۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌های علوی معرفی شدند

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS، در اختتامیه دومین جشنواره رسانه های علوی، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، به بیان چهار رویکرد موجود به فضای مجازی پرداخت و گفت: هم اکنون رویکردهای آسیبی، راهبردی، ابزاری و دو فضایی شدن وجود دارد و  این فضا ما را به سمتی میبرد که اگر به سبک زندگی متناسب با آن نپردازیم همواره مجبور به انفعال هستیم.
موسویان با اشاره به دغدغه های مراجع تقلید از جمله آیت الله جوادی آملی و همچنین مقام معظم رهبری در رابطه با تولید محتویات مطلوب در فضای مجازی گفت: تا 15 سال آینده اگر نتوانیم حضور افراد را در فضای مجازی مدیریت کنیم با وارد شدن به فضای جدیدی که حتی نیازهای افراد را بر طرف میسازد عملا مدیریت ذهن را از دست خواهیم داد.
وی گفت: به جز آمریکا و چین که با مدیریت فضای مجازی میتوانند هر اتفاقی را ثبت کنند کشور ثالثی این قدرت را ندارد اما با توجه به اهمیتی که در کشور برای این موضوع قایل شدیم میتوانیم از هم اکنون برای تولید محتوا و هدایت افکار عمومی در فضای مجازی گام برداریم و موفق شویم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به این نکته که در تمام تاریخ اسلام هیچ وقت چنین فضایی در اختیار مولدین نبوده که در لحظه واحد صحبت هایشان به همه جهان مخابره شود خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی فضای مجازی را یک فرصت دانسته و مقام معظم رهبری از سال ها قبل در رابطه با مدیریت این فضا صحبت کردند که همین نشان میدهد که اگر به فرمایشات مسئولین بزرگوار توجه میشد اکنون در جایگاه بهتری قرار داشتیم هر چند که میتوانیم با رهنمودهای مقام معظم رهبری به جایگاهی شایسته برسیم.
لطف الله سیاهکلی، عضو و مشاور شورای عالی فضای مجازی، نیز بیان کرد: در فضای مجازی شناخت آدمها بسیار راحت و آسان است چون در این فضا فرد خود اظهاری میکند و با لایک و کلیک چیزی را تایید و علاقه خود را ابراز میکند بنابراین نیاز سنجی راحت تر میشود. در فضای مجازی باید تمرکز ما ابتدا بر نیاز سنجی مخاطب باشد و بعد از نیاز سنجی اقدام به تولید محتوا متناسب با نیاز مخاطب کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه گفت: زبان امروز دنیا، زبان قضای مجازی و هنر است و ما نیز باید با زبان دنیای خودمان صحبت کنیم. وظیفه ما اقدام به تولید محتواهای دینی و غنی در فضای مجازی است تا طبق آیه قرآن با آمدن شبکه های نور در بین خانواده ها، ظلمت و شبکه های شرور فرصت کمتری برای ارائه ظهور و خودنمایی کنند.

در پایان این مراسم از آثار و موسسه های زیر تقدیر به عمل آمد:
در بخش رسانه های برخط، اثر ابلاغ از موسسه خادمین مکتب سرخ ، اثر بلاغه از مرکز اطلاع رسانی آل البیت و اثر غدیرستان از  موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی (ص) شایسته دریافت لوح و تندیس جشنواره شدند.
در بخش تلفن همراه ، اثر دُر نجف از موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (ص) شایسته دریافت تندیس ، اثر نهج البلاغه نور از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و اثر خطابه غدیر از موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی (ص) شایسته تقدیر شدندو لوح جشنواره را دریافت کردند.
در بخش نرم افزارهای چند رسانه ای، اثر راهی به آسمان از موسسه نور راسخون شایسته دریافت تندیس جشنواره شد و  اثر غدیر تجلی گاه ولایت از موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (ص)، شایسته تقدیر شد و لوح جشنواره را دریافت کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

65446