۱۴۰۴ دوشنبه ۲۹ اردیبهشت

ایرانسل در ۱۸ سالگی از سرویس‌ها و محصولات جدید هوشمند رونمایی کرد

ICTPRESS - ایرانسل در مراسم هجده‌‌سالگی از محصولات جدید خود شامل «پیشواز تصویری»، «پیامک ویدیویی»، «دستیار هوشمند پشتیبانی»، «سرویس اعتباری»، «پلتفرم یکپارچه نمایش خانگی ایرانسل‌من» و «5G FWA» رونمایی کرد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری به مناسبت هجدهمین سالگرد تاسیس این اپراتور، درخصوص عملکرد این اپراتور و جایگاه آن توضیح داد: از ابتدای شکل‌گیری این اپراتور تاکنون ۱۰.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام داده که تمام آن با استفاده از درآمد این شرکت بوده است. همچنین ایرانسل طی این سال‌ها بیش از ۹۸ هزار میلیارد تومان از درآمد خود را در قالب حق‌السهم، مالیات، بیمه کارکنان و… به دولت پرداخت کرده است.

وی افزود: سهم بازار ایرانسل در پایان سال گذشته به بیش از ۴۳ درصد و سهم از درآمد حوزه اپراتوری به نزدیک ۴۵ درصد رسیده است.

 

 

اقدامات و دستاوردهای اخیر ایرانسل در بهره‌گیری از هوش مصنوعی

در این مراسم، «سرویس اعتبارسنجی کاربران» برای تخصیص شارژ اضطراری و سرویس اعتباری ایرانسل، «مدل سازی و بهینه‌سازی قیمت‌گذاری محصولات»، «پیشنهادهای شخصی‌سازی شده به هر مشترک» و نیز «بهینه‌سازی عملکرد شبکه ارتباطی» از جمله دستاوردهای ایرانسل در بهره‌گیری از هوش مصنوعی اعلام شد.

همچنین در این نشست مرکز آموزشی هوش مصنوعی ایرانسل افتتاح شد. در این بخش مدیرعامل ایرانسل در ارتباط زنده با مرکز آموزشی هوش مصنوعی ایرانسل برای افتتاح این مرکز به گفت‌وگو با دکتر علی شریفی زارچی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و مدرس مرکز آموزشی هوش مصنوعی ایرانسل در حضور خبرنگاران و دانش پذیران پرداخت.
 

 


رونمایی از ۶ محصول و راهکار جدید ایرانسل

ایرانسل در مراسم هجده‌‌سالگی از محصولات جدید خود شامل «پیشواز تصویری»، «پیامک ویدیویی»، «دستیار هوشمند پشتیبانی»، «سرویس اعتباری»، «پلتفرم یکپارچه نمایش خانگی ایرانسل‌من» و «5G FWA» رونمایی کرد.

پیشواز تصویری یا Video RBT، به علاقه‌مندان سرویس آهنگ پیشواز این امکان را می‌دهد تا محتوای ویدیویی دلخواه‌شان را بارگذاری کنند و در زمان تماس، این محتوا به تماس‌گیرنده نمایش داده شود.

با پیامک ویدیویی، امکان ارسال ویدیو، متن و لینک به صورت همزمان در یک پیام وجود دارد. این سرویس، تجربه رسانه‌ای غنی‌تر و واضح‌تر از پیام‌های SMS استاندارد است و کسب‌وکارها با استفاده از آن، می‌توانند محتوای جذاب‌تری را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

دستیار هوشمند پشتیبانی ایرانسل، به‌عنوان یک مدل بزرگ فارسی زبان و هسته متفکر «چت‌بات» و «ویس‌بات»، با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی، به صورت خودکار و دقیق، به پرسش‌ها و نیازهای کاربران پاسخ می‌دهد و تعامل کاملاً دوطرفه دارد. 

سرویس اعتباری ایرانسل نیز این امکان را برای مشترکان فراهم می‌کند تا محصولات و خدمات ایرانسلی و غیرایرانسلی را به صورت اعتباری و اقساط، بدون بهره و ضامن خریداری کنند. 

پلتفرم یکپارچه نمایش خانگی ایرانسل‌من، راهکار دیگری بود که در این مراسم رونمایی شد. کاربران این سوپر اپلیکیشن، می‌توانند محتوای بهترین پلتفرم‌های نمایش خانگی را به صورت یک‌جا، در ایرانسل‌من مشاهده کنند و به فیلم‌ها و سریال‌های محبوب خود، به راحتی دسترسی پیدا کنند.

