۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 29 خرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: شناسایی اخبار جعلی در اینترنت ساده شد 

شرکت فناوری Eyeo یک افزونه اینترنتی به نام اخبار قابل اعتماد یا "TrustedNews" ابداع کرده که از طریق آن جدا کردن اخبار جعلی از واقعی تسهیل می شود.

Eyeo برای طراحی این افزونه از برخی سایت های بررسی کننده صحت و درستی اخبار در وب مانند "Snopes"  و  "Politifact" استفاده کرده است و کاربران با نصب افزونه مذکور از مراجعه به این وب سایت ها و کنترل کردن خبرهای مختلف بی نیاز می شوند.

افزونه یادشده تنها با مرورگر اینترنتی کروم سازگار است و البته شرکت سازنده قصد دارد در آینده نزدیک نمونه های جدیدی از آن را که با مرورگرهای فایرفاکس و سافاری سازگاری دارند، تولید و عرضه کند.

بعد از بارگذاری این افزونه، آیکون اختصاصی آن در گوشه سمت راست و بالای پنجره مرورگر نمایش داده می شود و اگر محتوای خبری در حال مطالعه در یک سایت صحیح باشد یک علامت نشانه گذاری سبز رنگ بزرگ به علامت تایید ظاهر می شود و توضیحات مختصری نیز در این زمینه قابل مشاهده خواهد بود.

.................

 

خبر: تسهیل شنا در آب سرد با لباس غواصی جدید 

موسسه فناوری ماساچوست با همکاری نیروی دریایی ارتش ایالات متحده موفق به ساخت یک بافت مصنوعی شده‌اند که مدت زیر آب ماندن غواصان در آب‌های سرد را سه برابر افزایش می‌دهد.

این لایه مصنوعی ، از یک ماده تازه پردازش شده با کیسه‌های هوا ساخته شده است که سرما را دور نگه می‌دارد.

تیم سازنده با جایگزین کردن گاز سنگین مانند آرگون، کریپتون یا زنون به جای هوا در لباس پلیمری غواصی شروع کرد. این طرح، کیسه‌های هوای معمولی را در لباس غواصی با گازهای سنگین جایگزین می‌کند که رسانایی حرارتی بسیار کمی دارند.

این کار نه تنها مدت غواصی را افزایش می‌دهد، بلکه نیاز به یک پمپ، لباس مخصوص و یا روش‌های دیگری که می‌تواند خطرناک باشد، ندارد.

این لباس می‌تواند برای خدمه تعمیر و نگهداری زیردریایی، شناگران مسیرهای طولانی و حتی موج‌سواران مفید باشد و حتی ممکن است در آب‌های غیر سرد هم کارایی داشته باشد.

.................

 

خبر: تبدیل فلش گوگل‌مپ به خودرو برای کاربران آیفون

برنامه نقشه گوگل‌مپ به کاربران آیفون این امکان را می‌دهد تا بجای علامت فلش، از نشانه خودروی موردعلاقه خود برای نمایش موقعیت فعلی آن‌ها استفاده کنند.

بدین ترتیب کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون و سایر دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر سیستم عامل iOS قادر خواهند بود با کلیک کردن و نگه داشتن دست خود برروی علامت فلش و پیکان، از علامت و آیکون خودرو استفاده کنند.

کاربران همچنین برای نمایش آیکون خودرو بجای فلش، می‌توانند از میان گزینه‌های موجود یک خودروی قرمزرنگ کوچک، یک خودروی پیکاپ سبزرنگ و یک خوردوی شاسی‌بلند زردرنگ انتخاب کنند.

..................

 

خبر: شناسایی سرطان با هوش مصنوعی

شرکت چینی بایدو، مالک پرکاربردترین موتور جستجوی اینترنتی در این کشور از طراحی یک الگوریتم هوش مصنوعی به منظور کمک به تشخیص موارد ابتلا به سرطان سینه خبر داده است.

این ابزار با بررسی تصاویر مذکور و با مقایسه آن با اطلاعات پایگاه داده عظیم خود می تواند تومورهای کوچک سرطانی را با سرعت بیشتری تشخیص دهد و دقت آن در اظهارنظر نیز بیشتر از نیروهای متخصص انسانی است.

الگوریتم هوش مصنوعی مذکور در رقابت با تعدادی آسیب شناس و پزشک متخصص رتبه بهتری کسب کرده و دقت بیشتری در زمینه شناسایی تومورهای سرطانی داشته است.

سیستم هوش مصنوعی یادشده تصاویر بافت های سرطانی را که شامل میلیاردها پیکسل هستند به ده ها هزار تصویر کوچک تر تقسیم کرده و با شبکه های عصبی خود آنها را تحلیل می کند.

ابزار مذکور به طور متن باز طراحی شده تا علاقمندان با بررسی شیوه کار آن بتوانند برای بهتر شدن الگوریتم های مورد استفاده اش تلاش کنند.

..................

 

خبر: ساخت ربات با الهام از یک جانور نرم تن

شرکت اتوماسیون الکتریکیFesto  در آلمان با الهام از ماهی سپیداج، ربات "BionicFinWave" را ساخته که مجهز به حسگرهای عمق و اولتراساوند است . می توان از این ربات در عملیات های بررسی مکانیکی و جمع آوری اطلاعات علمی استفاده کرد.

این ربات که بخش اعظم آن با پرینتر سه بعدی ساخته شده نیز مجهز به دوباله است، هرچند این باله ها از سیلیکون انعطاف پذیر ساخته شده اند.

هر باله به وسیله ۹بازوی یکپارچه حرکت می کند که با یک میل لنگ مسطح به دو موتورservo متصل هستند؛ این موتور داخل ربات قرار دارد.

موتورهای مذکور مستقل از یکدیگر حرکت می کنند به این ترتیب دو باله می توانند با سرعت های مختلف و جهت های متضاد حرکت می کنند. به این ترتیب ربات می تواند درجا به چپ و راست بچرخد.  همچنین ربات به وسیله یک موتور سوم  بالا و پایین می رود؛ از این موتور برای خم و راست کردن بدن گجت نیز استفاده می شود.

"BionicFinWave" می تواند اطلاعات مربوط به فشار را همراه دمای آب و غیره به تبلتی خارج از لوله ها ارسال کند. طول این ربات۳۷۰ میلی متر و وزن آن ۴۳۰ گرم است.

نظرات : 0

ثبت نظر

80519