۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

ترند تردز با 60 میلیون کاربر در 30 ساعت؛ شبکه اجتماعی جدید مارک زاکربرگ رقیب جدی توییتر ایلان ماسک

ICTPRESS - هشدار ایلان ماسک به مارک زاکربرگ: کپی/پیست کردی؛ در قفس می‌بینمت.

 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، تردز، شبکه اجتماعی جدید متعلق به متا با شروعی قوی، پس از گذشت حدود 30 ساعت چیزی حدود 60 میلیون کاربر فعال در جهان دارد. البته ناگفته نماند که پیوستن کاربران به آسانی و با زمینه، داشتن حساب کاربری در اینستاگرام انجام شده است.

موضوعی که مارک زاکربرگ را برای این جذب مخاطب بدون بازاریابی سخت و طولانی و با اعتماد به کاربری شبکه اجتماعی اینستاگرام یاری کرده است.

اکنون توییتر دغدغه تقلب متا را دارد؛ باید دید آیا مسیر برای کنار زدن توییتر توسط تردز هموار شده است.

ایلان ماسک مالک توئیتر به مارک زاکربرگ هشدار داد و او را ضمنی به تقلب از توئیتر متهم کرد.

ماسک با متهم کردن شرکت متا به استخدام مهندسان سابق توئیتر، گفت: رقابت خوب است ولی تقلب نه.

ماسک بامداد جمعه هم در یک توئیت دیگر گفت که ۴۴ میلیارد دلار برای توئیتر هزینه کرده و حالا زاکربرگ تصمیم گرفته که اپلیکیشن او را کپی/پیست کند. او در آخر نوشت: زاک، تو را در قفس می‌بینم.

افزایش تعداد کاربران Threads به ضرر توییتر است. وکیل ایلان ماسک در نامه‌ای به زاکربرگ، اعلام کرده است که متا به سوءاستفاده سیستماتیک از اسرار تجاری توییتر پایان دهد. این درحالی است که سخنگوی متا می‌گوید هیچ‌کدام از کارمندان سابق توییتر در تیم مهندسی Threads وجود ندارند که بخواهند اسرار این شبکه اجتماعی را به متا و تردز بیاورند.

 

 

تردز هنوز کمبودهای زیادی دارد. برای حذف‌کردن حساب تردز خود، باید حساب اینستاگرام خود را حذف کنید. همچنین درون اپلیکیشن بخشی برای پیام‌های خصوصی یا دایرکت مسیج (DM) وجود ندارد. متا برنامه‌اش برای ادغام آن با پروتکل غیرمتمرکز ActivityPub را اعلام نکرده است.

 

 

نسخه وب تردز: رابط کاربری تحت وب این پلتفرم بسیار ساده است و ضمن نمایش تردها، به شما اجازه می‌دهد آن‌ها را لایک کنید یا در زیر پست‌ها کامنت بگذارید. به‌علاوه، می‌توانید تردها را ری‌پست یا بازنشر کنید. دکمه‌ای برای به‌اشتراک‌گذاری هم وجود دارد که دقیقاً مشخص نیست چه کاربردی دارد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

67607