۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت

چهار باور نادرست کسب‌وکارهای خرده‌فروشی در مورد فناوری و ابزارهای دیجیتال

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سامسونگ در ایران، با وجود همه این چالش‌ها اما هنوز هم فروشگاه‌های خرده فروشی و خرید حضوری دست بالاتر را دارد و همچنان بیشترین سهم خریداران متعلق به آن دسته از مشتریانی است که به دنبال تجربه‌ای مستقیم و ملموس از کالا هستند. این موضوع اما نباید باعث شود تا کسب‌وکارهای خرده‌فروشی خود را از فناوری و ابزارهای دیجیتال محروم کنند. واقعیت این است که بهره‌مندی از مزیت‌های گسترده دنیای تکنولوژی این اجازه را به خرده‌فروشی‌ها می‌دهد تا بتوانند تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مشتریان بالقوه خود خلق کنند و آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل کنند.

با این حال هنوز در ذهن برخی از صاحبان کسب‌وکارهای خرده‌فروشی تردیدهایی برای استفاده از فناوری وجود دارد، این شک و تردید‌ها موجب شده تا باورهایی در مورد کارآیی ابزارهای دیجیتال و یا مقرون‌به‌صرفه بودن این دستگاه‌ها به وجود بیاید. در ادامه چهار باور سنتی و منسوخ شده خرده‌فروشی‌ها در مورد فناوری و تحول دیجیتال را بررسی کرده‌ایم.

 

 

 

 

ابزارهای دیجیتال تاثیری در میزان فروش ندارد

این تصور که ابزارهای دیجیتال در افزایش فروش تاثیری ندارند، باور درستی نیست، چرا که ایجاد تصویری مثبت در ذهن مشتریان بالقوه تاثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش فروش دارد. براساس یک تحقیق انجام شده از سوی موسسه مک‌کینزی‌ که یکی از معتبر‌ترین موسسات ارائه مشاوره‌ به کسب‌وکارها در سرتاسر جهان است، دیدن یک محصول و ارائه تجربه بصری از آن برای مشتریان جذاب است و می‌تواند در تصمیم نهایی آنها برای فروش تاثیرگذار باشد. براساس این تحقیق، ۴۰ درصد از مشتریان براساس چیزی که در فروشگاه می‌بییند (نوع بسته‌بندی محصول، تعامل فروشنده با مشتری) یا می‌خوانند نظر خود را تغییر می‌دهند. 

بهره‌مندی از فناوری و ابزارهای دیجیتال این فرصت را به شما می‌دهد تا تصویر فروشگاهی مدرن و پیشرفته را از کسب‌وکار خود به نمایش بگذارید و به ترغیب مشتریان خود بپردازید.

در این زمینه نمایشگرهای سری QBR دیجیتال ساینیج‌های سامسونگ به عنوان گزینه‌‌ای ایده‌آل در دسترس کسب‌وکارهای مختلف قرار دارد. این نمایشگرهای تعاملی با قرار گرفتن در مکان‌های متفاوت فروشگاه‌، اطلاعات مورد نیاز را به مشتریان منتقل می‌کند. نمایشگرهای سری QBR سامسونگ در ابعاد ۱۳ تا ۲۴ اینچ طراحی شده و با پشتیبانی از قابلیت لمس تعاملی، امکان ارتباط میان کارکنان و مشتریان را برقرار می‌کند.

کیفیت تصویر بالا با وضوح فو‌ل Full HD، روشنایی ۲۵۰ نیت، کارکرد ۱۶ ساعته در هفت‌ روز هفته، پنل ضد تابش، اتصال بی‌سیم به تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، بدنه مقاوم در برابر گرد‌ و غبار و نمایش اطلاعات در دو حالت افقی و عمودی از جمله قابلیت‌های سری QBR از نمایشگرهای تجاری سامسونگ است. مجموع این قابلیت‌ها از نمایشگرهای سری QBR محصولی ساخته که می‌تواند تجربه‌ خریدی مدرن را به مشتریان ارائه دهد. 

 

 

 

 

استفاده از ابزارهای دیجیتال اقتصادی نیست

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها و دغدغه‌های مدیران کسب‌وکارهای خرده‌فروشی به موضوع هزینه‌های استفاده از ابزارها و دستگاه‌های دیجیتال اختصاص دارد. برای پاسخ به این سوال که : استفاده از دستگاه‌های فناوری تا چه حد برای خرده‌فروشی‌ها مقرون‌به‌صرفه است؟ باید به هزینه‌های سالانه فروشگا‌ه‌ها و کسب‌وکارهای خرده‌فروشی مراجعه کرد. جایی که ماهانه هزینه‌های زیادی صرف بنرهای تبلیغاتی می‌شود تا خدمات و محصولات فروشگاه را معرفی کند. این بنرها محتوایی ثابت و غیرقابل تغییر دارند که در برخی از مواقع هم مثل ساعات پایانی شب و در صورت تاریکی هوا به خوبی دیده نمی‌شود.

