۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردین

مزیت‌های خرید سرور مجازی ایران

سرور مجازی چیست؟

سرورهای مجازی از تقسیم سرور فیزیکی به چند بخش، توسط نرم‌افزارهای مجازی ساز ایجاد می‌شوند. یک سرور فیزیکی را در نظر بگیرید که به چند بخش مجازی تقسیم شده است و منابع آن (شامل رم، دیسک، پهنای باند و...) میان این بخش‌های مجازی تقسیم می‌شود. هر یک از این اکانت‌ها، یک سرور مجازی است که از منابع سرور اصلی، استفاده می‌کند.

باتوجه‌ به اینکه از چه نوع نرم‌افزار مجازی‌سازی استفاده شود، یک VPS می‌تواند کاملاً از سایر سرورهای مجازی، مستقل باشد و هیچ اثری روی‌هم نداشته باشند. مثلاً افزایش ترافیک یک سرور باعث کاهش سرعت سرورهای دیگر نخواهد شد. به همین دلیل گفته می‌شود سرور مجازی یک نوع سرور اختصاصی است که امنیت، سرعت و عملکرد بهتری نسبت به هاستینگ اشتراکی دارد.

 

انواع VPS چیست؟ 

VPSها بر اساس نوع سیستم عاملی که روی آنها نصب می‌شود در دو دسته رایج زیر قرار می‌گیرند:

●        سرور مجازی لینوکس

●        سرور مجازی ویندوز

همچنین بر اساس مکان قرارگیری سرور فیزیکی (سرور اصلی) به دو گروه تقسیم می‌شوند:

●         سرور مجازی ایران

●         سرور مجازی خارج

VPS ایران، سروری است که دیتابیس و سرور فیزیکی آن داخل ایران است.

 

کاربرد سرور مجازی ایران چیست؟ 

قطعاً رایج‌ترین کاربرد سرور مجازی ایران، میزبانی وب است. یک سرور مجازی، میزبانی مطمئن برای اطلاعات و داده‌های وب‌سایت‌های اینترنتی است و فعالیت آنها در بستر اینترنت را فراهم می‌سازد. اما علاوه بر این مورد، یک سرور مجازی کاربردهای مهم دیگری نیز دارد از جمله:

 

 

 

 

 

●         بستری برای برگزاری کلاس‌های مجازی

●        سرور ایمیل

●         سرور گیمینگ

●        ثبت‌نام در سایت‌هایی که ورود به آنها با IP ایران، ممنوع است.

●        تست اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها

●        خرید و فروش ارز دیجیتال

●        خرید و فروش سهام در بورس

●        و ...

مزیت‌های VPS ایران چیست؟ 

با سرور مجازی و تعدادی از کاربردهای آن آشنا شدید. در این بخش به معرفی مزیت‌ خرید سرور مجازی ایران می‌پردازیم.

 

فعالیت و منابع اختصاصی 

اکانت‌های وابسته (سرورهای مجازی) به یک سرور فیزیکی، کاملاً از هم مستقل هستند چرا که هرکدام از منابع مختص به خود بهره می برند. فعالیت یکی از این سرورها نمی‌تواند تاثیری در عملکرد، سرعت، امنیت و کارایی سایر سرورها داشته باشد. این مزیت بسیار مهمی است که در هاست اشتراکی وجود ندارد. نکته مهم این است که منابع VPSها قابل ارتقا است و در هر زمانی امکان افزایش حافظه رم، فضای ذخیره سازی و... فراهم است.

 

 

 

 

 

بیشتر بودن سرعت دسترسی کاربران ایرانی 

اگر کاربران یک وب سایت اینترنتی، عمدتاً از داخل ایران باشند و سرور فیزیکی نیز داخل ایران باشد، سرعت دسترسی کاربران به این سایت افزایش می‌یابد. کمتر بودن فاصله کاربران تا سرور اصلی، باعث کاهش زمان پینگ می‌شود. به این ترتیب درخواست کاربر سریع‌تر به سرور ارسال شده و صفحات وب سریع‌تر نمایش داده می‌شوند.


امکان مدیریت کامل VPS ایران 

با وجود یک سرور مجازی ایران، می‌توان بدون هیچ محدودیتی مدیریت کامل سرور را در دست گرفت. مثلاً طبق نیاز خود تغییرات لازم را در محیط سرور ایجاد کرد و یا اینکه انواع نرم افزارهای و آنتی ویروس‌های دلخواه را روی سرور نصب کرد. هاستینگ اشتراکی در این موارد با محدودیت‌های زیادی همراه است.

 

 

 

 

امکان بهره‌مندی از ترافیک نیم بهای داخلی 

مزیت دیگری که سرور مجازی ایران به همراه دارد، بهره‌مندی از ترافیک نیم بهای داخلی است. در حالیه با VPS خارج، همچنین امکانی وجود ندارد. وقتی یک سایت بتواند مجوز دانلود نیم بها را دریافت کند، به راحتی تعداد کاربران خود را افزایش می‌دهد.

 

نظارت و دسترسی آسان‌تر 

دسترسی به سرورهای فیزیکی داخل ایران، راحت‌تر است. بنابراین اگر مشکلی برای سرورها اتفاق بیفتد روند حل آن سریع‌تر خواهد بود.

 

سخن آخر 

سرور مجازی ایران، سروری است که امنیت بالا و سرعت پردازش بالایی به همراه می‌آورد. قیمت این سرور از سرور اختصاصی پایین‌تر است اما عملکردی مشابه به آن دارد. در این مقاله با سرور مجازی ایران، کاربردها و مزیت‌های آن آشنا شدید. این سرور می‌تواند خدمات عالی و ارزنده‌ای نیز به شما ارائه دهد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

66904