۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

رئیس جمهور روحانی بر عزم دولت برای توسعه شهر الکترونیکی تاکید کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، دکتر حسن روحانی صبح امروز در نخستين اجلاس جهاني شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ كه در برج ميلاد برگزار شد، با تاكيد بر ضرورت شكل‌گيري شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند، شهري الكترونيك است كه از ابزار فضاي مجازي استفاده مي‌كند.
روحاني افزود: بايد بسياري از سفرها، رفت‌وآمدها و صف‌هاي طولاني، جايش را به شبكه‌هاي فضاي مجازي بدهد.
رئيس‌جمهور از ويژگي‌هاي شهر هوشمند به سلامت اداري اشاره كرد و گفت: اگر همه كارها از طريق فضاي مجازي انجام شود، فساد به مراتب كاهش مي‌يابد.
رئيس جمهور يكي از راه‌هاي برخورد با فساد را استفاده از شهر هوشمند عنوان كرد و گفت: در طول سال هاي اخير به دو دليل ارتباط شهرها به هم نزديك شده است، از يك سو وسايل ارتباطي، شرايط گردشگري را براي همه جهانيان آسانتر كرده است و از طرف ديگر شبكه هاي فضاي مجازي ارتباط انديشه‌ها و نظرات را به يكديگر نزديك‌تر كرده و اين نزديكي انسان‌ها و افكار، پايه‌اي براي تعامل فرهنگ‌هاي مختلف در جوامع انساني شده است.
روحاني يادآور شد: اگر مي خواهيم از خشونت، افراطي گري و تروريسم فاصله گرفته و به يك صلح پايدار در جهان دست پيدا كنيم، راهش بالا بردن بردباري و احترام به فرهنگ يكديگر و نزديك تر شدن جوامع مختلف از نظر فرهنگي و سبك زندگي است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: امروز ارتباط ايران در شرايط پس از برجام با كشورهاي ديگر از لحاظ اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و علمي آسان‌تر و نزديك‌تر شده و ما از اين فضا براي استفاده از تجربه يكديگر بايد بهره‌برداري كنيم.

 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016 با حمایت و همکاری شورای عالی استان ها، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، وزارت راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، امور خارجه و وزارت نیرو، 30 و 31تیرماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار شده است.

کمیسیون ملی یونسکو ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، سازمان هواشناسی کشور، سازمان مدیریت پسماند، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، سایر سازمان های مدیریتی، دانشگاه گوتینگن آلمان و دانشگاه های سراسر کشور با این اجلاس بین المللی همکاری دارند.

این اجلاس بعد از برگزاری نخستین دوره، در سال های آتی میلادی 2017 تا 2020، به ترتیب با محوریت گردشگری، محیط زیست شهری، مدیریت بحران و شهر هوشمند برگزار خواهد شد. 

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016 می توانند به نشانی اینترنتی Tnsi.ir مراجعه کنند. 

 

 

#رئيس_جمهور #روحانی #دولت #توسعه #شهر_الكترونيكی

نظرات : 0

ثبت نظر

93172