۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 22 خرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: تقلید راه رفتن انسان با پوشش رباتیکی 

یک استارتاپ فرانسوی، ابزار اسکلتی موسوم به "آتالانته"، طراحی کرده که می‌تواند به بیماران مبتلا به فلج سطح پایین کمک کند تا بدون نیاز به عصا یا واکر راه بروند.

کاربران، استفاده از این ابزار را با نشستن در آن و حرکت دادن مفاصل ران آغاز می‌کنند.

این کار، موتورهای روی مفاصل ران، زانوها و مچ پا را به قرار گرفتن در حالت ایستاده وادار می‌کند.

آتلانته، دو پای متحرک و یک تکیه‌گاه دارد که با تسمه‌هایی که به توزیع یکنواخت فشار کمک می‌کنند، به بدن کاربر متصل می‌شوند؛ کاربر، پاهایش را روی پدهای فلزی که دستگیره‌های لاستیکی دارند، قرار می‌دهد.

تکیه‌گاه، به یک باتری و یک میکرو رایانه مجهز است که چگونگی تعادل و راه رفتن ابزار را تنظیم می‌کنند.

این ابزار که وزن آن به 130 پوند می‌رسد، نسبتا آرام حرکت می‌کند و باید از تعادل کامل برخوردار باشد تا به بیمار آسیب نزند.

.................

 

خبر: کاهش درد بیماران در اورژانس با واقعیت مجازی 

گروهی از دانشجویان فارغ التحصیل در بیمارستان سن جوزف فرانسه یک برنامه واقعیت مجازی طراحی کرده اند که به بیماران کمک می کند آرامش یابند و قدرت های تحمل درد آنها بدون مسکن افزایش یابد.

این برنامه بسیار ساده است؛ بیماران یک عینک واقعیت مجازی به چشم می زنند و وارد دنیای سه بعدی از تپه های آرامبخش برفی و باغ های چینی می شوند.

چنین درمانی با محرک های دلپذیر صوتی و بصری حواس بیمار را از تحمل ناراحتی و درد جراحی پرت می کند.

.................

 

خبر: جلوگیری از رشد جلبک در تاسیسات دریایی با امواج الکترو مغناطیسی

محققان کشور با استفاده از امواج الکترومغناطیسی روشی را برای جلوگیری از رشد جلبک‌ها در تاسیسات دریایی و بدنه کشتی‌ها ارائه کردند.

این امر بی‌نیازی از پاکسازی دوره‌ای برای از بین بردن جلبک‌ها را در تاسیسات دریایی مرتفع خواهد کرد.

روش معمول و کلاسیک برای برطرف کردن این مشکل صرف هزینه‌های هنگفت و استفاده از غواصان برای از بین بردن جلبک‌های روییده شده در بدنه این ادوات است که البته این روش به صورت دوره‌ای نیاز به تکرار دارد.

محققان با تاکید بر اینکه نمونه خارجی این دستگاه ساخته شده است، اعلام کردند که در صورت تجاری‌سازی این محصول علاوه بر رفع این مشکل می‌توان صرفه‌جویی فراوانی در این حوزه ایجاد کرد.

..................

 

خبر: خواندن دستورات ذهنی با دستبند هوشمند

شرکت CTRL-labs در آمریکا از یک نسخه آزمایشی و اولیه دستبند هوشمندی رونمایی کرد که قادر است فکر و دستورات ذهنی کاربران را بخواند.

این گجت قادر است به راحتی ایده‌ها و تفکرات انسانی را تشخیص داده و آن‌ها را بر روی نمایشگر ثبت کند.

یکی از متخصصان تیم طراحان در اثبات کار کردن این دستگاه می‌گوید: با مشت کردن یکی از دستانم و فکر کردن به باز کردن مشت، دستم پس از چند ثانیه به صورت مجازی باز شد.

این وسیله جذاب و جدید توسط سرمایه‌گذاری‌های کلان شرکت‌هایی نظیر آمازون، اسپارک کپیتال و ولکان کپیتال بوجود آمده و اختراع شده است.

این شرکت قصد دارد فناوری مذکور را در هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز به کار ببرد.

..................

 

خبر: بهبود سریع زخم های عمیق با پلاسمای سرد!

یک شرکت آلمانی به نام کلد پلاسما تک یکی از فناوری های جذاب نمایش داده شده در فیلم سینمایی استار ترک را در جهان حقیقی به کار خواهد گرفت.

در قالب این فناوری از وصله های تولید شده با استفاده از پلاسمای سرد که با کمک سیلیکون تولید شده اند برای مداوا و ترمیم سریع زخم ها استفاده می شود.

وصله یادشده از یون ها و تشعشعات اشعه ماورا بنفش به منظور ضدعفونی و التیام بخشیدن سریع زخم ها استفاده می کند و در واقع جایگزینی برای آنتی بیوتیک محسوب می شود.

ترکیب این مواد با یکدیگر و همین طور اکسیژن موجود در هوا قادر به از بین بردن باکتری ها و بهبود زخم ها در عرض کمتر از دو دقیقه است.

این در حالی است که بهبود نسبی زخم ها و جراحات مشابه با استفاده از آنتی بیوتیک ها در بیمارستان ها به حدود ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

61661