۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

همایش شهر هوشمند / مدیرعامل هلدینگ فناپ: مردم هوشمند دستمایه ایجاد شهر هوشمندند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ که از حامیان برپایی این همایش بود در این مراسم گفت: امروزه شاهد این مساله هستیم که مقوله شهر هوشمند را اکثر مجموعه‌های دنبال‌کننده از منظر زیرساخت‌های سخت‌افزاری پی می‌گیرند اما در نگرش جدید "مردم هوشمند" هستند که دستمایه ایجاد شهر هوشمند می‌شوند.
وی افزود: اصولا مسایل شهری و اجتماعی، به دلیل حضور ذی‌نفعان متضادی که به راحتی بر سر مسایل گوناگون با یکدیگر توافق نمی‌کنند، پیچیدگی‌های فراوانی دارند.
به گفته وی، وقتی مساله‌ای نظیر مسایل روزمره را برای مردم حل می‌کنیم، یک جمع محدود از بهترین متخصصان هم لزوما به حل شدن آن کمک نمی‌کنند و اگر به سمت بهره‌گیری از شوراهای شهر می‌رویم این رویکرد قطعا نگرشی از نوآوری باز است.
جوانمردی با اشاره به اینکه کمتر پیش می‌آید برای حل کردن مسایل، خارج از چارچوب فکر کنیم گفت: شهر هوشمند محقق نخواهد شد مگر آنکه مردم در حل کردن مسایل و یافتن اولویت‌ها مشارکت داشته باشند.
در مراسم اختتامیه دومین همایش شهر هوشمند با اهدای تندیسی از حامیان برگزاری این رویداد از جمله شرکت فناپ تقدیر بعمل آمد.
در ادامه نیز از تیم‌های استارتاپی و همچنین طرح‌های برتر منتخب در "شهرآورد هوشمند" تقدیر شد. طرح "مدیریت مکان‌های امکان‌سازی شده برای معلولان" حائز رتبه اول در این شهرآورد شد و طرح‌های "با ما رو" و "هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی با استفاده از اپلیکیشن" رتبه‌های دوم و سوم را به دست آوردند و به ترتیب با اهدای جوایز سه تا یک میلیون تومانی از آنها قدردانی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

90059