۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردین

پتنت اپل برای تجهیز ایرپاد به نمایشگر لمسی!

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،  شرکت اپل می‌خواهد یک صفحه نمایش لمسی به شارژر ایرپادهای خود اضافه کند که به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های مختلف را فعال کنند، دستوراتی به دستگاه بدهند و حتی فیلم تماشا کنند.
این غول فناوری، حق اختراع جدید خود را منتشر کرده است که نشان دهنده‌ی تمرکز اصلی این نوآوری بر بی نیاز کردن کاربر به در دست گرفتن تلفن همراه آیفون برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر است.
براساس اطلاعات منتشر شده این فناوری امکان دسترسی به کتاب‌های صوتی، نقشه، پیام‌ها و اپلیکیشن‌های آب و هوا را فراهم می‌کند.
تصاویر نشان می‌دهند که صفحه نمایش در قسمت جلویی کیس شارژ قرار می‌گیرد.
حق ثبت اختراع این نوآوری که اولین بار توسط «Patently Apple» گزارش شد، در روز ۱۹ سپتامبر سال ۲۰۲۲ در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شد که نشان‌ می‌دهد اپل در حال بررسی این ایده است.
در این سند آمده است: نیاز به یک قاب هدفون وجود دارد که بتوان عملیات‌هایی را که به طور سنتی با هدفون مرتبط هستند مانند کنترل‌ پخش آهنگ، تغییر منابع صوتی، تغییر حالت‌های خروجی صدا و غیره را کنترل کند.
این نوآوری مزایای وجود یک صفحه نمایش برای کاربران را توصیف می‌کند و همچنین اشاره می‌کند که جایگزین کنترلگرهای لمسی فعلی روی ایرپادها نمی‌شود.
از جمله مزایای این فناوری می‌توان به وجود یک حسگر نوری در جلوی قاب که مجهز به یک دوربین برای گرفتن عکس‌های سلفی یا برقراری کنفرانس‌های ویدئویی نیز هست، اشاره کرد.
مورد دیگر این است که صفحه نمایش لمسی به کاربران اجازه می‌دهد مخاطبین، ایمیل‌ها و پیام‌های فوری را بررسی کنند و به تقویم‌ نگاه کنند.
در یک تصویر دیگر فیلمی دیده می‌شود که در حال پخش روی این صفحه نمایش است و صدا از طریق ایرپادها پخش می‌شود. همچنین تصاویر مشابه دیگر کاربر را در حال گوش دادن به یک برنامه رادیویی یا یک کتاب صوتی نشان می‌دهد.
در حالی که این نوآوری نسبت به بسیاری از ایده‌های اپل واقع بینانه‌تر به نظر می‌رسد اما هنوز مشخص نیست که آیا این صفحه نمایش به کیس شارژ ایرپادهای اپل راه پیدا می‌کند یا خیر.

نظرات : 0

ثبت نظر

31116