بهره‌مندی از یک نمایشگر دیجیتال، این فرصت را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا به شکلی جذاب و گیرا محتوای خود را در معرض نمایش عموم گذارند. سری outdoor نمایشگرهای دیجیتال ساینیج سامسونگ برای این دسته از کسب‌وکارها طراحی شده است.

نمایشگرهای سری outdoor که به طور ویژه برای نمایش تبلیغات در فضاهای عمومی مانند میادین شهرها، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و... طراحی و عرضه شده است، با قابلیت‌هایی همچون بدنه مقاوم، کارکرد ۲۴ ساعته و روشنایی بالای صفحه نمایش، تجربه‌ای جدید و منحصربه‌فرد را برای هر کسب‌وکاری خلق می‌کند.

 

 

 

 

خرده فروشی‌ها توانایی تولید و مدیریت محتوا را ندارند

یکی از باورهای رایج در میان خرده فروشان این است که نمی‌توانند محتوای مربوط به محصولات خود را تولید و مدیریت کنند. این موضوع اما به لطف نرم‌افزارها و پلتفرم‌های اختصاصی نمایشگرهای دیجیتال ساینیج سامسونگ به راحتی و در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود. MagicINFO راهکاری است که صاحبان فروشگاه‌ها به کمک قابلیت‌های متنوع آن می‌توانند با با کمترین هزینه چندین نمایشگر در شعب متعدد را مدیریت کنند.

در این زمینه MagicINFO با امکانات متنوع و متعدد خود و همین‌طور رابط کاربری روان و جذابی که دارد، مدیریت شمار زیادی از نمایشگرهای اسمارت ساینیج سامسونگ را به سادگی کار با یک تلویزیون تبدیل کرده و ایجاد یک شبکه دیجیتال ساینیج را برای صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها به امری راحت و آسان بدل می‌کند. MagicINFO علاوه بر اینکه از فرمت‌های مطرح متنی و تصویری شامل اکسل، ورد، پاورپوینت، فتوشاپ و همچنین فرمت‌های ویدئویی و صوتی پشتیبانی می‌کند، قالب‌ها و فرم‌های طراحی متنوعی دارد. به لطف این ویژگی‌ صاحبان کسب‌وکارها بدون صرف هزینه و زمان زیاد برای طراحی محتوا، می‌توانند محتوای مورد علاقه خود را در MagicINFO خلق کنند.

 

 

 

 

مدیریت دیجیتال ساینیج‌ها زمان‌بر و پرهزینه است

صاحبان کسب‌وکارهای خرده‌فروشی پس از سرمایه‌گذاری بر روی ابزارهای جدید و پیشرفته این انتظار دارند تا ثمره آن را بر روی سریع‌تر شدن روند‌های کاری خود مشاهده کنند. برای تحقق این هدف سامسونگ در کنار نمایشگرهای دیجیتال ساینیج خود، ابزار MagicINFO Analytics را معرفی کرده است تا کسب‌وکارها بتوانند به شکلی ساده و راحت میزان تاثیر کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی کالای خود را متوجه شوند. با استفاده از راهکار MagicINFO Analytics و به کمک تجزیه و تحلیل ابرداده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان تجربه‌ای جدید را برای مشتریان خلق کرد. MagicINFO Analytics از راهکارهای پیشرفته برای دریافت و تحلیل داده‌های رفتار مشتریان بهره می‌برد تا اطلاعاتی دقیق و راهگشا را به صاحبان کسب‌وکارها منتقل کند.

به کمک قابلیت‌هایی مثل تعداد افراد (People Count)، تحلیل محوطه (Zone Analysis) و نقشه حرارتی (Heat Map)  نوع رفتار مشتریان و میزان علاقه‌مندی هر کدام از آنها به کالاها اندازه‌گیری می‌شود. مدیران کسب‌وکارهای خرده‌فروشی با در اختیار داشتن این ابزارها می‌توانند به سادگی مقایسه‌ای داشته باشند میان مشتریان بالقوه یا افرادی که تنها تماشا می‌کنند و آنهایی که وارد فروشگاه می‌شوند و کالایی را می‌خرند. همچنین با مشاهده نقشه حرارتی می‌توان میزان استقبال مشتریان را از نقاط مختلف فروشگاه سنجید و در صورت لزوم اصلاحاتی را در مناطق خلوت‌تر انجام داد.

 این افزایش انعطاف پذیری به مشاغل اجازه می‌دهد تا تبلیغات و محتواها را به سرعت و به آسانی به‌روز کنند. به این ترتیب مصرف‌کننده به سرعت در روند تغییرات قرار می‌گیرد و خطر کاهش روند فروش‌ از بین می‌رود. این نرم‌افزار به کمک یک ماژول هوش مصنوعی، اطلاعات و داده‌های به‌روز و هوشمند را از نحوه رفتار خریداران و مصرف‌کنندگان در اختیار مدیران فروشگاه‌ها می‌گذارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

67870