۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 20 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: استفاده از ربات‌ها برای صرفه‌جویی در آب 

محققان دانشگاه کالیفرنیا سیستمی را ایجاد کرده اند، آبیاری دقیق ربات"RAPID" نام دارد که از یک دستگاه برای نظارت و تنظیم گیرنده‌های آب متصل به خطوط آبیاری استفاده می‌کند.

ربات "RAPID" دارای GPS است، بنابراین می‌تواند مسیر خود را در اطراف تاکستان‌ها نقشه‌بندی کند و بر روی تصاویر پهپادها و تصاویر ماهواره‌ای برای زیر نظر داشتن آب و هوا تکیه می‌کند.

این سیستم همچنین یک دستگیره خواهد داشت تا بتواند جریان آب را افزایش یا کاهش دهد.

"RAPID" می تواند خروجی آب را برای هر قطعه زمین سفارشی کند، بنابراین انگورهای تولیدکنندگان می‌توانند مقدار مطلوبی از آب را دریافت کنند.

.................

 

خبر: افزودن چشم اندازهای طبیعی به محیط اطراف با یک اپلیکیشن 

به تازگی یک برنامه موبایلی ویژه آیفون و آی پد طراحی شده که با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، به کاربران امکان می دهد مناظر و چشم اندازهای زیبای طبیعی را به محیط اطراف اضافه کنند.

با استفاده از برنامه "WWF Free Rivers" که تنها با سیستم عامل iOS سازگار است، می توانید چشم انداز یک جنگل، کوهستان، آبشار و غیره را به میز آشپزخانه یا محیط کار خود بیافزایید و از مشاهده زیبایی های طبیعی لذت ببرید.

برای اجرای این برنامه تنها کافیست دوربین گوشی را در برابر یک سطح مسطح بگیرید و پس از آن قادر خواهید بود تا جهانی کاملا متفاوت را در برابر دیدگان خود شاهد باشید.

پس از ظاهر شدن منظره طبیعی جدید می توانید بر روی آن زوم کنید، به اطراف حرکت کنید و اطلاعات بیشتری در مورد محیط طبیعی که در حال مشاهده اش هستید، دریافت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها کافیست با انگشت بر روی هر یک از اشیا یا موجودات موجود در صحنه ضربه بزنید تا داده های بیشتر در مورد آنها ارائه شود.

.................

 

خبر: زنگ هشدار غرق شدن اختراع شد!

یک مهندس انگلیسی، محصولی به نام زنگ هشدار دولفین تولید کرده که متشکل از یک مچ بند، یک دریافت کننده زنگ هشدار در استخر و یک زنگ هشدار بی سیم برای نصب در منزل است.

در صورتی که کودکی در استخر بیافتد یا در زمان شنا برای او مشکلی ایجاد شود و مرتب دست و پا بزند، مچ بند سگینال هایی را در سه حالت متفاوت برای دریافت کننده زنگ هشدار که در کنار استخر نصب شده، ارسال می کند.

سپس این گیرنده با ارسال علائمی برای زنگ نصب شده در داخل خانه آن را با صدای بلند به صدا درمی آورد.

حداکثر فاصله این زنگ با گیرنده می تواند ۱۵۰ متر باشد؛ در این حالت والدین یا دیگر افراد از وقوع خطر مطلع شده و می توانند به کمک کودک در معرض خطر بشتابند.

..................

 

خبر: تسلا خودروی برقی قدرتمند می سازد

این خودرو تک موتوره بوده و نیروی محرکه تنها به چرخ های عقب آن منتقل می شود، اما تسلا قصد دارد مدل تازه آن را همراه با دو موتور طراحی کند و امکان انتقال نیروی محرکه به هر چهار چرخ خودرو را فراهم کند.

الون ماسک مدیر عامل تسلا این خبر را تایید کرده و می گوید پیش فروش ۳ AWD Model به زودی آغاز می شود و احتمالا عرضه عملی آن به بازار در ماه جولای یعنی اوائل تابستان خواهد بود.

تسلا وعده داده که ۳ AWD Modelبا هر بار شارژ قادر به طی کردن مسافت بیشتری خواهد بود و شتاب بهتری نیز خواهد داشت.

..................

 

خبر: تشخیص باکتری‌های خطرناک موادغذایی با یک برچسب!

محققان ایرانی دانشگاه "مک‌مستر" کانادا به سرپرستی دکتر توحید دیدار موفق شدند یک پچ ابداع کنند که وجود باکتری‌های خطرناک درون مواد غذایی بسته‌بندی شده را تشخیص می‌دهد.

به گفته محققان، این پچ، نیاز به باز کردن بسته‌بندی برای تست آلودگی را از بین می‌برد، چرا که مجهز به یک سنسور مولکولی برای تشخیص باکتری از داخل بسته‌بندی مواد غذایی است.

مشتریان می‌توانند این برچسب را با گوشی خود اسکن کنند تا وجود پاتوژن‌های مضر را دریابند.

این پروژه بسیار کاربردی است و دارای قابلیت استفاده فراتر از سوپرمارکت‌ها مانند شناسایی عفونت در زخم‌ها و آزمایش پزشکی برای باکتری‌های مسری است.

تولید این پچ ارزان است و مولکول‌های DNA مورد استفاده برای تشخیص باکتری می‌توانند به صورت مستقیم بر روی مواد چاپ شوند.

نظرات : 0

ثبت نظر

46418