۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۹ فروردین

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه ۳۰ فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 


خبر: نخستین گوشی تاشوی گوگل به بازار می‌آید  
گوگل تصمیم دارد نخستین موبایل تاشوی هوشمند خود را در ماه ژوئن ۲۰۲۳ میلادی عرضه کند.
طبق اسناد موجود، دستگاه پیکسل فولد که به نام رمز «فلیکس» مشهور است، بادوام ترین لولا در یک موبایل تاشو را دارد و قیمت آن ۱۷۰۰ دلار است.
گوگل تصمیم دارد پیکسل فود را به عنوان یک موبایل مقاوم نسبت به آب که در جیب جای می گیرد عرضه کند؛ این دستگاه یک نمایشگر بیرونی در اندازه ۵.۸ اینچ خواهد داشت.
پیکسل فولد مانند کتاب باز می‌شود و یک نمایشگر تبلت ۷.۶ اینچی را به وجود می آورد؛ وزن موبایل نیز ۱۰ اونس است و به گفته گوگل عمر شارژ باتری آن ۲۴ساعت است و در حالت کم مصرف ۷۲ ساعت دوام می آورد.
تراشه به کار رفته در پیکسل فورد تنسور G2 است که قبلا در پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو نیز استفاده شده است.
هرچند محصولات سخت افزاری بخش کوچکی از درآمد گوگل را تشکیل می دهند اما موبایل پیکسل فولد یکی از گرانقیمت ترین دستگاه های سری گوگل پیکسل است.
این شرکت فناوری مشغول توسعه نرم افزار جمله اندروید و فروشگاه گوگل پلی نیز است.
..................

خبر: چین روی ماه آجر چاپ می‌کند!
چین تصمیم دارد در دهه جاری میلادی به طور آزمایشی آجرهایی از جنس رگولیت ماه را چاپ کند؛ این اقدامی در جهت ساخت ایستگاه های دائمی روی قمر زمین است.
فضاپیمای «چانگ ۸» چین قرار است حدود ۲۰۲۸ میلادی روی ماه فرود بیاید و احتمالا شامل منابعی برای آزمایش‌ها است یا از منابعی که در سطح ماه وجود دارد برای این منظور استفاده می کند.
در همین راستا محققان در کنفرانسی در ووهان دور هم جمع شدند و تایید کردند به دنبال راهی برای چاپ سه بعدی آجرها با استفاده از مواد موجود روی سطح ماه هستند.
دینگ لیوان محقق دانشگاه علم و فناوری هواژونگ فاش کرد نمونه اولیه یک ربات حشره مانند با ۶ پا به عنوان «ابر خانه ساز» است که می تواند آجرهای چاپ شده را مانند قطعات لگو کنار هم قرار دهد.
به گفته دینگ، ساخت یک ایستگاه در خارج از زمین نه تنها برای جستجوی انسان در اکتشافات فضایی اهمیت دارد بلکه برای نیازهای استراتژیک چین به عنوان یک قدرت فضایی نیز مهم است.
چاپ سه بعدی برای فعالیت های فضایی تحت بررسی است و از سال ها قبل آزمایش هایی با آن انجام شده است.
سازمان فضایی اروپا مشغول کار روی آجرهایی با مشابه رگولیت ماه است و ایرباس نیز تصمیم دارد یک چاپگر سه بعدی فلزی به ایستگاه فضایی بفرستد. چنین قابلیت هایی به معنای آن است که آیتم های مذکور را می توان در فضا تولید یا جایگزین کرد و نیازی نیست آنها را از زمین به فضا فرستاد.
..................

خبر: رونمایی از ساعت هوشمند بدون باتری!
گارمین از عرضه ساعت‌های هوشمند جدید Instinct ۲X Solar و Instinct ۲X Tactical خبر داده است.
شرکت آمریکایی گارمین اعلام کرد که ساعت هوشمند Instinct ۲X Solar به لطف وجود سلول‌های خورشیدی عمر باتری نامحدودی دارد و ساعت هوشمند جدید Instinct ۲X Tactical عملکرد‌های مفید بسیاری از جمله لامپ LED روشن را ارائه می‌دهد.
ساعت هوشمند Instinct ۲X دارای قطر ۵۰ میلی متر، با بند‌های نسبتا پهن به اندازه ۲۶ میلی متر و بدنه ساخته شده از پلیمر تقویت شده با الیاف است و تا ۱۰ ATM در برابر آب مقاوم است.
ساعت هوشمند جدید با ۱۴.۵ میلی متر ضخامت و وزن آن بیش از ۶۷ گرم نیست و دارای صفحه نمایش ۱.۱ اینچی MiP با وضوح ۱۷۶ در ۱۷۶ پیکسل است و رنگ‌ها روی آن قابل نمایش نیستند.
گارمین سلول‌های خورشیدی را مستقیماً در صفحه نمایش ادغام کرده است. این ساعت هوشمند اگر روزانه تا سه ساعت در نور روز روشن ۵۰۰۰۰ قرار داشته باشد، نیازی به شارژ ندارد؛ اما اگر در معرض نور روز قرار نگیرد، شارژ باتری در صورت استفاده عادی به مدت ۴۰ روز و در صورت استفاده از GPS به مدت ۲۷ روز دوام خواهد آورد.
گارمین اشاره کرده است که LED داخلی به رنگ سفید یا قرمز روشن می‌شود و روشنایی را می‌توان در ۴ سطح تنظیم کرد. ساعت هوشمند جدید از عملکرد پرداخت بدون تماس از طریق عملکرد Garmin Pay پشتیبانی می‌کند و برنامه‌ها را می‌توان از فروشگاه Connect IQ دانلود کرد.
این ساعت هوشمند جدید عملکرد‌های زیادی مانند اندازه گیری ضربان قلب، سنسور SpO۲، ردیابی ویژگی‌های خواب و بسیاری از برنامه‌های ورزشی را ارائه می‌دهد.
نسخه Instinct ۲X Tactical دارای بسیاری از ویژگی‌های مفید مانند عملکرد دید در شب است که در آن نور صفحه نمایش به حالتی روشن می‌شود که امکان خواندن آن توسط عینک دید در شب را فراهم می‌کند و در حالت مخفی اطلاعات GPS مخفی و همه ارتباطات بی سیم قطع می‌شوند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

93313