۱۴۰۳ شنبه ۰۳ آذر

سرمایه‌گذاری مشترک فورد، فیات و GM روی نانوباتری ویژه خودرو

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، شرکت نوپای سینود سیستمز (SiNode Systems) موفق به دریافت 4 میلیون دلار حمایت مالی برای توسعه باتری‌های یون لیتیم شده‌است.
در این باتری‌ها از گرافن و سیلیکون استفاده شده و قرار است شرکت‌های فورد، فیات و جنرال موتورز از آن‌ها استفاده کنند.
این حمایت مالی توسط کنسرسیوم باتری‌های پیشرفته آمریکا موسوم به USABC اعطاء شده‌است که سازمان‌هایی نظیر فیات کریسلر، فورد موتور و جنرال موتورز نیز بخشی از این حمایت مالی را به عهده گرفتند. در این پروژه آند ویژه‌ای برای باتری یون لیتیم با کاربری خودروسازی طراحی و ساخته خواهد شد.
این پروژه 30 ماه به طول خواهد انجامید و در آن تمرکز اصلی روی ساخت آند سیلیکونی گرافنی است؛ آندی که قابلیت استفاده در خودروها را داشته باشد و بتوان آن را بصورت انبوه تولید کرد. با این کار میتوان باتری‌هایی ساخت که ظرفیت بالایی داشته و با سرعت بالاتری شارژ/دشارژ شود. در حال حاضر از گرافیت و لیتیم برای این کار استفاده شده که در نهایت باتری با ظرفیت 372 میلی‌آمپرساعت در هر گرم ایجاد میشود. این در حالی است که با استفاده از گرافن میتوان باتری ساخت که بین 1000 تا 2500 میلی‌آمپر ساعت در هر گرم ظرفیت داشته باشد. وجود نانوحفره در این ساختار لایه‌ای منجر به افزایش سرعت نفوذ لیتیم شده و در نتیجه سرعت شارژ/دشارژ افزایش می‌یابد.
مسئولان شرکت سینود معتقد هستند که با این روش میتوان باتری‌هایی با قیمت پایین تولید کرد. آن‌ها از دریافت این حمایت مالی و از این که با USABC همکاری دارند بسیار خوشحال هستند.
سمیر مایکار، مدیر عامل شرکت سینود، گفت: « ما معتقدیم که فناوری آند پیشرفته ما میتواند عملکرد باتری‌ها را بهبود داده و هزینه تولید باتری برای خودروهای الکتریکی را کاهش دهد.»

نظرات : 0

ثبت نظر

15986