حضور پاویون شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در نمایشگاه سبیت 2017
به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS، در این کنفرانس خبری که صبح امروز پنجم مرداد با حضور نائب رئیس و دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران، مدیر کل نمایشگاه سبیت آلمان و نماینده رسمی سبیت در کشور و همچنین با حضور انبوه خبرنگاران حوزه ICT برگزار شد، بر لزوم حضور قدرتمند شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان تاکید شد.
سازمان به دنبال معرفی توانمندی صنعت ICT ایران در جهان
در ابتدای کنفرانس، باقر بحری، نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای تهران و مسئول کمیسیون نمایشگاهها، از آغاز مذاکرات سازمان به منظور معرفی شایسته توانمندی شرکتهای ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان تحت یک پاویون قدرتمند خبر داد.
بحری با اشاره به تفاهم مثبت سازمان و مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان طی روزهای گذشته گفت: پس ازجلسات مشترکی که با حضور رئیس و مدیرکل سبیت و نماینده رسمیاش درایران برگزار کردیم، هم اکنون درحال پیگیری و انعقاد موافقتنامه ای در این زمینه هستیم تا بتوانیم در سال 2017 شاهد حضور بهتر شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان باشیم.
بحری با تاکید بر اینکه سازمان بدنبال تامین منافع اعضا در نمایشگاه سبیت است، ادامه داد: ما در تلاشیم تا منافع شرکتهای ICT ایرانی را در سبیت شناسایی کنیم و قطعا در این مسیر فقط بدنبال جذب تخفیف برای حضور شرکتها نیستیم؛ بلکه هدف سازمان حفظ منافع صنف دراین نمایشگاه بینالمللی است.
نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای تهران در خصوص مذاکرات صورت گرفته برای حضور پاویون ایران در نمایشگاه سبیت گفت: صحبتهای مقدماتی سازمان در چند بخش حضور پاویون و استارتاپهای ایرانی و یا متقاضیانی است که میخواهند بصورت جداگانه در این نمایشگاه شرکت کنند.
بحری در این زمینه افزود: تلاش سازمان این است که امکانات و تسهیلاتی را برای شرکت کنندگان ایرانی در سبیت از طریق این مذاکرات کسب کند. در این رابطه سازمان بیش از آنکه بخواهد به جذب تخفیفهای معمول بسنده کند، بدنبال همراهی و مشارکت با سبیت است.
او با تاکید بر اینکه هدف سازمان از مذاکرات سبیت، ایجاد همکاریهای اقتصادی میان صنعت ICT ایران و سایر کشورهاست، ادامه داد: تلاش میکنیم درفضای پس از تحریم شرکتهای ایرانی بتوانند بیشتر از گذشته با شرکتهای بینالمللی در نمایشگاه ارتباط تجاری برقرار کنند.
مسئول کمیسیون نمایشگاههای سازمان نظام صنفی رایانهای با بیان اینکه سازمان مصرانه بدنبال برقراری ثبات حضور ایران در نمایشگاههای بینالمللی است، گفت: قطعا دراین مسیر علاوه بر سازمان، هر نهاد دیگری که بتواند آبروی ایران را در جهت تامین اهداف صنعت ICT کشور در نمایشگاهی همچون سبیت حفظ کند، سازمان استقبال خواهد کرد.
سبیت؛ آماده حضور شرکتهای توانمند و استارتاپهای ICT ایرانی
در بخش دوم این کنفرانس مطبوعاتی، مارتینا لوبن، مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان ضمن اظهارخرسند ی از دیدار و تفاهم با مدیران سازمان نظام صنفی رایانهای تهران و همچنین مدیران ارشد شرکت های ICT، به تشریح برنامهها، موضوعات و دستاوردهای نمایشگاه بینالمللی سبیت بعنوان بزرگترین نمایشگاه کامپیوتر جهان پرداخت.
لوبن با توصیف اهداف سبیت آلمان گفت: نمایشگاه سبیت هر سال توانمندی زنجیره صنعت ICT را درجهان معرفی میکند و بر موضوعات متنوع و کلان فناوریهای مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات همچون دولت و تجارت الکترونیکی، امنیت، سخت افزار، واقعیت مجازی، نرمافزار، رایانش ابری، موبایل و غیره تمرکز میکند.
