۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

رویداد اینوتکس 2016 تهران : برگزاری تورهای فناوری بازدید از نمایشگاه امسال

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، اکبر قنبرپور با بیان اینکه پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری نوآوری (اینوتکس 2016) از دوم تا پنجم خرداد در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار میشود، افزود: 16 دفتر استانی فن بازار که تحت عنوان فن بازارهای منطقه‌ای فعالیت میکنند حداقل 10 شرکت برتر صنعتی استان خود را در قالب یک تورِ بازدید به نمایشگاه خواهند آورد.
وی گفت: درحال حاضر بیش از 100 شرکت صنعتی برای بازدید از این نمایشگاه در قالب تورهای فناوری اعلام آمادگی کردند و این فرصت مناسبی است برای صنایع داخلی که از آخرین دستاورد‌های حوزه فناوری مطلع شوند.
قنبرپور نمایشگاه اینوتکس 2016 را فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های خارجی و ایرانی دانست و اظهار داشت: درنظر داریم با توجه به اهمیت برگزاری این نمایشگاه و ظرفیت موجود آن ارتباطی بین شرکت‌های داخلی و خارجی برقرار و بصورت تخصصی، چهار برنامه را برای بهره‌برداری بیشتر از این نمایشگاه اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: هر شرکت خارجی حاضر در این نمایشگاه در سطح های مختلف حداقل چند متناظر ایرانی دارد و ما بدنبال ایجاد روابط گسترده‌ای از جمله اعطای نمایندگی، انتقال فناوری، خرید و فروش محصول و خرید خدمت بین شرکت‌های داخلی و خارجی هستیم.
قنبرپور با بیان اینکه به ازای هر شرکت خارجی حداقل دو یا سه جلسه اختصاصی با طرف‌های ایرانی تدارک خواهیم دید و تلاشمان بر این است که این شرکت ها باهم مرتبط شوند افزود: در واقع کار اصلی ما در این نمایشگاه برقراری مذاکرات تجاری است و ما برای این کار فضاهای را در نظر گرفتیم و فهرست متناظرین شرکت‌هایی را که در نمایشگاه حضور دارند از طریق دیتا‌ها و بانک های موجود در فن بازار پیدا میکنیم.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران موضوع دیگر را برنامه‌ریزی بین شرکت‌ها و بهره‌بردارهای دولتی حاضر در این نمایشگاه خواند و گفت: تابحال برگزاری 4 نشست ارائه فناوری در حوزه های ICT ، نفت وگاز ، بیوفناوری و تجهیزات پزشکی را برنامه ریزی کردیم.
قنبرپور با بیان این که در این نشست‌ها روابط بیشتری شکل میگیرد، افزود: بسیاری از این شرکت‌ها میتوانند خریداران فناوری و حتی خریدار محصولات و خدمات باشند البته ممکن است بدلیل ضیق وقت همه آنها موفق به ملاقات با یکدیگر نشوند اما این نشست‌ها کمک میکند که در حوزه‌های تخصصی حضور داشته باشند.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با اشاره به اینکه نشست‌ها فقط مختص شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نیست تاکید کرد: 4 نشست نیمروزه برنامه‌ریزی شده است و از روز دوم تا چهارم برگزار می‌شود که امیدواریم این جلسات منجر به انعقاد تفاهم نامه های هدفمندی میان شرکت ها شود.
وی افزود: مرکز فن بازار ملی ایران از طریق ابزارها و کارگزاران مستقر در نمایشگاه، فرایند انعقاد تفاهم‌نامه، پیگیری انعقاد و تحقق قرارداد را انجام خواهد داد.
رییس مرکز فن بازار ملی ایران با اشاره به لزوم ایجاد انگیزه برای دوطرف و به نتیجه رسیدن این تفاهم نامه‌ها و مذاکرات تاکید کرد: با همکاری معاونت علمی و چند صندوق پژوهش و فناوری، تسهیلاتی برای خرید و انتقال فناوری به داخل در نظر گرفتیم، در واقع این تسهیلات به دست فروشنده میرسد ولی پرداخت اقساط آن به عهده خریدار است که جزئیات آن بزودی اعلام میشود.
قنبرپور گفت: این نمایشگاه با هدف تبادل فناوری برگزار می‌شود و برخلاف نمایشگاه های دیگر، فروش محصول و خدمات در اولویت‌های اصلی نمایشگاه نیست و امیدواریم امسال بیش از 40 تفاهم نامه بین شرکت های حاضر در نمایشگاه و شرکت های ایرانی منعقد شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

92720