۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردین

مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌های ایران جریمه شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، تا پیش از این تمام ستاره‌های دنباله‌دار و سیارک‌ها یا همان استروئیدهایی که شناسایی شده بودند از جایی داخل منظومه شمسی نشأت گرفته بودند.

 

 

" style="margin:5px 10px" />

 

 

با این‌حال، ماهیت دقیق Oumuamua و این‌که آیا یک ستاره دنباله‌دار است یا نه، باعث به‌وجود آمدن سئوال‌های متعددی شد.

برخی از دانشمندان معتقد بودند که اگر این جسم یک ستاره دنباله‌دار است باید در هنگام عبور از کنار خورشید تکه تکه می‌شد.

حالا این راز عمق بیشتری پیدا کرده و تحقیق جدید دانشمندان به این مسئله اشاره می‌کند که ممکن است صدها جسم میان ستاره‌ای که از نظر اندازه شبیه Oumuamua هستند در منظومه شمسی وجود داشته باشند، به‌طوری که برخی از آن‌ها می‌توانند توسط تلسکوپ LSST شناسایی شوند.

محققان دانشگاه هاروارد به‌سرپرستی آبراهام لوئب، رییس بخش ستاره‌شناسی این دانشگاه در این تحقیق از مدل‌های کامپیوتری اجسام شبیه استروئید برای بررسی نحوه نیروی جاذبه در سیستم مشتری خورشید استفاده کردند و سپس از این مدل‌ها برای شناسایی چهار جسم در منظومه شمسی که گمان می‌رود جایی خارج از این سیستم شکل گرفته باشند استفاده کردند.

این اجسام به‌نام‌های 2018 TL6، 2017 SV13، 2011 SP25 و 2017 RR2 با مشاهده فاکتورهایی مانند گریز از مرکز، گرایش، دوره مداری و میزان فاصله شناسایی شدند.

این موارد در واقع توصیف های ریاضی مربوط به حرکات و مکان‌های اجسام است. به‌طور کلی این احتمال وجود دارد که نزدیک به 350 میان ستاره محصور شده در منظومه شمسی ما باشند که از این تعداد 66 مورد می‌توانند توسط LSST معرفی ‌شوند.

این اجسام می‌توانند هدف باارزشی به منظور درک و فهم ما از شکل سیستم‌های سیاره‌ای باشد.

علت محصور شدن این اجسام در منظومه شمسی اندازه بزرگ سیاره مشتری است که موجب شکل گرفتن سیستم آن با خورشید می‌شود.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@ 

نظرات : 2



  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است



  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ثبت نظر

93475