۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

کنفرانس گوگل IO 2016: گوگل با همکاری لیوایز ژاکت هوشمند تولید میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، کنفرانس گوگل IO 2016 شاهد اعلام یک خبر مهم بود: همکاری گوگل و لیوایز در تولید پوشاک هوشمند.

اولین محصول از این سری که در جریان کنفرانس به نمایش درآمد یک ژاکت هوشمند Levi است که بهار 2017 روانه بازار میشود. مدل بتای آنهم در پاییز امسال عرضه میشود.

این ژاکت جین بیشتر مناسب دوچرخه سواران است. یک سنسور لمسی/حرکتی در داخل آن تعبیه شده که طیف وسیعی از ویژگیها را در اختیار کسی میگذارد که آنرا به تن دارد.

قابلیتهایی مانند پاسخ یا رد تماس؛ کنترل موسیقی یا سیستمهای ناوبری از جمله این ویژگیهاست. تمام این کارها در حالی انجام میشود که هیچ نیازی به نگاه کردن به صفحه نیست. پس زمانی که فرد بر روی دوچرخه در حال حرکت است نیازی به استفاده از گوشی ندارد و به این ترتیب ایمنی بالا میرود.

نکته مهم این ژاکت امکان شستشوی آن توسط ماشین است. این پروژه که نام آن Jacquard است یک پلتفرم کامل برای لباس هوشمند است. پروژه مذکور توسط تیم ATAP گوگل در حال کار است و با استفاده از رابطی که در اختیار تولید کنندگان قرار میگیرد میتوان لباسهایی تولید کرد که هوشمند باشد و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود با یکپارچه‌سازی این قابلیت با امکانات اپهایی که مینویسند عملکردهای بیشتری را ارائه دهند.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

47430