۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

کنفرانس گوگل IO 2016: کنترل ساعت هوشمند با حرکت انگشتان دست

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، کنفرانس گوگل IO 2016 شاهد استفاده از این سیستم در محصولات واقعیست. اولین محصولی که مورد بررسی قرار گرفت ساعت هوشمند ال‌جی Urbane است. گوگل موفق شد تنها با نگه داشتن دست جلوی ساعت ال‌جی آنرا کنترل کند.

هرچه دست به ساعت نزدیکتر شد گزینه‌های بیشتری فعال شد. ولی وقتی دست از جلوی آن کنار کشیده شد باز هم تبدیل به همان ساعت معمولی شد.

در رویداد گوگل IO 2016 این سیستم به حالت دمو به نمایش درآمده  اما بدون شک Soli میتواند دستگاههای هوشمندی که نمایشگرهای بسیار کوچکی دارند را کنترل کند.

«ایوان پوپیروف» یکی از متخصصان گوگل در اینباره میگوید که ما موفق شده‌ایم تا دیدگاهی را توسعه دهیم که تنها وسیله مورد نیاز دست انسان است.

وی که عضو گروه «پروژه‌‌ها و فناوری پیشرفته گوگل» (ATAP)‌ است در ادامه گفت که در هر لحظه با یک قابلیت روبرو هستیم؛ شماره گیر مجازی؛ یا دکمه یا اسلایدر.

کاملا واضح است که گوگل تصمیم دارد یک زبان رفتاری جدید برای هر دستگاهی که در خانه‌ها وجود دارد درست کند.

بعد از معرفی کیت توسعه Soli در سال 2015؛ گوگل از بین 180 متقاضی 60 توسعه‌دهنده را انتخاب کرد تا پروژه‌های خود را به نمایش درآورند. یکی از این گروهها از Soli برای شناسایی موادی مانند مس استفاده کرد؛ یک گروه دیگر از آن برای تصویربرداری سه بعدی استفاده کرد.

اما شاید جالبترین آنها بکارگیری این ویژگی بعنوان ریموت کنترل در داخل خودرو بود. تصور کنید که مثلا با بلند کردن انگشتان دست از روی فرمان یکی از گزینه‌های موردنظرتان انجام شود.

احتمالا سال آینده گوگل نسخه بتای کیت توسعه Soli را معرفی میکند که حتما کوچکتر از چیزی خواهد بود که در رویداد امسال معرفی شد. کمی زمان میبرد تا این فناوری در محصولات تجاری مورد استفاده قرار بگیرد اما در این یک سال پیشرفتهای قابل ملاحظه‌ای در این مورد خاص دیده میشود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

95203