۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 4 تیر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: افزایش عمر آثار هنری با فناوری نانو 

محققان سوئدی دانشگاه صنعتی چالمرز روشی ارائه کرده اند که در آن دو راهبرد مختلف فناوری‌ نانو با هم ترکیب شده ‌است.

در این روش از نانوالیاف سلولز برای تقویت سطح نقاشی‌ها استفاده می‌شود؛ همچنین نانوذرات سیلیکای فرآوری شده با پلی‌الکترولیت‌ها نیز برای تقویت سطح نقاشی‌ها به آن‌ها افزوده شده‌است.

محققان از میکروسکوپ الکترونی و فلورسانس اشعه‌ ایکس برای کنترل نتیجه‌ کار استفاده کردند.

آن‌ها نشان دادند که نانوالیاف سلولز روی سطح نقاشی فیلم تشکیل می‌دهند که این موضوع موجب افزایش استحکام ساختاری نقاشی شده و در عین حال انعطاف‌پذیری آن را تغییر نمی‌دهد؛ نانوذرات نیز در عمق کار نفوذ کرده و موجب افزایش استحکام الیاف زیر نقاشی می‌شود.

.................

 

خبر: برنامه‌ای هوشمند برای آگاهی از سلامت خوراکی‌ها 

برنامه مفید و کاربردی کد چک (Codecheck) که در هر دو پلت‌فرم سیستم‌های عامل اندروید و iOS موجود است، به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا قبل از خرید خوراکی‌های مختلف، با اسکن کردن بارکد درج شده برروی محصول موردنظرشان به اطلاعات و ارزش‌های غذایی آن پی ببرند.

بدین ترتیب، برنامه کد چک به کاربران یک علامت سبز یا قرمز نشان می‌دهد که علامت سبز نشان‌دهنده ارزش بالای غذایی و سالم بودن محصول است و علامت قرمز به نشانه ارزش غذایی پایین آن است.

همچنین آن دسته از کاربرانی که از رژیم های غذایی خاص همچون گیاه‌خواری یا خام گیاه‌خواری پیروی می‌کنند، با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهند بود درصورت وجود محتویات گوشتی، لبنی و غیر گیاهی، از آن آگاه شوند.

این برنامه برای آن دسته از کاربرانی که آلرژی و حساسیت‌های غذایی خاصی به مواد غذایی حساسیت‌زا دارند، بسیار مفید و کاربردی است.

کاربران می‌توانند اپلیکیشن کد چک را از فروشگاه‌های آنلاین پلی‌استور و اپ‌استور دانلود کرده و از قابلیت‌های ویژه آن بهره‌مند شوند.

.................

 

خبر: ساخت ماده نامرئی برای فریب دوربین های مادون قرمز 

محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسن در آمریکا نوعی ماده نامرئی ساخته اند که اشیا و موجودات زنده از جمله انسان را از دید دوربین های مادون قرمز پنهان می کند.

این ماده که به صورت یک صفحه نازک با ضخامت کمتر از یک میلیمتر ساخته شده است، تقریبا 94 درصد از نور مادون قرمز را جذب می کند و در نتیجه اشیایی که زیر این صفحه قرار می گیرند، به سادگی از دید دوربین های مادون قرمز مخفی می شوند.

این ماده جدید قادر است پرتوهای مادون قرمز با طول موج های پایین و متوسط را که معمولا توسط منابع گرمایی با دمایی در حدود بدن انسان گسیل می شود، جذب کند.

با استفاده از این فناوری می توان اثر مادون قرمز اشیا را به گونه ای تغییر داد که یک تانک از نظر این دوربین ها به عنوان گاردریل کنار خیابان دیده شود.

..................

 

خبر: خودروی لوکس تویوتا پس از ۲۱ سال آپدیت می شود

نسل جدید خودروی Toyota Century پس از ۲۱ سال شاهد نخستین آپدیت بزرگ خود خواهد بود.

سقف خودروی جدید طوری طراحی شده تا فضای بیشتری برای سر مسافر ایجاد شود؛ اندازه مرکز چرخ های خودروی نیز ۶۵ میلی متر خواهد بود، تا فضای پای بیشتری داخل خودرو ایجاد شود.

علاوه بر این موارد یک صندلی ماساژ، مکانی برای قرار دادن پا، تلویزیون ۱۲ اینچی و یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی در کنسول وسط خودرو قرار داده شده اند.

"Century" جدید یک خودروی هیبریدی است که ترکیبی از موتورهای الکتریکی و موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری دارد؛ چنین ترکیبی از سروصدا می کاهد و در مصرف سوخت صرفه جویی می کند.

..................

 

خبر: آموزش ربات‌ها برای جستجو در مناطق بمب‌گذاری شده

ارتش آمریکا، برای جستجو در مناطق آلوده به رادیواکتیو و بمب گذاری شده و بررسی هواپیماهای از کار افتاده، ربات‌ها را آموزش می‌دهد.

در یک آزمایش‌ انجام شده، ربات‌ها به جت جنگنده از کار افتاده "فانتوم اف چهار" وارد شدند تا جعبه سیاه و برخی از لوازم الکترونیکی آن را بازگردانند و به این ترتیب امکان اطلاع از مقاصد دشمن را فراهم کنند.

البته تمرین‌های دیگری هم مورد نیاز است تا ربات‌ها برای یافتن منابع تشعشع زیرزمینی با یکدیگر همکاری کنند و آنها را پوشش دهند.

در این تمرین‌ها، ربات‌ها با بال‌های شکسته هواپیما و اشیای تیزی سروکار دارند که محدوده ورود آنها را به چالش می‌کشد؛ این موضوع، دلیل اهمیت آموزش ربات‌هاست.

نظرات : 0

ثبت نظر

51223