۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

طرح «ساماندهی و ارتقاء تعمیرکاران تلفن همراه» اجرا می‌شود

ICTPRESS - پس از اجرای آزمایشی طرح «ساماندهی و ارتقاء تعمیرکاران تلفن همراه» در تهران، به‌زودی این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از اتاق اصناف ایران، سیدحسین سادات حسینی رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، درباره این طرح توضیح داد: در این طرح هر تعمیرکار شخصی و حتی فاقد مجوز می‌تواند با مراجعه به بخش رتبه‌بندی سایت اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی تهران و ورود شماره ملی خود، برای گرفتن گواهینامه معتبر تعمیر موبایل اقدام کند.

 

 

وی افزود: این گواهینامه بر اساس میزان توانایی و اطلاعات تعمیرکاران در زمینه تعمیر موبایل در سه سطح کیفی یک‌ ستاره، دو ستاره و سه ستاره پیش‌بینی شده که تعمیرکاران با شرکت در یک آزمون کتبی و یک آزمون عملی رایگان، با کسب حداقل نمره مشخص‌شده این گواهینامه را دریافت می‌کنند، اما اگر حداقل نمره را کسب نکنند، می‌توانیم آن‌ها را به آموزشگاه‌های مهارت‌افزایی برای تقویت مهارت خود معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران از مزایای این طرح را ایجاد کارنامه تائیدشده از سمت اتحادیه و به دنبال آن، اعتماد مشتریان به تعمیرکاران برشمرد و گفت: موبایل یک دستگاه کاملا شخصی و امنیتی است و همیشه بیم افشای اطلاعات شخصی مردم از طریق موبایل وجود دارد. همچنین هزینه‌های دستگاه موبایل بسیار بالا رفته و این امکان وجود دارد که تعمیر جزئی یک دستگاه توسط یک تعمیرکار نابلد، باعث خسارات مالی بزرگی شود؛ به همین دلایل تعمیرکاران باید کارنامه و مشخصاتی داشته باشند که اگر زمانی خلافی از یک نفر از آن‌ها سر زد، قابلیت پیگیری وجود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، مرحله آزمایشی این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۳ آغاز شده و ثبت‌نام آن در سایت اتحادیه تهران انجام می‌شود؛ همچنین در اجرای سراسری این طرح اتحادیه‌های استان‌های مختلف با اتاق اصناف ایران همکاری می‌کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

27074