او در معرفی بخشهای مختلف نمایشگاه سبیت ادامه داد: سبیت از سه بخش اصلی نمایشگاه، کنفرانسها و شبکهسازی تشکیل شده است. در حقیقت این نمایشگاه، سکویی است که تمام تامین کنندگان ICT در زیر چتر آن جمع میشوند.
مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان درخصوص تمرکز و شرکتهای حاضر در سبیت گفت: تمرکز اصلی سبیت بر بازدیدکنندگان بویژه بازدیدکنندگان تخصصی است که 33 درصد این بازدیدکنندگان از 100 ملیت مختلف و درحقیقت از تصمیمگیران و مدیران عالیرتبه شرکتهای جهان هستند.
لوبن در این رابطه ادامه داد: بصورت متوسط در این نمایشگاه سه هزار غرفهگذار از 70 کشور جهان حضور و مشارکت دارند. علاوه بر شرکتهای بزرگی که آخرین دستاوردهای روز خود را در سبیت به نمایش میگذارند سالنی در این نمایشگاه به استارتاپها و فعالان جوان حوزه ICT اختصاص داده شده و آنها میتوانند محصولات خلاقانه خود را در معرض دید جهانیان قرار دهند.
او با تاکید بر اهمیت بالا و جنبه سیاسی سبیت گفت: ابعاد منحصربفرد سیاسی نمایشگاهی همچون سبیت موجب میشود هر سال نخست وزیر آلمان و همچنین نخست وزیر کشور شریک سبیت، در این نمایشگاه شرکت کنند. براساس مذاکرات صورت گرفته، در نمایشگاه سبیت سال 2017 ، ژاپن، کشور همراه آلمان خواهد بود.
لوبن درزمینه تعداد بازدیدکنندگان متخصص حوزه ICT از سبیت گفت: از این نمایشگاه بصورت متوسط 200 هزار نفر بازدید میکنند. این بازدیدکنندگان طبق قوانین سبیت باید حتما فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند و درهای سبیت به روی بازدیدکنندگان عمومی بسته است.
به گفته مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان، 88 درصد بازدیدکنندگان سبیت دارای تجارت حرفهای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند.
لوبن در این رابطه ادامه داد: علاوه بر بازدید انبوه روزنامهنگاران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سبیت، بالغ بر 150 هیات تجاری بصورت رسمی در این نمایشگاه حضور دارند و براساس نوع فناوری مورد عرضه، در سالنهای مجزا قرار میگیرند.
مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان با اشاره به اختصاص سالنی به استارتاپها در سبیت گفت: در سال آینده نیز سالنی به شرکتهای استارتاپ حوزه ICT اختصاص دارد تا با هزینه کم به عرضه توانمندیهای خود بپردازند. در واقع آنها این فرصت را دارند که با شرکتهای بزرگ که دنبال جذب ایدههای نوآورانه هستند ملاقات کنند. سالن استارتاپها بشدت مورد علاقه شرکتهای بزرگ و رسانههای جهان است.
لوبن با اشاره به تمرکز سبیت 2017 بر موضوع اقتصاد دیجیتال گفت: در سال جدید اقتصاد دیجیتال (DECONEMY) مورد توجه سبیت است و ما غرفهگذاران را ترغیب میکنیم که راه حلها و محصولات خود را در این رابطه عرضه کنند.
هیچ محدودیتی برای حضور شرکتهای ایرانی در سبیت وجود ندارد
در این کنفرانس خبری، نارینه آزلبار، مدیرعامل شرکت فوژان راهبران نامی بعنوان نماینده رسمی سبیت آلمان در ایران ضمن پاسخ به پرسشهای خبرنگاران، تاکید کرد هدف این شرکت فراهم کردن زمینهای برای حضور شایسته صنعت ICT ایران در نمایشگاه سبیت آلمان است.
آزلبار در این رابطه گفت: درهای سبیت به روی پاویونها و شرکتهای مختلف ICT ایران باز است و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای حضور شرکتهای ایرانی در سبیت وجود ندارد.
او ادامه داد: هدف ما و مدیران نمایشگاه سبیت، این است که پاویون ایران به شکلی آبرومند در سبیت حاضر شود. تلاش ما این است که حضور ایران در سبیت متداوم باشد و بتواند دستاوردهای موفقی را برای شرکتهای ایرانی رقم بزند.
ما در ایران شرکتهای بسیار قدرتمندی در حوزه ICT داریم و تصور میکنیم میتوان پاویون قدرتمندی از این شرکتها را تحت حمایت واحد سازمان تشکیل داد.
نظرات : 0