۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

گزارشی از نمایشگاه بین‌المللی فناوریهای پیشرفته ARABLAB در دوبی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ از رویداد ARABLAB در دنیای علوم تحلیلی بعنوان رویدادی یاد میشود که حتما باید آنرا دید. این رویداد یکی از مهمترین وقایع در تقویم صنعت علوم تحلیلی است.

رویداد ARABLAB با نام “جهان علم و تحلیل” شناخته میشود و امسال نیز مانند سالهای گذشته شرکتهای زیادی در آن حضور پیدا کردند. بیشتر از ۱۰۰۰ کمپانی آخرین دستاوردها و فناوریهای خود را در شاخه‌های آزمایشگاهی و ابزارآلات به نمایش گذاشتند.

به گفته «دیوید دومونی» مدیرعامل گروه ARABLAB تمرکز و توجه اصلی در نمایشگاه امسال بر روی ایده‌ها و فناوریهای جدید بود و از نتیجه آن کاملا خشنود هستیم. بیشتر از ۱۰ هزار نفر از حرفه‌ایهای شاخه تجارت؛ متخصصان و تکنیسینها و همچنین نمایندگان و فروشندگان از منطقه خاورمیانه و سایر کشورهای جهان در دوبی حضور داشتند. گفته میشود نمایندگان حدود ۱۲۰ کشور از این رویداد بازدید کردند.

برنامه توسعه این رویداد بشدت روی آینده شهر دوبی توجه دارد و قسمت مهمی از این برنامه شامل متخصصان بخشهای MEDILAB؛ PETROLAB؛CHEMLAB؛ FOODLAB؛ BIOLAB و NANOLAB است.

در توضیح این بخشها باید گفت FOODLAB مربوط به تضمین کیفیت در آزمایشگاههای کنترل غذا؛ PETROLAB مربوط به منبع تحقیقات برای صنعت پتروشیمی؛ MEDILAB مربوط به منبع خرید و تهیه تحقیقات پزشکی دارویی مؤثر؛ CHEMLAB مربوط به بستر جهانی در رابطه با مواد شیمیایی تخصصی؛ BIOSLAB مربوط به فناوری بیو و NANOLAB مربوط به گامهای کوچک در راه رسیدن به بزرگترین فناوریهاست.

شرکتهایی که امسال در ARABLAB 2016 حضور داشتند را ۵۵ درصد از خاورمیانه؛ ۵ درصد از آمریکا؛ ۱۰ درصد از اروپا؛ ۱۰ درصد از آفریقا و ۲۰ درصد از آسیا و پاسیفیک تشکیل میدادند.

درکل 10927 نفر از 101 کشور دنیا از 926 غرفه این نمایشگاه در دوبی دیدن بعمل آوردند و در طی این مدت ۶۵ درصد قرار دادهای همکاریهای بین‌المللی و ۳۵ درصد همکاریهای منطقه‌ای بین کمپانیهای حاضر بسته شد.

نمایشگاه ARABLAB در طی حیات خود توانسته جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی در سطح دنیا بدست آورد بطوریکه در حال حاضر رتبه اول در به ثمر رسیدن کسب و کارهای بین‌المللی همراه با رشد پویا و شناخته شدن توسط صنعت تحلیل را بدست آورده است.

مقام اول در کسب و کار پخش‌کننده‌ها و خریداران انتهایی؛ مقام اول در گفتمان جهانی در صنعت و همچنین مقام اول در تحقیق و توسعه از دیگر موفقیتهای این رویداد بزرگ فناوری تحلیلی است.

 

حضور پررنگ ایران در رویداد ARABLAB 

 از ایران هم شرکتهای دانش بنیان و فعالان و متخصصان این عرصه حضور چشمگیری در نمایشگاه عرب لب دوبی داشتند که از آن جمله میتوان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نام برد که همراه با ۱۲ شرکت دانش بنیان مرتبط با فناوری نانو و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی با کاربرد در بخشهای بیوتکنولوژي؛ انرژی؛ غذا؛ نانوتکنولوژی؛ پتروشیمی و مواد شیمیایی ضمن ایجاد زمینه حمایتی برای آنان ، در ARABLAB 2016 شرکت کرده بود.

 نماینده سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران نیز از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بود که ضمن حضور در غرفه‌های ایرانی و ملاقات با مسئولین غرفه‌ها آمادگی این سرکنسولگری را برای ارائه هرگونه مساعدتی به شرکتهای ایرانی اعلام کرد.

 به گزارش شبکه خبری فناوری نوین ، ایران در کنار کشورهای بزرگ دنیا نظیر آلمان؛ آمریکا؛ انگلستان؛ چین؛ امارات؛ هند؛ ایتالیا؛ فرانسه؛ اسپانیا؛ کره‌جنوبی و سوئیس نقش پررنگی در نمایشگاه فناوریهای پیشرفته دوبی ایفا کرد.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

74633