۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

پیام وزیر ارتباطات بمناسبت 14 مرداد دوازدهمین سالروز تاسیس شرکت ارتباطات زیرساخت

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، چهاردهم مرداد سالروز تاسیس شرکت ارتباطات زیرساخت است که به تازگی جهرمی به عنوان جوان ترین و خوش وعده ترین مدیرعامل دولتی بر جایگاه سکانداری آن تکیه زده است. وی تاکنون آنچه وعده کرده در مدت کوتاه ورودش به وزارت ارتباطات به عنوان متولی زیرساخت کشور و معاون وزیر ارتباطات به انجام رسانده است.

 

متن پيام وزير ارتباطات به اين شرح است:

دنياي امروز عصر شكوفايي و اعتلاي ارتباطات و ساختارها و زيرساختهاي مربوط به آن است. اين امر تا جايي پيش رفت كه عصر حاضر به عصر انفجار اطلاعات و جهان كنوني به دهكده جهاني تقليل يافت. از سوي ديگر در جهان كنوني ارتباطا ت و فناوري اطلاعات زيربنا و پيشران توسعه در همه ابعاد و زمينه هاي اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي است و ict را تسهيل گر و توانمندساز ساير بخشهاي توسعه ناميده اند.

دولت تدبير و اميد، اولويت و سياست اصلي خود را به بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات به عنوان توانمند ساز ، توسعه آفرين و اثر بخش بر رشد و توسعه فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي ايران ، قرار داد. و اين امر نيز ضرورت تغيير در نگرش و اتخاذ راهبردهاي خاص و جديد در بخش ICT را ايجاب كرده است.
در اين راستا بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات در برنامه ششم توسعه كشور بايد با انتخاب استراتژي پيشروانه آينده ساز ، ضمن تكميل و توسعه شبكه پهن باند ملي با استفاده از فناوري هاي نوين ، افزايش محتواي بومي ايراني اسلامي ، ارتقاي صنعت داخلي با قابليت صادرات و حمايت از توليد و عرضه خدمات و محصولات راهبردي بومي، مطابق سياست هاي اقتصاد مقاومتي ، توسعه دولت الكترونيكي ، افزايش سهم كشور در ترانزيت و مبادلات ترافيكي و كاهش شكاف و نابرابري برخورداري از خدمات ICT بين شهرها ، روستاها و مناطق محروم با استفاده از ظرفيت هاي منابع عمومي ، غير دولتي و جذب سرمايه گذاري مشترك و هدفمند خارجي و توان دانشمندان ، متخصصان داخلي و ايرانيان مقيم خارج و جوانان مستعد كشور ، موجبات افزايش رشد و رفاه اقتصادي و اجتماعي ، توسعه متوازن و پايدار با حفظ محيط زيست ، تسهيل امور ، شفاف سازي گردش اطلاعات و كاهش فساد ، ايجاد فرصت هاي شغلي جديد و توسعه فرهنگ اصيل ايراني اسلامي را فراهم نمايد.
شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان نهاد حاكميتي متولي شبكه هاي اصلي ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور با توجه به نقش ويژه و حياتي آن در توسعه بخش ICT ، بدون هدف قرار دادن كسب سود بيشتر ، ضمن پيشتازي در ارتقاي ظرفيت و توان فناورانه خود ، با پشتيباني از ساير بنگاه هاي اقتصادي دولتي و غير دولتي مرتبط ، در افزايش توليد ثروت ملي و ارايه خدمات متنوع ، نوين و با كيفيت مطلوب به مردم ، نقش موثري ايفا مي نمايد.
ضمن گراميداشت 14 مرداد سالروز تاسيس شركت ارتباطات زير ساخت از تلاش هاي همه همكاران و كارشناسان ومديران اين شركت كه عليرغم مشكلات فراوان در ايفاي نقش مهمي كه بر عهده داشتند پايدار بوده و نقش اصلي در دسترسي مردم به جريان آزاد و ايمن اطلاعات ايفا نموده اند ، تشكر نمايم.

نظرات : 0

ثبت نظر

29216