۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 23 بهمن

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: آزمایش گزینه مخالفت فیس بوک برای کاربران اندروید

فیس بوک مشغول آزمایش گزینه مخالفت برای ٥ درصد از کاربران اندروید در آمریکا است.

این گزینه به کاربران اجازه می دهد کامنت هایی را که به نظرشان نامناسب یا گمراه کننده است، مشخص کنند.

البته فیس بوک به بازدیدکنندگان نشان نمی دهد کاربر با چه پست ها یا اظهار نظرهایی مخالفت کرده است.

این شبکه اجتماعی ادعا می کند با کمک این گزینه می تواند محتواهای نامناسب را شناسایی کند. 

علاوه بر آن گزینه مخالفت روی نحوه نمایش یک اظهار نظر (کامنت) برای بقیه کاربران تاثیر نمی گذارد اما آن را برای کاربری که دکمه را فشار می دهد، مخفی می کند.

این شرکت اعلام کرده کارکرد این گزینه با dislike متفاوت است.

البته هنوز مشخص نیست فیس بوک چه زمان این آزمایش را گسترش می دهد.

..................

 

خبر: دستبرد هکرها به بیت‌کوین!

هکرها هزاران وب سایت دولتی انگلیس را هک کرده‌اند تا بتوانند پول‌های مجازی مانند بیت کوین را ذخیره کنند.

مجرمان اینترنتی با قرار دادن ویروسی در ۷۴۰۰ وب سایت در سراسر جهان، کنترل رایانه‌های کاربران مبتلا را به دست گرفتند و پول مجازی استخراج کردند.

وب سایت‌های متعلق به کمیسیون اطلاعات، شرکت وام‌های دانشجویی و وب سایت NHS اسکاتلند در انگلیس همه به نوعی ویروس مبتلا شدند.

در نتیجه این حمله، مجرمان با استفاده از رایانه و موبایل‌های بازدیدکنندگان این سایت‌ها درآمدزایی کردند.

مجرمان سایبری ویروسی به نام Coinhive را در نرم افزار مورد استفاده در این وب سایت‌ها قرار دادند.

وب سایت‌ها با استفاده از نرم‌افزار مذکور برای کاربران نابینا اجازه دسترسی فراهم می‌کردند.

هنگامیکه کاربران روی سایت کلیک می‌کردند، این ویروس به رایانه‌های خودشان منتقل می‌شد.

در مرحله بعد هکرها با استفاده از قدرت پردازش اضافی که دستگاه های کاربران فراهم کرده بود، پول های مجازی مانند بیت کوین را استخراج کردند.

.................

 

خبر: استفاده از بدن به عنوان منبع تامین توان گجت‌ها

محققان دانشگاه بوفالو با همکاری محققان آکادمی علوم چین ژنراتوری ساختند که قادر است با استفاده از پدیده شارژ مالشی، توان الکتریکی مورد نیاز گجت‌ها را تامین کند.

این ژنراتور که tab نام دارد، از دو لایه نازک طلا ساخته شده که در بین آن‌ها لایه‌ای از یک پلیمر مبتنی بر سیلیکون موسوم به پلی دی متیل سیلوکسان قرار دارد.

هنگامی که برای مثال در اثر خم کردن انگشت به tab نیرو وارد می‌شود یک لایه طلایی کشیده شده و پس از رها شدن، دچار چین خوردگی می‌شود.

تکرار این چرخه موجب انتقال الکترون‌ها بین لایه‌های طلا و ایجاد جریان الکتریکی می‌شود؛ هرچه میزان اصطکاک بیشتر باشد، توان بیشتری نیز تولید می‌شود.

در این تحقیقات یک تکه کوچک tab به طول 5.1 و عرض 1 سانتیمتر مورد آزمایش قرار گرفت و حداکثر ولتاژ 124 ولت، حداکثر جریان 10 میکروآمپر و حداکثر توان 0.22 میلی‌وات در هر سانتیمتر مربع از آن به دست آمد؛ این ژنراتور توانست 48 لامپ LED قرمز را به صورت همزمان روشن کند.

