۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

نخستین همایش امنیت سامانه های هوشمند همراه برگزار شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دكتر محمد خوانساري رييس پ‍‍ژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات (مركز تحقيقات مخابرات ايران) در اين همايش با تاكيد بر نقش اين پ‍‍‍ژوهشگاه در آگاهي رساني به جامعه ي فعال حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: برگزاري چنين همايش هايي كمك ميكند فضاي چالشي موجود در اين حوزه به صورت تخصصي تر بررسي شده و شفاف سازي صورت گيرد.
رييس پ‍‍ژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به همكاري نزديك سازمان فناوري اطلاعات ايران و پ‍وهشگاه ارتباطات در برگزاري اين همايش اظهار داشت: پرو‍ه طراحي و تدوين الزامات سامانه هاي هوشمند در اين پژوهشگاه در حال انجام است.
وي با بيان اين كه زيست بوم سامانه هاي هوشمند همراه در چهار بخش كاربران، توليد كنندگان و توزيع كنندگان برنامه هاي تلفن همراه، برنامه نويسان و سازمان ها قابل بررسي است، گفت: الزامات امنيتي در اين چهار فصل بايد تحليل شود و كارهي خوبي در اين زمنيه انجام شده است كه در كارگاههاي روز گذشته با حضور 300 نفر از كارشناسان صورت گرفت دستاورد هاي اين پروژه اعلام شد.
دكتر خوانساري با اشاره به استفاده بيش از 50 درصد از كابران از گوشي هاي هوشمند ادامه داد: اين حجم زياد از كاربران ميطلبد الزامات امنيتي در هر چهار سطح اشاره شده مورد توجه قرار گيرد.
وي با بيان اين كه محيط پردازشي و ارائه محتوا در حال تغيير است خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه در شرايط جاري اين تغييرات ميتواند مشكلاتي در سطح فرد ، سازمان و حتي ملي به وجود آورد دستاورد هاي امروز ميتواند به شفافا كردن دغدغه هاي امنيتي در چهار زيست بوم سامانه هاي هوشمند همراه بيانجامد.
دكتر خوانساري با تاكيد بر حمايت از توليد ابزار هاي مناسب در تمامي سطوح افزود : بايد دانشگاههاي دستگاهها و سازمان هاي مرتبط تمامي موارد را برای پاسخگويي به مسايل امنيتي در سامانه هاي هوشمند همراه دنبال كنند.
وي با تقدير از حضور پ‍وهشگران كارشناسان داخلي و ديگر سازمان ها ابراز اميدواري كرد: اين همايش از نظر علمي و عملي براي تمامي شركت كنندگان مثمر ثمر بوده و از فرصت به وجود آمده نهايت استفاده را بكنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

83522