۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

سیستم #هوش_مصنوعی_گوگل می‌تواند مانند انسان سخنرانی کند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از ردیت، هنوز تشخیص این‌که یک انسان واقعی در حال صحبت کردن است یا این‌که با یک برنامه تبدیل متن به سخنرانی روبرو هستیم کار ساده‌ای است. اما ممکن است به‌زودی شاهد پیاده‌ شدن سیستمی باشیم که کار را سخت و دشوار کند.

گوگل تیمی به‌نام DeepMind‌ تشکیل داده که وظیفه آن توسعه سیستم هوش مصنوعی به‌نام WaveNet است و به‌کمک آن یک روبات می‌تواند ماند یک انسان واقعی صحبت کند.

در حال حاضر؛ توسعه‌دهندگان از یکی از دو روش موجود برای تهیه برنامه‌های گفتاری استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها شامل استفاده از یک مجموعه بزرگ از کلمات و تکه‌های گفتاری است که توسط یک فرد صحبت شده است. روش دیگر کلمات را به‌شکل الکتریکی فرم می‌دهد که این هم بستگی به این دارد که هر کلمه چه صوتی خواهد داشت.

 

این تیم برای این‌که برنامه مورد نظر را تهیه کند؛ موج‌های صوتی خام و خالص به شبکه عصبی وارد کرد. این موج‌ها‌ از صحبت‌های افراد واقعی تهیه شده بود.

در خبری که برای این AI منتشر شده آمده است که DeepMind می‌تواند شکاف بین هنر و کارایی سطح انسان را تا 50 درصد کاهش دهد. این گفته بر اساس تجاربی است که در زمینه زبان‌های انگلیسی و چینی به‌دست آمده است.

البته هوز تا رسیدن به اپی که مختص WaveNet باشد فاصله زیادی مانده است اما با مراجعه به سایت DeepMind می‌توانید به برخی از نمونه‌هایی که گذاشته شده؛ گوش کنید.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

84282