محققان امیدوارند این سیستم بتواند به عنوان منبعی برای تجهیزات الکترونیکی قابل حمل مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nano Energy منتشر شده است.

..................

 

خبر: تولید نانوالیاف از پوست پرتقال!

پژوهشگران کشور با حذف مشکلات دستگاه‌های الکتروریسی، دستگاهی را برای تولید نانوالیاف تولید کردند که قادر است از پلیمرهای طبیعی و غیرطبیعی، نانوالیاف با کاربردهای پزشکی تولید کند.

دستگاه طراحی‌شده قادر به سنتز نانو الیاف طبیعی از افشانه موجود در پوست انواع مرکبات است.

این دستگاه از یک صفحه ساکن و یک اهرم متحرک ساخته شده است که در اثر برخورد سریع اهرم به صفحه و همچنین حرکت تناوبی سریع جمع‌کننده، باعث تشکیل نانوالیاف می‌شود.

عدم نیاز به اعمال ولتاژ بین صفحه ثابت و اهرم ضربه‌زننده یا قطعه V شکل طراحی‌شده، باعث افزایش ایمنی و سادگی عملکرد دستگاه شده است.

دستگاه طراحی‌شده دارای طرح مکانیکی بسیار ساده است و به راحتی با استفاده از اسانس و افشانه مرکباتی مانند پرتقال می‌توان نانو الیاف طبیعی با درصد خلوص بسیار بالا سنتز کرد.

از مزایای این دستگاه نسبت به دستگاه الکتروریس می‌توان به حذف مشکلات مربوط به متغیرهای موثر بر کیفیت سنتز نانو الیاف مانند نیاز به محلول رسانا، تاثیر دی‌الکتریک حلال، شرایط فرآیند سنتز، ولتاژ اعمالی، نرخ تغذیه و اثر جمع‌کننده اشاره کرد.

با استفاده از این دستگاه امکان سنتز نانو الیاف از محلول پلیمرهای سنتزی مانند پلی وینیل الکل و استات سلولز فراهم شده است.

نانوالیاف تولید شده از طریق فرآیندهای الکتروریسی، در صنایع و حوزه‌های مختلفی چون پزشکی، دارویی و بهداشتی، مهندسی بافت، پوشش‌های زخم، سامانه‌های کنترل‌شده رهش، ماسک‌های بهداشتی، تولید و ذخیره‌سازی انرژی، پیل‌های سوختی، ساخت حسگرهای زیستی و شیمیایی و تصفیه آب و پساب کاربرد دارد.

..................

 

خبر: تولید نمایشگرهای کوچک فوق دقیق برای هدست های واقعیت افزوده

سه شرکت بزرگ فناوری با همکاری یکدیگر ۱۰ میلیون دلار در شرکتی سرمایه گذاری کردند تا نمایشگرهای فوق دقیق کوچکی برای هدست های واقعیت مجازی و افزوده تولید شود.

اپل، ال جی و والو این سرمایه گذاری را در شرکتی به نام "ای مگین" انجام دادند که به علت تولید نمایشگرهای OLED کوچک برای استفاده در ارتش، مراکز درمانی و صنایع مختلف شهرت فراوانی دارد.

تولید نمایشگرهای OLED کوچک قابل نصب در هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، زمینه را برای تولید عینک های جدیدی فراهم می کند که مشکلات دست و پاگیر هدست های فعلی را ندارند و استفاده از خدمات واقعیت افزوده را نیز ممکن می سازد.

انتظار می رود اپل از فناوری این شرکت برای تولید یک عینک واقعیت افزوده اختصاصی استفاده کند و پلتفرم بازی والو هم با همکاری ال جی یک هدست خاص بازی های واقعیت مجازی را از همین طریق طراحی کند.

اپل، ال جی و والو با خرید تازه خود بیش از ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار سهم ای مگین را خریداری کرده اند؛ ارزش هر سهام این شرکت در حال حاضر ۱.۴۵ دلار است.

نظرات : 0

ثبت نظر

70863