۱۴۰۳ یکشنبه ۰۹ اردیبهشت

مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده سهامداران مخابرات ایران؛ ۱۱ریال سود به‌ازای هرسهم اخابر۱۴۰۱

ICTPRESS - در مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران، پس از بررسی صورت‌های سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ، سود سالیانه این شرکت مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام شد که ۱۰ درصد آن یعنی ۶۵ میلیارد تومان، بین سهامداران توزیع می شود که میزان سود توزیعی به ازای هر سهم ۱۱ ریال خواهد بود.

 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در مجامع عمومی عادی سالیانه، عادی فوق‌العاده، عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) که امروز ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر، مجموعه فرهنگی غدیر تهران برگزار شد درخصوص سرفصل‌های ذیل ارائه گزارش و تصمیم گیری شد:

- استماع گزارش هیئت مدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱

- استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت مربوط به دوره مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱

- بررسی و تصویب صورت های مالی (ترازنامه حساب سود و زیان) سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ و اتخاذ تصمیم در خصوص میزان سود تقسیمی

- تعیین حسابرس و بازرس قانونی اصلی و علی البدل برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ و تعیین حق الزحمه مربوطه

- انتخاب روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی های شرکت در سال ۱۴۰۲

- تعیین حق حضور در جلسه اعضای غیرموظف هیئت مدیره و حق جلسه اعضای کمیته های تخصصی در سال ۱۴۰۲ و تعیین پاداش هیئت مدیره برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱

- سایر مواردی که در صلاحیت تصمیم گیری مجمع عمومی عادی بود

در جلسه امروز مجمع که با حضور نمایندگان سهامدار عمده، نمایندگان دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و معاونین و مدیران ارشد ستادی برگزار شد، پس از استماع گزارش سالانه هیئت مدیره ، حسابرس و بازرس قانونی شرکت در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱، صورت های مالی شرکت، ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین، اتخاذ تصمیم در خصوص میزان سود تقسیمی از دیگر سرفصل های جلسه مجمع بود که پس از بحث و بررسی های انجام شده مقرر شد میزان۱۱ ریال به ازای هر سهم شرکت مخابرات ایران اختصاص یابد.

تعیین حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ از دیگر تصمیمات اتخاذ شده بود که “سازمان حسابرسی کل کشور” به عنوان حسابرس و “روزنامه اطلاعات” به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت در نظر گرفته شد.

 

سلطانی: رشد ۴۰ درصدی درآمد عملیاتی و۳۲ درصدی پهنای باند در سال ۱۴۰۱ محقق شد

 

 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این مجمع در سخنانی اظهار داشت: باند پهن، خدمات دیتا و انتقال ، تلفن ثابت، خدمات ارزش افزوده و ارائه خدمات به شرکت ارتباط سیار مهمترین بخش های درآمدی مخابرات است که ضمن تمام مشکلات درآمدی و قانونی موجود، در سال ۱۴۰۱ به طور متوسط رشد ۴۰ درصدی داشته است.

وی با تشریح جزییات اتخاذ رویکرد دانش بنیان در صنعت زیرساختی مخابرات به منظور پیشرفت همه جانبه گفت: با رعایت الزامات توسعه ای، اساس و بنیاد برنامه های توسعه ای مخابرات به ویژه در مورد توسعه فیبرنوری در کشور با استفاده از تفکر و برنامه جهادی سریع تر شده است و اتصال بیش از ۳،۰۰۰ مکان سازمانی به شبکه دسترسی فیبر نوری محقق شده است.

سلطانی بیان کرد: با اتخاذ رویکرد دانش بنیان در سال گذشته، آهنگ توسعه مخابرات سریع تر شده است.

وی اظهارداشت: رشد مصرف ترافیک داخلی، رشد درآمد عملیاتی و رشد درآمد کل را در سال ۱۴۰۱ شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اهم اقدامات و دستاوردهای سال ۱۴۰۱ در حوزه تجاری و خدمات مشتریان، امضای قرارداد با شرکای تجاری در بخشهای ،فروش تولید محتوا خدمات جدید و  اتصال بیش از ۳،۰۰۰ مکان دولتی به فیبر دسترسی و کسب در آمد حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

سلطانی با اشاره به حذف سرویسهای زیان ده از سبد محصولات شرکت مخابرات ایران و بازنگری محصولات و سرویس های موجود  گفت: در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ با افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق بر اساس وزارت کار، سه هزار میلیارد به هزینه های مخابرات افزوده شد و خرداد ۱۴۰۰ مصوبه شورای رقابت آمد و اگر با عدد اعلامی کمیسیون تنظیم مقررات، موافقت می شد، پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان به درآمد مخابرات افزوده می شد و نه تنها مطالبات بازنشستگان تامین می شد بلکه سود سهامداران نیز پرداخت می شد.

