۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 26 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: ساخت سریع شیشه فلزی با استفاده از هوش مصنوعی 

محققان دانشگاه نورث وسترن برای این منظور از سیستم SSRL استفاده کردند که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی، فناوری یادگیری ماشین را در آزمایشاتی که با صدها نمونه از مواد با سرعت بسیار زیاد انجام می شوند، به کار گیرد.

آنها با استفاده از این ابزار توانستند سه نوع ترکیب را شناسایی کنند که منجر به ساخت شیشه فلزی می شود؛ نکته قابل توجه این که سرعت انجام آزمایش ها در این تحقیقات 200 برابر سرعت انجام کار در روش های قبلی است.

معمولا از ترکیب دو یا سه فلز با یکدیگر آلیاژی به دست می آید که خواص فلزی دارد و اتم های آن در قالب الگوهای هندسی سخت با یکدیگر پیوند خورده اند؛ اما در شرایط خاصی ممکن است از چنین ترکیبی ماده ای موسوم به شیشه فلزی به دست آید که آرایش اتمی آن شباهت زیادی به آرایش اتم های شیشه دارد.

ماهیت شیشه ای این ماده موجب سبکی و استحکام بیشتر در مقایسه با سایر فلزات می شود؛ همچنین این ماده در برابر خوردگی و زنگ زدن نیز مقاومت بیشتری دارد.

.................

 

خبر: خمیردندانی برای رفع پوسیدگی های سطحی دندان 

گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن نوعی ماده طبیعی ساخته اند که پوسیدگی دندان را درمان می کند.

آنها نوعی پپتاید(زنجیره کوتاه آمینو اسیدها) از آملوژنین را ساخته اند؛ پپتایدها به سطح دندان می چسبند و با به کارگیری یون های کلسیم و فسفات آن را مقاوم تر می کنند.

به این ترتیب آنها می توانند مواد معدنی دندان را دوباره بازسازی کنند و پوسیدگی های سطحی را با احیای این مواد در مینای دندان درمان کنند.

در آزمایش های کلینیکی این پپتایدها پس از هر بار استفاده ۱۰ تا ۵۰ میکرومتر مینای دندان را تجدید می کنند.

.................

 

خبر: نوار ابزار جدید اندروید پی مشابه آیفون ایکس

گوگل مشغول آزمایش یک نوار ابزار جدید برای اندرویدP است که شباهت زیادی به نوار ابزار در آیفون ایکس دارد.

این نوار ابزار جدید مانند نمونه های قدیمی شامل دکمه های چندکاربرد نیست و دکمه خانه نیز بسیار کوچکتر و شبیه یک قرص به نظر می رسد.

ویژگی جدید گوگل ابزاری است که با حرکت دست فعال و دکمه back نیز به طور خودکار گاهی اوقات مخفی می شود.

این نوار ابزار ماه آتی در کنفرانس I/O developer گوگل رونمایی می شود.

..................

 

خبر: تلفن همراه عامل اختلال روند خواب

محققان استرالیایی هشدار دادند که استفاده از دستگاه‌های دیجیتال در شب بر عادت‌های خواب کودکان و آسیب رساندن به سلامت روان آنها تاثیر می‌گذارد.

به گفته این محققان استفاده از این ابزارها موجب اختلال خواب دانش‌آموزان در شب شده و بر حضور آنان در کلاس تاثیر می‌گذارد.

نور آبی که از طریق دستگاه‌های تلفن همراه منتشر می‌شود، موجب انتشار ملاتونین (هورمونی که خواب را تنظیم می‌کند) شده و در ریتم‌های روزانه بدن و چرخه خواب اختلال ایجاد می‌کند.

به دلیل اختلال در ریتم، بدن دیرتر به خواب رفته و از طرفی صبح نیز دیرتر هوشیار خواهیم شد؛ بنابراین با ایجاد اختلال در ساعت بدن احساسات تغییر کرده و بیشتر دچار افسردگی یا اضطراب خواهیم شد.

برای رفع این مشکل مدارس و والدین نیاز به هماهنگی دارند تا اطمینان حاصل شود که کودکان به طور مناسب از فناوری استفاده می‌کنند.

..................

 

خبر: ساخت دستبندی که از کاربر خود محافظت می کند

نمونه اولیه دستبندی ساخته شده که با کمک الگوریتم های ماشین یادگیری حرکات معمول کاربر را ردیابی می کند و با مشاهده وضعیت غیرمعمول حمله مهاجم به وی را ردیابی و به رهگذران هشدار می دهد.

در دستبند Smart Jewelry یک میکروکنترلر کوچک به همراه  ژیروسکوپ، سرعت سنج، حسگر دما و فشار، جی پی اس و میکروفون وجود دارد.

این گجت به کمک حسگرها فعالیت ها و علائم حیاتی کاربر را به طور مداوم رصد کرده و می تواند وضعیت او را تشخیص دهد.  همچنین یک الگوریتم ماشین یادگیری، حرکات معمول کاربر را ردیابی می کند و میان آنها با حرکات غیر منتظره و ناگهانی (که احتمالا نشانگر حمله مهاجم است) تمایز قائل می شود.

دستبند هنگام ردیابی حرکات غیر  منتظره صدای بوق بلندی از خود منتشر می کند و چراغ های ال ای دی قرمز رنگ آن چشمک می زنند تا توجه رهگذران را جلب کنند. 

این گجت به وسیله بلوتوث به موبایل کاربر متصل می شود و پیامی به پلیس و شماره تماس افرادی از پیش تعیین شده می فرستد؛ این پیام حاوی موقعیت مکانی کاربر نیز است.

نظرات : 0

ثبت نظر

17591