ایرانسل در این رویداد، با رونمایی از دو مودم جدید، سرویس 5G FWA خود را معرفی کرد. اینترنت ثابت بی‌سیم در بستر شبکه 5G، راه‌حلی است که سرعتی قابل مقایسه با سرویس فیبرنوری را بدون نیاز به کابل‌کشی‌های گسترده، ارائه می‌دهد. سرویس نسل پنج ثابت، به طور ویژه، برای مناطقی کاربرد دارد که در حال حاضر تحت پوشش شبکه نسل پنج هستند اما با محدودیت اتصال از طریق گوشی تلفن‌همراه مواجه‌اند. با استفاده از این سرویس، مشترکان ایرانسل می‌توانند با تهیه مودم‌های 5G، از مزایای اینترنت ثابت، با تجربه سرعت شبکه نسل پنج بهره‌مند شوند.

 

 

بهره‌برداری از سایت 5G ایرانسل در جزیره بوموسی

عباسی آرند در این نشست اعلام کرد که جدیدترین سایت 5G ایرانسل، امروز در جزیره بوموسی در خلیج فارس آغاز به کار کرد و بدین ترتیب تعداد سایت‌های نسل ۵ این اپراتور به عدد ۱۱۴۴ رسید.

وی درباره دلیل روند کند توسعه 5G در کشور گفت: اغلب گوشی‌هایی که می‌توانند از این فناوری استفاده کنند در ایران مسدود هستند و دلیل آن نیز تحریم است. نامه‌نگاری‌های متعددی از سوی اپراتورها و وزارت ارتباطات انجام شده و قول‌هایی در این زمینه داده شده است؛ اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

مدیرعامل ایرانسل افزود: اکنون در شبکه ایرانسل بیش از ۸ میلیون مشترک داریم که گوشی با قابلیت استفاده از 5G‌ دارند؛ اما فقط برای حدود یک میلیون گوشی این امکان وجود دارد و بقیه مسدود هستند که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار مشترک فعال 5G داریم.

وی گفت: با توجه به تعداد کم مشترکان 5G، ترافیک کمی روی این فناوری وجود دارد و به همین دلیل سرمایه‌گذاری زیاد در این زمینه، چندان اقتصادی نیست و اپراتورها به آرامی کار توسعه را انجام می‌دهند.

 

 

فیبر نوری در شهر جدید صدرا

مدیرعامل ایرانسل گفت: شهر صدرا در نزدیک شیراز به صورت کامل تحت پوشش فیبر نوری ایرانسل قرار گرفته است. تاکنون حدود ۳ میلیون خانوار در کل کشور تحت پوشش فیبر نوری ایرانسل قرار گرفته‌اند که آمار ۲ میلیون خانوار در سایت رگولاتوری به ثبت رسیده و یک میلیون دیگر نیز به مرور اضافه خواهد شد. در حال حاضر نیز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۱۱۲ شهر در مجموع ۱۸ استان ادامه دارد. 

عباسی آرند همچنین در این نشست از راه‌اندازی سرویس اعتباری ایرانسل خبر داد که با استفاده از اعتبارسنجی مشترکان، سرویس فیبر نوری آنها فعال شده و مشترک می‌تواند به صورت اقساط، هزینه مودم و راه‌اندازی سرویس را پرداخت کند.

 

ضرر ۲۰ هزار میلیارد تومانی از فیلترینگ

مدیرعامل ایرانسل در بخش پرسش و پاسخ به خبرنگاران، درخصوص فیلترینگ و تأثیر آن روی درآمد اپراتورها گفت: فیلترینگ قطعاً در کاهش درآمد اپراتورها تأثیرگذار بوده و در سه سال اخیر، ۲۰ هزار میلیارد تومان به اپراتور ضرر وارد کرده است. اپراتور هیچ نقشی در فیلترینگ ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: بخشی از مشکلات شبکه و نارضایتی کاربران از سرعت و کیفیت اینترنت، مربوط به اعمال فیلترینگ است و این سیاست هم به زیان کاربران است و هم به زیان اپراتورهاست. هنگامی که فیلترشکن یا VPN کاربر روشن باشد، دیتا در حال مصرف است و این موضوع نه تنها باعث اتمام بسته‌های اینترنت مشترکان می‌شود، بلکه بار ترافیکی اپراتور را نیز افزایش می‌دهد و به همین دلیل اپراتور مجبور است بیش از نیاز معمول شبکه، توسعه انجام دهد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

41264