۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

نانو رنگ های ترافیکی بادوام در کشور ساخته شد

به گزارش ICTPRESS به نقل ازستاد ویژه توسعه فناوری نانو، محمد پیر جمال مدیر روابط عمومی این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول گفت: این محصول که در ایمن سازی وخط کشی معابرشهری، جاده ها و فرودگاه ها کاربرد دارد، از دوام و طول عمری تا بیش از دو برابر رنگ های معمول برخوردار است.
وی بیان کرد: سالانه بودجه بسیار قابل توجهی برای خط کشی معابرترافیکی هزینه می شود، از آنجایی که علائم ترافیکی نیاز به تجدید رنگ مداوم دارند، پایداری و دوام رنگ مورد استفاده در آن ها بسیار مهم است، عمر مفید رنگ های ترافیکی معمولی در حدود شش ماه است و پس از این مدت نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارند.
وی اظهارکرد: این شرکت با به کاربردن ذرات نانو در رنگ های ترافیکی موفق به بهبود کیفیت این رنگ ها شدند، به کمک این نانوذرات، مقاومت رنگ دربرابرسایش و آسیب های ناشی ازعوامل محیطی افزایش یافته است، همچنین بهبود مقاومت رنگ در برابر چسبندگی ذرات گرد وغبار، جرم پذیری و کدرشدن و افزایش وضوح این رنگ ها از دیگر فواید استفاده از نانوذرات در ساختار این محصول است.‏
پیر جمال، در زمینه مسیر تولید این محصول صنعتی اظهارکرد: این فناوری در ابتدا طرحی پژوهشی در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد دانشجویی در دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است که با حمایت مجموعه و همراهی استاد راهنمای مربوطه، حقوق علمی آن توسط شرکت خریداری شد، سپس طرح از حالت علمی صرف، وارد مسیر تجاری شده و به تولید صنعتی رسیده است.
وی در ادامه درخصوص ویژگی های این محصول پلیمری گفت: رنگ تولیدی از ماندگاری و دوامی تا دو برابر درمقایسه با رنگ های عادی برخوردار است که علت این امر استفاده از رزین آکریلیک ترموپلاست نانویی است، این ماده که یک رزین تقویت شده با نانو ذرات ویژه است، به عنوان پایه در رنگ های ترافیکی نانویی این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.
پیر جمال بیان کرد: نانورنگ ترافیکی تولیدی این شرکت تا کنون در خط کشی باند فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، اتوبان شهید مدرس تهران و چند محور ترافیکی در سطح شهر اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است.
این محصول تا کنون موفق به دریافت تأییدیه نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو، گواهی مدیریت کیفیت ISO 9001 و نیز گواهی ثبت اختراع شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

67332