۱۴۰۳ یکشنبه ۰۹ اردیبهشت

گسترش همکاری های بین المللی ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

ICTPRESS - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سند همکاری مشترکی را با وزیر ارتباطات و حمل و نقل عمان در حوزه های زیرساخت، فناوری اطلاعات، پست، پست بانک و منطقه ویژه اقتصادی پیام امضا کرد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز پنجشنبه و در دومین روز سفر عیسی زارع پور به عمان، سند همکاری در حوزه های زیرساخت، فناوری اطلاعات، پست، پست بانک و منطقه ویژه اقتصادی میان وزرای ارتباطات ایران و عمان به امضا رسید.
از جمله مفاد این سند، تسریع در ارسال مرسولات پستی، سرمایه گذاری برای ایجاد مراکز داده، ارایه خدمات الکترونیکی، تامین زیرساخت های ارتباطی و تلاش برای افزایش کیفیت این زیرساخت ها است.
این سند گسترده همکاری در ادامه تفاهمنامه ایست که اردیبهشت ماه گذشته در تهران میان طرفین ایرانی و عمانی به امضا رسیده بود.
دیروز وزیر ارتباطات در مسقط با سعیدبن حمود المعولی وزیر ارتباطات و حمل نقل عمان دیدار داشت و دو طرف در این دیدار بعد از بحث و گفت‌‌وگو برای گسترش همکاری ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توافق کردند و محورهای آنرا نیز مشخص کردند.
زارع پور همچنین در این سفر با وزیر آموزش عالی، پژوهش علمی و نوآوری و رییس سازمان تنظیم ارتباطات و رییس سازمان سرمایه گذاری عمان دیدار داشت و از مراکزی چون عمان تل، شرکت پست عمان و پارک دیتای مستقر در مسقط بازدید کرد.
وزیر ارتباطات دیروز به دعوت المعولی وزیر ارتباطات عمان در راس هیاتی متشکل از معاونان، روسای سازمان ها و مدیران عامل شرکت های تابعه این وزارتخانه برای دو روز وارد مسقط شده بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

92803