۱۴۰۳ سه شنبه ۰۱ خرداد

نتیجه جلسه کمیسیون صنایع مجلس درباره افزایش قیمت اینترنت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر ارتباطات، مدیرعامل شرکت مخابرات کشور و مسئولان اپراتورها به کمیسیون صنایع دعوت شدند و درباره دلایل افزایش قیمت اینترنت توضیح دادند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، حجت‌الله فیروزی ضمن تشریح جلسه روز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در نشست کمیسیون، موضوع افزایش قیمت اینترنت که مورد موافقت دولت از سوی اپراتورها قرار گرفت، بررسی شد. در این نشست وزیر ارتباطات، مدیرعامل شرکت مخابرات کشور و مسئولان اپراتورها حضور داشتند.

وی در ادامه اظهار داشت: در این نشست دلایل افزایش قیمت اینترنت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. موضوعاتی مانند ضرورت توسعه شبکه، توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی تجهیزات به‌عنوان دلایل افزایش قیمت مطرح شد.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: اگرچه وزارت ارتباطات در راستای افزایش حداقلی قیمت‌ها تلاش کرده و در عین حال بسته‌های رایگانی با هدف جبران هزینه‌ها در اختیار مردم قرار داده‌ است، اما نمایندگان کمیسیون صنایع تاکید داشتند که این افزایش قیمت‌ها باید از قبل به مردم اعلام و علت آن توضیح داده می‌شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در نهایت مقرر شد، گزارشی با هدف افزایش نظارت‌ها در این حوزه تهیه شود تا اپراتورها متعهد به افزایش خدمات با توجه به بالا بردن قیمت‌ها شوند.

براساس اعلام وزارت ارتباطات فعال‌سازی اینترنت رایگان دولت برای مردم در قالب ۱۰ گیگابایت اینترنت داخلی (معادل ۵ گیگ اینترنت بین الملل) برای یکی از سیم‌کارت‌های افراد انجام می‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

75679