۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردین

درخشش بقایای کپسول «دراگون» بر فراز غرب آمریکا

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بخشی از بدنه کپسول «دراگون»(Dragon) شرکت اسپیس‌ایکس حدود ساعت ۴:۵۲ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی، به رگه‌های درخشانی بر فراز ایالت‌هایی مانند کلرادو و آریزونا تبدیل شد.

«انجمن شهاب‌سنگ آمریکا»(American Meteor Society) حداقل ۳۶ گزارش را مبنی بر مشاهده گوی آتشین بر فراز آریزونا، کلرادو، نیومکزیکو و تگزاس پیگیری کرد. تعدادی از گزارش‌های مربوط به مشاهده زباله فضایی شامل عکس یا ویدئو بودند؛ از جمله یکی از آنها که در «فرودگاه بین‌المللی دنور» توسط «اسکات دیویس»(Scott Davis) ناظر آسمان گرفته شد.

«جاناتان مکداول»(Jonathan McDowell)، ستاره‌شناس و اخترفیزیکدان «مرکز اخترفیزیک هاروارد اسمیتسونین»(CFA) که رویدادهای مربوط به ورود مجدد را ردیابی می‌کند، تأیید کرد که این بدنه یک کپسول دراگون شرکت اسپیس‌ایکس بود که در ۱۲ مارس از آن جدا شد.

اسپیس‌ایکس نیز در بیانیه‌ای به ایستگاه تلویزیونی محلی «CBS KKTV 11» که در شهر کلرادو اسپرینگز مستقر است، تأیید کرد که این سخت‌افزار به دراگون تعلق دارد.

در بخشی از بیانیه اسپیس‌ایکس آمده است: اسکادران ۱۸ دفاع فضایی در طول شب، ورود مجدد بدنه دراگون «کرو-۵»(Crew-5)  را در روز ۲۷ آوریل تأیید کرد.

مقامات افزودند: ناسا و اسپیس‌ایکس به عملیات سرنشین‌دار تجاری ایمن متعهد هستند و برای بهبود مدل‌سازی نابودی سخت‌افزار مداری همکاری نزدیک دارند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

52554