 

وی گفت: گسترش و پیاده سازی همگرایی ثابت و سیار به صورت عملی در سال گذشته اتفاق افتاده و به طور منظم در حال پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر درآمدی نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود و نهایتا ارائه خدمات کم و مطلوبیت خود را از دست می‌دهد ، زمان رفع خرابی‌ها بالا می‌رود و کیفیت شبکه افت می‌کند و ممکن است متوقف شود.

سلطانی با اشاره به ضرورت پیاده سازی الزامات توسعه ای اظهار داشت: اگر این الزامات در زمینه توسعه درکشور که همانا تفکر جهادی ست در برنامه های عملیاتی رعایت نشود، رشد اقتصادی اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: ایجاد رویکرد نوآوری و پژوهش در تمامی سطوح سازمانی، توسعه توانمندی های نیروی انسانی همسو با نیازهای تحول دیجیتال از برنامه هایی است که به صورت تخصصی پیاده می شود.

وی بیان کرد: انجام افزایش سرمایه مخابرات از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت یا روش های متداول دیگر از جمله برنامه های مهم است که به محض عملیاتی شدن اجرا خواهد شد.

 

محمودزاده: آثار تجاری سازی و تحرک مخابرات در بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ نمایان می شود

 

 

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در سخنانی با اشاره به موضوعات راهبردی در بخش های کسب و کار و تجاری سازی فعالیت های مخابرات  و لزوم  پیگیری اجرای تجدید ارزیابی دارایی ها اظهارداشت: آثار تجاری سازی کسب و کار مخابرات در سال ۱۴۰۲ نمایان می شود  و با تجدید ارزیابی دارایی ها، تحرکی  مثبت در بازار سرمایه پدید می آید.

وی در این مجمع که با حضور هشتاد و یک درصد سهامداران رسمیت یافت با اشاره به اینکه برنامه تحولی مخابرات کاملا منطبق با زیست بوم دیجیتال طراحی شده است گفت: در رابطه با پاسخ دهی به ذینفعان و حرکت ارتباطات به سمت تجهیز فیبرنوری، نهضت جهادی توسعه فیبرنوری راه اندازی شده است که منابع آن نیز به طور کامل دیده شده است.

محمودزاده در این جلسه در مورد پرداخت پایان خدمت بازنشستگان پایان ۱۴۰۱  گفت: مطالبات این عزیزان در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد .

وی همچنین اضافه کرد: پرداخت مطالبات بازنشستگان بابت خواربار، تا پایان شهریور ماه پرداخت و نهایی خواهد شد و از مدیران مناطق قول گرفته ایم تا در امر پرداخت تسریع کنند.

وی با تشریح فرصت های پیش روی مخابرات در افتصاد دیجیتال افزود: بسیاری از بدهی ها را در حال حاضر تسویه کرده و امروز به یک شفافیت مالی در بخش های مختلف حتی برای سهامداران خرد و حقیقی رسیده ایم.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات گفت: ایجاد شایستگی در مخابرات ایران بسیار ضروری است و با کیفی سازی نیروی انسانی موجود، در تلاش هستیم ضمن کنترل هزینه ها، به تقویت و کرامت بخشی به نیروی انسانی توجه کنیم.

وی تلاش در جهت تامین نیازهای جدید مشتریان در حوزه اقتصاد دیجیتال را یک راهبرد دیگر مخابرات ایران عنوان کرد و افزود: در این مسیر به سرویس محوری و افزایش بهره وری در حوزه های تجاری و بازاریابی رسیده ایم.

 

 

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، گفت: برای تبدیل وضعیت ایثارگران، طی دو سه هفته گذشته هماهنگی‌ها انجام شده تا وزارت رفاه و وزارت ارتباطات توافق نامه خود را با ما پاراف کنند، بنابراین با اعلام نظر وزارتخانه ها این طرح شروع و عملیاتی خواهد شد.

محمودزاده با اشاره  به لزوم تعامل بیشتر با مجموعه کارکنان گفت: طراحی های دقیق و کارشناسی مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران در مراحل مقدماتی پایان یافنه و در حال حاضر با نهایی شدن تعاملات با نهادها و وزارتخانه های ذی ربط این امر در روزهای آینده انجام حوهد شد.

 

در ادامه، مجمع عمومی فوق العاده نیز برای اصلاح مفاد اساسنامه شرکت و سایر مواردی که در صلاحیت تصمیم گیری مجمع عمومی فوق العاده بود برگزار و در مورد اصلاح رای گیری و به تصویب رسید.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

74461