۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

ابزار امنیتی Auto Blocker سامسونگ معرفی شد

ICTPRESS - شرکت سامسونگ از ابزار امنیتی جدید خود برای دستگاه‌های گلکسی تحت عنوان Auto Blocker رونمایی کرد. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط  عمومی سامسونگ در ایران، این قابلیت، به‌ منظور محافظت هرچه بیشتر از داده‌های شخصی کاربران و متناسب با سبک زندگی آنها طراحی شده است. Auto Blocker امکانی است که علاوه بر برقراری سطح جدیدی از امنیت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران، به آزادی عمل و قدرت انتخاب کاربران متعهد است.     
Auto Blocker به‌ تازگی در رابط کاربری One UI 6 به عنوان بخشی از مجموعه نوآوری‌های مرتبط با امنیت و حریم خصوصی گلکسی سامسونگ منتشر شده است. این قابلیت جدید، زیرمجموعه‌ای از سلسله اقدامات امنیتی اختیاری است که به کاربران حق انتخاب بیشتری می‌دهد. آنها می‌توانند هنگام مرور گزینه‌های سفارشی‌سازی فعال شده توسط اکوسیستم باز گلکسی سامسونگ، آزادی عمل بیشتری را تجربه کنند.

 

قدرت انتخاب در دستان شما
یکی از ویژگی‌های جالب Auto Blocker، جلوگیری از نصب برنامه‌ها از منابع غیرمجاز است که تحت عنوان «بارگذاری جانبی» (Sideloading) شناخته می‌شود. بارگذاری جانبی آگاهانه، به خودی خود حرکت آسیب‌زایی نیست و البته مزایای فراوانی دارد. این فرآیند، امکان سفارشی‌سازی پیشرفته و کنترل بر عملکرد دستگاه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Auto Blocker به صورت پیش‌فرض غیرفعال است و به همین دلیل کسانی که به بارگذاری جانبی علاقه دارند، تغییر خاصی را تجربه نمی‌کنند. 
برای آن دسته از افرادی که عادت به سفارشی‌سازی گسترده یا بارگذاری جانبی ندارند، فعال کردن Auto Blocker می‌تواند منجر به توقف حملات مهندسی اجتماعی مانند فیشینگ صوتی یا تلفنی (voice phishing) شود و آرامش خاطر بیشتری ایجاد کند. فیشینگ صوتی جزو حملاتی است که در آن مهاجمان می‌توانند کاربران را به نصب نرم‌افزارهای مخرب سوق دهند. 
Auto Blocker دارای طیف وسیعی از کنترل‌های اضافی از جمله فعال کردن بررسی‌های امنیتی اپلیکیشن برای کمک به شناسایی بدافزارهای احتمالی و جلوگیری از اعمال دستورات مضر و نصب نرم‌افزار توسط کابل USB است. این قابلیت می‌تواند به محافظت از کاربران در شرایطی که شخص دیگری به دستگاه آنها دسترسی فیزیکی دارد، کمک شایانی کند. مانند زمانی که گوشی در فرودگاه یا هر مکان عمومی دیگری شارژ می‌شود.
همچنین قرار است یک به‌روزرسانی جدید برای Message Guard نیز ارائه شود که حملات بدون کلیک (Zero Click) یا پیام‌های تصویری مستقیمی که کدهای مخرب را پنهان می‌کنند، کاهش می‌دهد. این ویژگی که در ابتدا برای برنامه‌های پیام‌رسان گوگل و سامسونگ عرضه شد، اکنون می‌تواند با اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متنوع‌تر و بیشتری کار کرده و از داده‌های کاربران محافظت کند. به این ترتیب، کاربران حق انتخاب بیشتری در زمینه انتخاب اپلیکیشن‌های امن و مطمئن خواهند داشت. 

 

ارتقای استانداردهای امنیتی در سطح صنعت
شرکت سامسونگ تصمیم گرفته برای کاربران محصولات گلکسی خود، بنیان تجربه‌ای مطمئن‌تر و ایمن‌تر را پایه‌گذاری کند. در همین راستا، عرضه Auto Blocker با قابلیت انتخاب کاربر، قدم مثبتی برای رسیدن به این هدف خواهد بود. ترکیب این قابلیت جدید با استانداردهای امنیتی پیشرو در صنعت، به کاربران امکان دهد دستگاه خود را به روش مورد نظرشان کنترل کنند. Auto Blocker به عنوان آخرین ویژگی اضافه شده به مجموعه نوآوری‌های امنیتی و حریم خصوصی سامسونگ، تجربه گوشی‌های موبایل را برای هر کاربری در سراسر اکوسیستم متصل گلکسی بهینه می‌کند.
قابلیت Auto Blocker اکنون در همه دستگاه‌های گلکسی سامسونگ سازگار با One UI 6 قابل دسترسی است.
 

نظرات : 0

ثبت نظر

74681