۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 28 خرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: هوش مصنوعی گوگل مدل سه بعدی می سازد 

گوگل موفق به ابداع الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی شده که قادر به تهیه مدل های سه بعدی با استفاده از چند عکس دو بعدی است.

این شبکه هوش مصنوعی که Generative Query نام دارد، می تواند بخش های مختلف یک شی را بر مبنای عکس های آن از زوایای مختلف به یکدیگر بچسباند و در نهایت یه مدل سه بعدی از آن تحویل دهد.

حداقل تعداد عکس های دو بعدی که این سیستم هوش مصنوعی برای طراحی مدل های سه بعدی به آنها نیاز دارد پنج تصویر است.

"Generative Query" از همین طریق ابعاد، اندازه و رنگ یک شی را تشخیص داده تمامی اطلاعات مذکور را با یکدیگر ترکیب کرده و نتیجه نهایی را ارائه می دهد.

نتیجه نهایی اجرای این طرح تولید دستگاه های هوشمندی خواهد بود که به طور خودکار در مورد محیط اطراف اطلاعات کسب می کنند و بدون دخالت افراد می توانند محصولاتی ابداع کنند.

.................

 

خبر: رباتی برای انجام آزمایش خون! 

پژوهشگران دانشگاه راجرز آمریکا به منظور تسهیل و افزایش دقت فرایند خون گیری از افراد رباتی را تولید کرده اند که هم قادر به خون گرفتن از افراد و هم قادر به آزمایش دقیق خون است.

ربات یادشده دارای سه بخش مجزاست که اولی رگ خونی که باید برای دریافت خون مورد استفاده قرار بگیرد را از طریق اشعه مادون قرمز و تصویربرداری مافوق صوت مشخص می کند؛ در نهایت این بخش سوزن را وارد رگ خونی انتخاب شده می کند.

بخش دوم خون را استخراج کرده و آن را به سمت بخش سوم پمپاژ می کند که وظیفه تجزیه و تحلیل و انجام آزمایش را بر عهده دارد؛ این بخش مجهز به تراشه ای است که می تواند اجزای خون را به دقت بررسی کند.

خودکارسازی فرایند خون گرفتن باعث می شود این فرایند سریع تر و ارزان تر شود؛ از دیگر مزایای استفاده از ربات آزمایش خون کاهش مدت زمان مورد نیاز برای دسترسی به نتایج است که باعث می شود تشخیص پزشکان دقت بیشتری داشته باشد.

.................

 

خبر: گوشی قدرتمند "فایند ایکس" با نمایشگر فراگیر

در این گوشی از نمایشگر منحصر به فرد و فراگیری استفاده شده که ۹۳.۸ درصد از فضای قاب جلوی تلفن همراه مذکور را می پوشاند.

ابعاد نمایشگر این گوشی ۶.۴ اینچ و میزان رم آن هشت گیگابایت است؛ در این گوشی از تازه ترین پردازنده اسنپ دراگون شرکت کوالکوم استفاده شده است.

مقدار زوم تازه ترین گوشی پرچمدار شرکت چینی اوپو  ۵ ایکس است و پشتیبانی خوب از شبکه های نسل پنجم تلفن همراه از دیگر قابلیت های تلفن همراه یادشده است.

..................

 

خبر: رکوردزنی قایق تمام الکتریکی جاگوار!

در هفته جاری جاگوار یک رکورد جدید با قایق الکتریکی Jaguar Vector720 E  ثبت کرد؛ این قایق مسیر یک کیلومتری را با سرعت 142 کیلومتر بر ساعت طی کرد.

رکورد قبلی سریع ترین قایق الکتریکی پیشین حدود 123 کیلومتر بر ساعت بود که در سال 2008 ثبت شد.

هنوز نوع باتری، موتور یا شیوه کنترل این قایق اعلام نشده است اما به نظر می رسد قایق دارای قطعات و فناوری های مشابهی است که در خودروهای الکتریکی Formula E جاگوار دیده می شود.

هرچند جاگوار در حوزه خودروسازی نامی شناخته شده است اما این رکورد نشان می دهد در حال ورود به صنعت قایق سازی نیز است.

..................

 

خبر: پیاده‌روهای مخصوص برای کاربران معتاد به موبایل!

به تازگی قانونی در یکی از شهرهای شمالی چین برقرار شده است که بدین ترتیب افرادی که به موبایل اعتیاد دارند و همیشه سرشان داخل گوشی‌هایشان بوده و حواسشان به اطراف نیست، باید از پیاده روهای مخصوص رفت و آمد کنند؛ چرا که نحوه راه رفتن این گونه افراد برای شهروندان دیگری که به منظور رفتن به سرکار یا انجام امور روزانه خود درحال حرکت اند، مزاحمت ایجاد می کند.

شهرداری این شهر با نصب برچسب های جدیدی بر روی پیاده روهای شهر، قسمت های ویژه ای را برای کاربران معتاد به موبایل و فضای مجازی علامت گذاری کرده و برای حرکت این دسته از افراد در نظر گرفته‌اند.

این مسیر مخصوص با علامتی به شکل گوشی همراه نشانه گذاری شده است تا معتادان به موبایل تنها در این قسمت تردد کنند و مزاحم سایرین نشوند.

نظرات : 0

ثبت نظر

80010