۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 17 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: افزایش میزان بهره وری با رصد امواج مغزی کارمندان! 

شرکت های چینی با استفاده از کلاهخودهای مخصوص، مشغول بررسی امواج مغزی کارمندان خود هستند تا بتوانند بهره وری آنان را افزایش دهند.

این شرکت ها از اطلاعات جمع آوری شده برای رصد نشانه های استرس، افسردگی و مشکلات دیگر (که روی بهره وری کارمندان تاثیر دارد)، استفاده می کنند.

وقتی مشکلی ردیابی شود، به کارمند مورد نظر  یک روز مرخصی داده یا وظایفی با استرس کمتر به او محول می شود.

در برخی شرکت ها از این روش همراه با فناوری واقعیت مجازی برای آموزش کارمندان استفاده می شود تا وظایف فرد را شبیه سازی کنند.

.................

 

خبر: گلکسی ایکس نخستین گوشی تاشوی سامسونگ 

دی جی کوه رئیس واحد موبایل شرکت سامسونگ می گوید گوشی پرچمدار جدید این شرکت که گلکسی ایکس نام دارد در آینده عرضه شده و تجربه کاربری جدیدی را به ارمغان می آورد.

گوشی تاشوی سامسونگ مجهز به دو نمایشگر OLED جداگانه و لمسی خواهد بود.

این دو نمایشگر در صورت باز کردن گوشی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و یک نمایشگر بزرگ را تشکیل می دهند که موجب می شود گلکسی ایکس به شکل یک تبلت قابل استفاده باشد. ابعاد این نمایشگر در صورت بازشدن کامل ۷.۳ اینچ خواهد بود.

.................

 

خبر: تصاویر متحرک (GIF) را خودتان بسازید

نسخه بتا و آزمایشی اپلیکیشن کی‌بورد گوگل موسوم به جی‌بورد به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر متحرک (GIF) بسازند.

این قابلیت که روی نسخه ۷.۲ مشاهده شده است، به شما اجازه می‌دهد تا با ضبط فیلم از دوربین اصلی یا سلفی، یک ویدیوی کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای یا یک ویدیوی فست فوروارد ساخته و درنهایت آن را به شکل GIF درآورید.

با ساخت یک گیف اختصاصی برای خود، می‌توانید آن‌ها را برای دوستان و آشنایان مورد نظر خود نیز بفرستید و از آن لذت ببرید.

این گزینه که به صورت یک دکمه به نوار بالای کی‌بورد گوگل اضافه شده است، هم‌اکنون تنها برای کاربران گوشی‌های آیفون با سیستم عامل iOS موجود است و به زودی قرار است برای کاربران اندرویدی نیز قابل دسترسی و اجرا باشد.

..................

 

خبر: هدایت خودروهای خودران در جاده‌هایی که در نقشه نیستند

محققان دانشگاه MIT با کمک شرکت خودروسازی تویوتا، سیستمی با عنوان "MapLite" برای خودروهای خودران طراحی کرده‌اند که می‌تواند خودرو را در جاده‌هایی که در نقشه وجود ندارند هدایت کند.

این سیستم با استفاده از "GPS"، موقعیت خودرو را یافته و از آن برای یافتن مقصد و مسیر هدف خودرو استفاده می‌کند.

سپس خودرو با استفاده از سنسورهای پردازشگر خود، مسیری برای رفتن به مسیر را پیدا می‌کند.

هدف نهایی این محققان، تولید خودروهای خودرانی است که بتوانند در هر جاده‌ای با امنیت عبور و مرور کنند بدون این که به کنترل دستی نیازی داشته باشند.

این سیستم می‌تواند برای سفرهای روستایی، مناطق برفی و مناطق دیگری که برای عبور و مرور خودرو دشوار است، مورد استفاده قرار گیرد.

..................

 

خبر: تجهیز فرودگاه سنگاپور به فناوری تشخیص چهره

فرودگاه چانگی سنگاپور  قصد دارد به منظور تسهیل و تسریع امور فرودگاهی مسافران از فناوری شناسایی هوشمند چهره استفاده کند.

فناوری مذکور از سیستم ورود و خروج بیومتریک پشتیبانی می‌کند و از طریق دوربین‌های فوق پیشرفته و هوشمندی که در فواصل مختلف و در گیت ورودی فرودگاه نصب شده‌اند، به احراز هویت مسافران اقدام می‌کند؛ این امر از ایجاد خطای انسانی و احتمال بروز مشکلات و خطرات پس از آن پیشگیری خواهد کرد.

این فناوری به آن دسته از مسافرانی که به علت دیر رسیدن به فرودگاه ممکن است پرواز خود را برای طولانی بودن امور فرودگاهی از دست بدهند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

استفاده از فناوری تشخیص چهره هوشمند می تواند در موارد امنیتی و مشکوک شدن پلیس به افراد مظنون نیز کمک بسزایی کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

66757