۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 25 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: استفاده آزمایشی از پلاک های دیجیتالی در دبی 

شهر دبی از ماه آینده میلادی میزبان پلاک‌های دیجیتالی هوشمندی خواهد بود که به گفته‌ کارشناسان با استفاده از آن ها، نیروهای امدادی و پلیس می توانند واکنش‌های ضروریشان در حوادث، تصادف‌ها یا دزدی‌ها را سرعت بخشند.

از مزیت های دیگر این پلاک ها میتوان به پرداخت هزینه پارکینگ و عوارض اتوبان ها نیز اشاره کرد که در این موارد هزینه از حساب مالک خودرو کسر می شود.

در این پلاک ها چیپ های GPS هم وجود دارد که هم می تواند کاربردی باشد و هم باعث ایجاد نگرانی در ارتباط با حفظ حریم شخصی صاحبان خودروها شود.

..................

 

خبر: افزودن قابلیت شناسایی نژاد سگ ها و گربه ها به اپلیکیشن گوگل لنز 

این برنامه می تواند نژادهای مختلف گربه و سگ را شناسایی کند و اطلاعاتی در مورد آن ها به شما بدهد.

کافی است که شما لنز دوربین را روی حیوان مربوطه یعنی سگ یا گربه بگیرید، یا عکسی را از گالری خود انتخاب کنید.

نرم افزار به راحتی می تواند آنالیز تصویر را انجام داده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد.

وقتی این نرم افزار در مورد نژاد سگ مطمئن نیست، فهرستی پیشنهادی در اختیارتان قرار می دهد.

..................

 

خبر: همکاری فیسبوک با مقامات فیلیپین

فيليپين اعلام کرد در پی انتشار گزارش هايی مبنی بر دسترسی شرکت آناليتيکا کمبريج به اطلاعات کاربران شبکه فيس بوک بيش از يک ميليون کاربر فيليپينی، تحقيقات درباره شرکت فيس بوک را آغاز کرده است.

اين اقدام فيليپين در پی تصميم اتحاديه اروپا مبنی بر بررسی عميق تر موضوع بهره برداری از اطلاعات شخصی کاربران شبکه های اجتماعی در اهداف سياسی و اقتصادی صورت گرفته است.

پس از آمريکا، فيليپين با يک ميليون و 170 هزار حساب کاربری در فيس بوک که تحت تاثير اين پرونده قرار گرفته اند، بزرگترين حجم کاربرانی را دارد که اطلاعات آن ها در اختيار آناليتيکا کمبريج قرار گرفته است.

اداره نظارت بر حريم شخصی فيليپين در نامه ای خطاب به مارک زاکربرگ رئيس فيس بوک به تاريخ 11 آوريل با اشاره به تحقيقات درباره نحوه استفاده از اطلاعات شخصی کاربران فيليپينی، اقدام فوری و قاطع را برای حفاظت از حريم شخصی خواستار شد.

سخنگوی فيس بوک اعلام کرد اين شرکت به حفاظت از اطلاعات شخصصی کاربران مقيد است و با مقامات فيليپينی همکاری خواهد کرد.

..................

 

خبر: اندازه گیری دمای مغز با کاوشگر اپتیکی

محققان دانشگاه آدلاید استرالیا، کاوشگر کوچک اپتیکی را ساختند که می تواند از درون مغز عکس برداری و دمای آن را اندازه گیری کند.

با توجه به این که قطر این کاوشگر فقط به اندازه یک تار موی انسان است، می توان آن را با کمترین آسیب به درون اندام های مختلف وارد و اطلاعات فیزیولوژیکی را به صورت بلادرنگ ثبت و ضبط کرد.

این کاوشگر که با استفاده از یک فیبر نوری عمل می کند، با هدف بررسی آثار گرمازدگی ناشی از مصرف داروها در مغز طراحی و ساخته شده است.

این کاوشگر به دماسنجی مجهز است که امکان اندازه گیری دمای بخش های مختلف مغز را در اختیار می گذارد.

با وجود این که در حال حاضر این کاوشگر تنها قادر به اندازه گیری دمای اندام ها است، محققان امیدوارند در آینده نزدیک با توسعه قابلیت های آن بتوانند میزان pH، اکسیژن موجود و چربی انباشته شده در بافت ها را نیز اندازه گیری کنند.

..................

 

خبر: تولید لنزهای چشمی برای جایگزینی عینک آفتابی

شرکت «جانسون اند جانسون» به تازگی از لنزهای چشمی رونمایی کرده که فیلتری را مستقیما روی چشم افراد قرار می دهد تا اشعه های مافوق بنفش را بدون نیاز به عینک مسدود کند.

البته افرادی که رنگ چشمانشان روشن است احتمالا هنگام استفاده از این محصول زیر آفتاب احساس عجیبی می کنند.

این لنزها را می توان به مدت دو هفته استفاده کرد؛ هر لنز مجهز به افزودنی فتوکرومیک است که اشعه مافوق بنفش را مسدود می کند.

این لنزها برای مصرف روزانه ساخته شده اند و افراد نزدیک بین و دوربین می توانند از آن استفاده کنند.

این نخستین لنزهای مجهز به چنین فناوری است و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

78731