۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

بزرگترین نمایشگاه بازی‌های کامپیوتری جهان «E3 2016» آغاز بکار کرد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS ، تحت تدابیر شدید امنیتی که پس از فاجعه اورلاندو رخ داد، خبرنگاران بسیاری از سراسر جهان برای پوشش خبری بزرگترین نمایشگاه بازی‌های کاپیوتری جهان به ایالت کالیفرنیا آمدند.
به گفته برخی رسانه ها: "نمایشگاه ای تری برای دنیای ویدیو گیم مثل جام جهانی است برای دنیای فوتبال. شرکت‌های تولیدکننده بازی در طول سال صدها عنوان جدید منتشر می‌کنند، اما موفقیت این عناوین به درخشش آنها در نمایشگاه ای تری بستگی دارد."
اما نشست خبری امسال مایکروسافت که همزمان با کنفرانس اپل برگزار شد پر از خبرهای تازه بود.
در بخش سخت افزار مایکروسافت یک کنسول جدید بازی معرفی کرد. ایکس باکس یک اس. کنسولی ۴۰ درصد کوچکتر از نسخه قبلی خود ولی با قدرت پردازش گرافیکی چند برابر.
مایکروسافت همچنین از پروژه اسکورپیو پرده برداشت که کنسولی است با قابلیت پخش تصاویر 4K و همچنین مجهز به سیستم هدست عینک‌های واقعیت مجازی است. قرار است اسکورپیو در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود.
کنفرانس خبری سونی هم بسیار پرهزینه و پر زرق و برق بود. سونی یک ارکستراسیون کامل را برای نواختن موسیقی زنده روی صحنه تدارک دیده بود.
شان لیدن مدیر بخش فناوری واقعیت مجازی شرکت سونی، ضمن معرفی این سیستم گفت "۴۰ ملیون دستگاه پلی استیشن در سراسر دنیا فروخته شده که از قدرت بالای پردازش و گرافیک برخوردار هستند. پلی استیشن آماده هدست عینک‌های واقعیت مجازی است."
به گفته او، هدست وی آر سونی روز ۱۳ اکتبر امسال با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.
غیر از سونی و مایکروسافت، شرکت‌های بزرگ تولید کننده نرم افزارهای بازی هم به معرفی محصولات خود پرداختند. 
شرکت "الکترونیک آرتز" نسخه جدید بازی فیفا ۲۰۱۷ را رونمایی کرد. 
یکی از مهمانان بخش معرفی بازی فیفا ۲۰۱۷، مربی افسانه‌ای فوتبال جهان ژوزه مورینیو بود. وی یکی از کاراکترهای جدید بخش مربیگری بازی فیفای جدید است.
شرکت‌های "یوبی سافت"، "بلیزارد انترتینمنت"، "نینتندو" و "کونامی" قرار است در طول برگزاری نمایشگاه ای تری محصولات و بازیهای جدید خود را رونمایی کنند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

55042