۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 27 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: ولوو نخستین کامیون تمام برقی خود را تولید کرد 

شرکت ولوو از تولید نخستین کامیون تمام برقی خود برای استفاده تجاری در جاده ها با عنوان اف ال الکتریک خبر داد.

قرار است این کامیون ها بیشتر در داخل شهرها مورد استفاده قرار بگیرند و کاربرد اصلی آنها مدیریت و جمع آوری زباله های شهری باشد.

در این کامیون ها بین ۲ تا ۶ باتری لیتیومی نصب شده که ظرفیت شارژی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات برای آن ها به ارمغان می آورند.

این کامیون ها بعد از هر بار شارژ می توانند مسافتی حداکثر ۳۰۰ کیلومتری را بپیمایند؛ مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری کامیون های یادشده دو ساعت است.

کامیون های برقی ولوو در مقایسه با کامیون های دیزلی بسیار کم سر وصداتر هستند بنابراین می توان از آنها در مناطق شلوغ و پرجمعیت هم بدون ایجاد مشکلات حاد یا مزاحمت استفاده کرد.

.................

 

خبر: استفاده از بالن برای بازیافت موشک های اسپیس ایکس 

شرکت اسپیس ایکس تصمیم دارد از تمام قسمت های موشک دوباره استفاده کند و برای همین منظور از روش های غیر معمول استفاده می کند.

الون ماسک اعلام کرده شرکتش قصد دارد با استفاده از یک بالن بزرگ قسمت های بالایی موشک را در سرعت بالا و در آسمان کنترل کند.

این شرکت تخمین می زند از ۲۰۱۸ میلادی هزینه پرتاب موشک فالکون ۹ با فرود قسمت اول موشک حدود ۶۲ میلیون دلار خواهد بود.

اگر اسپیس ایکس بتواند از سرعت فرود قسمت های بالایی موشک بکاهد و آنها را با روشی کم هزینه مانند بالن کنترل کند، علاوه برآنکه از هزینه های عملیات می کاهد، مشتریان بیشتری نیز جذب خواهد کرد.

.................

 

خبر: ساخت انیمیشن قدیمی آمریکایی بوسیله هوش مصنوعی

محققان یک سیستم "هوش مصنوعی" تحت عنوان "Craft" تولید کرده‌اند که به صورت خودکار و بر اساس توصیفات متنی، صحنه‌های کارتون" فلینت‌استون‌ها" یا "عصر حجر" را تولید می‌کند.

این کارتون، اولین مجموعه پویانمایی آمریکایی بوده است که در سال‌های 1960 تا 1966 از تلویزیون آمریکا پخش شد.

تیم تحقیقاتی این پروژه، با پردازش و قرار دادن بیش از 25 هزار کلیپ 3 ثانیه‌ای در سیستم، "Craft" را به نحوی ساختند تا عناصر این کارتون قدیمی را تشخیص داده و شناسایی کند.

هر کدام از این کلیپ‌ها شامل تعریفی از شخصیت‌های کارتون است؛ همچنین جریان کارتون در آن لحظه نیز برای سیستم تعریف می‌شود.

بنابراین "هوش مصنوعی" نیازمند تنها یک یا دو خط تعریف یا اشاره به صحنه های کارتون است تا شخصیت‌ها و پس زمینه‌ها را با هم مرتبط ساخته و ترکیب کند.

این سیستم به پویا نماها این امکان را می‌دهد که به صحنه‌های منحصر به فرد کارتون بیشتر تمرکز کنند و محتوای بیشتری از کارتون استخراج کنند.

..................

 

خبر: فیلترینگ تلگرام در روسیه آغاز شد

سازمان نظارت بر امور ارتباطات روسیه اعلام کرد فرایند مسدود کردن پیام رسان تلگرام را آغاز کرده است. این اقدام در پی حکم دادگاه روسیه برای فیلترینگ تلگرام در این کشور گرفته شده است.

این سازمان در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد به اپراتورهای مخابراتی پیامی درباره مسدود کردن دسترسی این خدمت فرستاده است.

از سوی دیگر خبرگزاری اینترفاکس نیز به نقل از یکی از مقامات نظارت بر امور ارتباطات روسیه گفته است که فرایند مسدود کردن تلگرام چند ساعت طول می کشد.

..................

 

خبر: برنامه ریزی وکلا برای تعقیب قضایی ربات ها

برخی وکلا و حقوق دانان اروپایی در این فکر هستند که تعقیب قضایی ربات های خودکار را به شیوه های مختلف ممکن کنند.  بر این اساس برای هر ربات شخصیت الکترونیک تعریف می شود که نوعی شخصیت حقوقی به حساب می  آید.

این موضوع در قالب یک پیشنهاد و در سال ۲۰۱۷ به اتحادیه اروپا ارائه شده است؛ البته اعطای شخصیت حقوقی به ربات ها جایگاهی مانند انسان را به آنها اعطا نمی کند.

به عنوان مثال ربات ها قادر به ازدواج نخواهند بود، یا حق خرید منزل یا فرزندخواندگی نخواهند داشت؛ اما می توانند دیگران و از جمله انسان ها را مورد پیگرد قضایی قرار دهند و همین طور تعقیب قضایی آنها هم ممکن خواهد بود.

طرفداران این ایده می گویند انجام چنین کاری اقدامی منطقی است و در آینده چارچوب های قانونی برای آن ایجاد خواهد شد.

وکلا تاکید می کنند که افزایش استفاده از ربات ها و پیشبرد ایده هایی مانند شکل گیری شهرهای هوشمند هم موجب می شود تا حضور آنها در جوامع انسانی افزایش یابد بنابراین باید برای پیامدهای این مساله برنامه ریزی شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

84113