۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

مایکروسافت از کنسول «ایکس‌باکس وان» فوق قدرتمند رونمایی کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مایکروسافت و آکیلیس در جریان نمایشگاه E3 2015 اعلام کردند که با یکدیگر همکاری بسیار نزدیکی را آغاز کرده‌اند و قرار است شاهد محصولات فوق‌العاده از این همکاری باشیم.

اما بعد از گذشت یک سال هیچ خبری به گوش نرسید تا به امروز که در آستانه آغاز رسمی E3 2016 شاهد ثمرات این همکاری هستیم.

کنسول جدید مایکروسافت Project Scorpio نام دارد و قرار است در فصل تعطیلات سال 2017 میلادی عرضه شود اما شاید جالب‌ترین نکته آنست که تمام بازیها و اکسسوریها با تمام پلتفرمهای ایکس‌باکس وان؛ ایکس‌باکس وان S و Project Tango کار میکنند.

در جریان کنفرانس مایکروسافت ویدئویی منتشر شد که در آن تعدادی از توسعه‌دهندگان در حال نشان دادن قدرت خارق‌العاده کنسول جدید هستند. رزولوشن این کنسول 4K واقعیست و از قدرت ۶ ترافلاپ GPU با فرکانس 60 هرتز استفاده میکند.

این کنسول برای واقعیت مجازی کاملا آماده است و همچنین در جریان Bethesda اعلام شد که قادر است بازی بسیار معروف Fallout 4 را در محیط VR اجرا کند.

البته مایکروسافت هیچ نامی از آکیلیس به زبان نیاورد اما همه میدانند که این دو کمپانی در حال همکاری با یکدیگر هستند.

بنظر میرسد که به احتمال زیاد هدست آکیلیس ریفت؛ هدست انتخابی برای Project Scorpio‌ باشد.

«فیل اسپنسر» در ابتدای سال پیش بینی کرده بود احتمالا به جایی میرسیم که یک گیمر همه بازیهایش را همراه داشته باشد و کنسولها از نظر سرعت تا اندازه‌ای ارتقا پیدا کنند که بتوانند مانند یک پی‌سی رفتار کنند.

قیمت این کنسول هنوز اعلام نشده و کارشناسان گمان میکنند که Project Scorpio اسم رسمی این کنسول نخواهد بود و در زمان معرفی رسمی نام اصلی هم اعلام میشود.

بی‌شک طرفداران مایکروسافت در طی سالهای آینده باید در انتظار خبرهای داغ و هیجان ‌انگیزتری باشند اما سئوال اصلی این است: افرادی که ایکس‌باکس ندارند آیا حاضر هستند ایکس‌باکس وان S بخرند یا اینکه تا سال آینده منتظر میمانند تا Project Scorpio وارد بازار شود؟

 

نظرات : 0

ثبت نظر

54308