۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

اعطای جایزه انتقال فناوری بین کشورهای D-۸ در تهران

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مهدی صفاری نیا، دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-هشت افزود: طرح اعطای جایزه انتقال فناوری با حمایت مالی دولت جمهوری اسلامی ایران و به همت پارک فناوری پردیس (دبیرخانه D-۸ TTEN)، بمنظور تشویق کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی دی-هشت به مشارکت در فرآیند تبادل فناوری، طی دومین جلسه شورای عالی این شبکه در سال ۲۰۱۵ در نیجریه مطرح شده و به تصویب اعضا رسید.
وی افزود: بر اساس آیین‌نامه این طرح به بهترین مورد انتقال فناوری که بین حداقل یکی از کشورهای عضو گروه دی-هشت و سایر کشورهای اسلامی، در طول هر سال میلادی صورت گرفته باشد، جایزه انتقال فناوری شبکه به مبلغ ۵۰۰۰ دلار آمریکا (به هریک از طرفین قرارداد) و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
صفاری نیا ادامه داد: چشم‌انداز برگزار کنندگان این جایزه مشارکت و تعامل بیشتر شرکت‌های فناور در سطح کشورهای اسلامی است و امیدواریم با اعطای منظم این جایزه و افزایش مبلغ آن در سال‌های آتی، بتوانیم بر رشد، توسعه انتقال فناوری و دانش فنی کشورهای مسلمان اثر گذار باشیم.
دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-هشت اعلام کرد: فراخوان این جایزه از اوایل سال شمسی جاری به کشورهای عضو ارسال شده و مهلت کاندید شدن در دوره اول جایزه و ارسال اطلاعات، تا تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۶(۱۱ مردادماه ۱۳۹۵) است و به یاری خدا، اعطای جایزه در نشست وزرای امور خارجه D-۸ در آذرماه در تهران انجام خواهد شد.
صفاری نیا شاخصهای ارزیابی و اعطای جایزه را نیز شامل توانمندی‌های شرکت ارائه‌کننده فناوری، مبلغ قرارداد (حجم مالی)، بازه زمانی روند انتقال فناوری، روش انتقال فناوری و نرخ بازگشت سرمایه دریافت‌کننده فناوری برشمرد.

شرایط اعطای جایزه انتقال فناوری شبکه بدین شرح است:
۱. قرارداد در بازه زمانی ۱۱ دی ۹۳ (۱ ژانویه ۲۰۱۵) الی ۱۰ دی ۹۴ (۳۰ دسامبر ۲۰۱۵) منعقد شده باشد.
۲. یکی از طرف های انعقاد قرارداد، از کشورهای دی-هشت و کشور دوم از کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی باشد.
۳. قرارداد معطوف به یکی از روشهای انتقال فناوری بوده و در زمینه فروش محصول و مشابه آن نباشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

72202