۱۴۰۳ یکشنبه ۰۹ اردیبهشت

تلویزیون‌های سری 2023 سامسونگ تاییدیه «مراقبت کم‌بینایی» دریافت کردند

ICTPRESS - شرکت سامسونگ اعلام کرد که مدل‌های منتخبی از سری 2023  تلویزیون‌های Neo QLED و QLED این شرکت، موفق به کسب تاییدیه «مراقبت کم‌بینایی» از موسسه TÜV Rheinland شده‌اند. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سامسونگ در ایران، این تاییدیه به محصولاتی اعطا می‌شود که دارای استانداردهای خاص برای کمک به بینندگان مبتلا به اختلال بینایی «تنبلی چشم» یا آمبلیوپی (Amblyopia) هستند و در طراحی خود از قابلیت ارتقای نمایش تصویر و بهینه‌سازی تشخیص بینایی بهره می‌برند.  

سئوک‌وو یونگ، مدیر بخش نمایشگرهای شرکت سامسونگ در این باره گفت: نوآوری‌های حوزه تکنولوژی، زمانی معنای واقعی خود را پیدا می‌کند که برای همه در دسترس باشد؛ بنابراین، ما از دریافت این گواهینامه بسیار خرسندیم. این گواهی، تاییدی است که بر تلاش ما درجهت ایجاد امکانات برای افراد بیشتر تاکید می‌کند. ما طبق شعار اصلی خود که : نمایشگر در همه جا و برای همه است، همچنان به ارائه تلویزیون‌ها و نمایشگرهای درجه یکی که نیازهای هر بیننده‌ای را برآورده می‌کند، ادامه خواهیم داد.

 


سامسونگ در راستای بهبود تجربه بصری محصولات خود برای کاربرانی که دارای انواع اختلالات کم‌بینایی هستند، تصمیم گرفته حالت Relumino را توسعه دهد. این قابلیت، هنگام نمایش ویدیوهای مختلف، بخش‌های خاصی از آنها را بهبود می‌بخشد تا تشخیص محتوا در صفحه و دنبال کردن آن برای بیننده آسان‌تر شود. بهبودهای صورت گرفته شامل مواردی از قبیل: برجسته‌سازی نمای کلی و بهبود کنتراست و وضوح می‌شود. اختلال آمبلیوپی که به عنوان تنبلی چشم نیز شناخته می‌شود، یکی از شایع‌ترین مشکلات کم‌بینایی در دوران کودکی است و حدود سه درصد از کودکان را درگیر می‌کند. در بیشتر موارد، مغز کودکان مبتلا به این اختلال، سیگنال‌های دریافتی از یک چشم را نادیده می‌گیرد و اصطلاحا آن را «خاموش» می‌کند و فقط مسیرهای بینایی چشم دیگر را بهبود می‌بخشد. 
موسسه TÜV Rheinland، یک نهاد پیشرو در زمینه صدور گواهینامه بین‌المللی تست فنی ایمنی، کارایی و کیفیت برای انواع محصولات است. در مورد تلویزیون‌های سامسونگ، این سازمان با ارزیابی اینکه چگونه فناوری بر تجربه کاربری مبتلایان به تنبلی چشم تاثیر می‌گذارد، گواهی مراقبت کم‌بینایی خود را به سری 2023 این محصولات اعطا کرده است. این تلویزیون‌ها آزمایش‌های مختلفی را شامل مقایسه تفاوت حالت‌های نمایش عادی و حالت Relumino در زمینه وضوح، شفافیت و راحتی بصری پشت سر گذاشته‌اند.
تلویزیون‌های سامسونگ پیش از این تاییدیه‌های سازگاری کامل با ساعت بدن انسان و همچنین گواهی مراقبت از چشم را از موسسه موسسه برق، الکترونیک و فناوری‌های اطلاعات (VDE) دریافت کرده‌‌اند. 
تاییدیه‌های دیگری که به این تلویزیون‌های اعطا شده شامل گواهی «عدم بازتاب» از آزمایشگاه مستقل و مشهور UL (Underwriters Laboratories) و اولین تاییدیه‌های Pantone  و SkinTone از موسسه پنتون می‌شود. 
چنین فهرست روبه‌رشدی از افتخارات، نشان می‌دهد که چگونه نوآوری می‌تواند با کمک گرفتن از فناوری، بر تجربیات مصرف‌کننده تاثیر مثبت گذاشته و رهبری جهانی تلویزیون‌های سامسونگ در 17 سال گذشته را تقویت کند.
 

نظرات : 0

ثبت نظر

73481