۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 28 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: قابلیت جدید جی‌میل: ارسال نامه های دارای تاریخ انقضا 

گوگل در تلاش است تا در نسخه جدید جی میل ارسال نامه هایی که بعد از مدت کوتاهی به طور خودکار حذف می شوند هم ممکن شود.

در ایمیل هایی که با استفاده از این قابلیت ارسال شوند، یک آیکون قفل مانند با عنوان حالت محرمانه فعال می شود که موجب می شود، باز ارسال، کپی، بارگذاری یا حتی چاپ کردن نامه یادشده ناممکن شود.

به بیان دیگر فرستنده تعیین می کند که ایمیل های ارسالی در حالت محرمانه تا چه زمان در صندوق دریافت ایمیل باقی بمانند و در چه زمانی به طور کامل حذف شده و غیرقابل دسترس شوند.

تنظیم زمان منقضی شدن و از بین رفتن چنین نامه هایی به دلخواه کاربر ممکن بوده و از یک هفته تا یک ماه و حتی چند سال نوسان خواهد بود.

همچنین می توان از گیرنده نامه های یادشده خواست تا هویت خود را با استفاده از یک کلمه عبور که با پیامک برایشان ارسال می شود، تایید کنند.

.................

 

خبر: تبدیل گوشی هوشمند به میکروسکوپ آزمایشگاهی 

محققان دانشگاه UCLA راهکاری را یافته اند که با استفاده از هوش مصنوعی می توان گوشی هوشمند را به یک میکروسکوپ آزمایشگاهی با دقت بالا تبدیل کرد.

محققان تصاویر نمونه های خون، ریه و آزمایش پاپ اسمیر ذخیره شده در گوشی هوشمند را با استفاده از یک الگوریتم مبتنی بر فناوری یادگیری عمیق پردازش کردند.

این الگوریتم با استفاده از تصاویر میکروسکوپ ، توانست نحوه بهینه سازی سریع تصاویر حاصل از گوشی هوشمند را یاد بگیرد؛ طوری که کیفیت، وضوح تصویر و تفکیک رنگ تصاویر گوشی پس از پردازش، مشابه تصاویر حاصل از میکروسکوپ خواهد شد.

اکنون این سیستم می تواند بدون نیاز به تصویر مرجع، تصاویر با کیفیت پایین را طوری بهبود دهد که کیفیت آن ها با تصاویر حاصل از میکروسکوپ آزمایشگاهی برابری کند.

با استفاده از این فناوری جدید، نیاز محققان به میکروسکوپ های آزمایشگاهی بتوانند در مناطق محروم و فقیر، رفع می شود.

.................

 

خبر: حذف اینستاگرام برای کاربران ویندوز فون

مایکروسافت استور اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام را از دستور کاربران ویندوز ۱۰ خارج کرد.

البته تنها کاربران موبایلی ویندوز ۱۰ دیگر نمی‌توانند به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند؛ سایر کاربران دسکتاپ ویندوز ۱۰، همچنان قادر خواهند بود آن را از فروشگاه مایکروسافت استور دریافت کرده و از آن استفاده کنند.

کاربران موبایلی که قصد استفاده از این شبکه اجتماعی محبوب را دارند، باید از طریق مرورگر مایکروسافت اج، نسخه وب اینستاگرام را باز و اجرا کنند.

..................

 

خبر: ساخت دوربین هوشمند امنیتی با عمر باتری یک ساله

یک شرکت تجاری دوربین امنیتی هوشمند بی سیم جدیدی به نام اورکم تولید کرده که ضدآب بوده و قادر به ضبط تصاویر ویدئویی با دقت بالاست.

باتری این دوربین که توسط شرکت آنکر تولید شده، ۱۳۴۰۰ میلی آمپری بوده و برای ۳۶۵روز یا یک سال استفاده کافی است.

این دوربین را می توان به هر سطح فلزی چسباند؛ آهن ربای پشت این دوربین باعث می شود تا این محصول به راحتی به سطوح فلزی مختلف چسبیده و استحکام و پایداری لازم را داشته باشد.

حافظه ۱۶ گیگابایتی با قابلیت رمزگذاری AES و ۱۲۸ بیتی از دیگر ویژگی های  این دوربین است که باعث می شود دسترسی اشخاص ثالث به محتوای ضبط شده ناممکن شود.

..................

 

خبر: نمایشگری که هرگز کثیف نمی شود!

محققان دانشگاه میشیگان، یک نوع پوشش همه کاره برای نمایشگرهای لمسی ابداع کرده اند که می توان آن را بر روی سطح نمایشگرها اسپری کرد یا چسباند.

این اختراع در برابر آب، روغن، نفت، الکل و حتی کره بادام زمینی مقاوم است و آلودگی های ناشی از تماس با این مواد را جذب نمی کند.

این لایه تماسی جدید بسیار نرم، مقاوم و شفاف است و اختلالی در زمینه استفاده از تلفن های همراه یا دیگر محصولات الکترونیک ایجاد نمی کند.

این پوشش روی سطح نمایشگر تلفن همراه، تبلت و سطح شیشه پنجره ها قابل نصب است تا آنها برای مدت طولانی تمیز و شفاف باقی بمانند.

نظرات : 0

ثبت نظر

73879