۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

هشتمین جشنواره فناوری نانو آغاز به کار کرد

به گزارش ICTPRESS، مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از متخصصان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
در نمایشگاه امسال 133شرکت ایرانی مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، دانشگاه ها وپژوهشگاه ها، آزمایشگاه ها، نهادهای ترویجی و نشریات تخصصی در 128 غرفه به ارائه و معرفی آخرین محصولات و دستاوردهای علمی خود در حوزه نانو خواهند پرداخت.
هشتمین جشنواره فناوری نانو شامل بخش های مختلفی همچون تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی درحوزه نانو، سلامت و بهداشت، کشاورزی، نساجی، ساختمان، آب و محیط زیست، مواد اولیه نانویی و پلیمر و کامپوزیت است.
هدف از برگزاری این جشنواره و نمایشگاه، تسهیل ارتباط فناوران با صنعتگران و معرفی دستاوردهای پژوهشی و صنعتی نانو ایران به مردم و مسئولان است.
همچنین در این دوره از نمایشگاه چهار غرفه به فعالان عرصه نانو از کشورهای آمریکای لاتین، روسیه، مالزی و کره جنوبی اختصاص داده شده است.

دربخش پروتوتایپ (نمونه اولیه محصول) نیز در این دوره 31 طرح ارائه شده است.
نمایشگاه فناوری نانو که به صورت سالیانه توسط ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی برگزار می شود، بزرگ ترین و معتبرترین نمایشگاه داخلی در حوزه فناوری نانو و دومین نمایشگاه فناوری نانو در قاره آسیا به شمار می رود.
همچنین نشستی با حضور سفیران 22 کشور از کشورهای اروپایی و آسیایی به منظور آشنایی با دستاوردهای نانوی ایران برگزار می شود.
علاقمندان به بازدید می توانند از ساعت 9 تا 16 از 13تا 16مهرماه در سالن خلیج فارس نمایشگاه های بین المللی تهران حضور یابند.

نظرات : 0

ثبت نظر

81082