۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی جمعه 8 تیر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

خبر: ربات کارمند بانک در نیویورک 

بانکی در نیویورک یک ربات ۱۲۰ سانتی متری را به کار گرفته که می تواند صورت ها و احساس افراد را شناسایی کند. همچنین قابلیت انجام کارهای ساده مانند اطلاع رسانی به مشتریان را دارد.

شعبه اصلی بانک «اچ اس بی سی»  در نیویورک رباتی به نام پپر را به کار گرفته است.

پپر می تواند صورت ها و احساس افراد را شناسایی کند و به صورت صوتی یا  نشان دادن پیام در تبلت روی سینه اش به سوالات پاسخ دهد. علاوه بر آن می توان ربات را برای محیط کاری مختلف برنامه ریزی کرد.

پپر در بانک کارهایی مانند اطلاع رسانی به مشتریان درباره خدمات و محصولات مالی، آموزش فناوری هایی مانند موبایل بانک را انجام می دهد. همچنین با پرسیدن سوالاتی از مشتریان آنها را به بخش های مرتبط راهنمایی می کند.

..................

 

خبر: پاشنه آشیل کشنده ترین سرطان مغز کشف شد 

محققان توانستند پاشنه آشیل گلیوبلاستومای مولتی فرم (GBM) را کشف کنند که کشنده ترین شکل سرطان مغز است.

اتوفاژی فرایندی است که در آن سلول ها از شر اجزای غیر ضروری یا ناکارآمدشان خلاص می شوند.

این فرایند می تواند هم برای سلول ها سمی باشد و هم این که می تواند نقش حفاظتی داشته باشد. محققان نشان داده اند که اتوفاژی محافظت کننده به سلول های بنیادی گلیومایی اجازه می دهد که در برابر آنویکیز که نوعی مرگ سلولی برنامه ریزی شده است مقاومت کنند.

در واقع آنویکیز زمانی رخ می دهد که سلول ها از ماتریکس خارج سلولی کنده می شوند و بدین ترتیب رفته رفته دچار مرگ می شوند. محققین دریافته اند که این مکانیسم محافظت کننده بوسیله ژن MDA-۹/Syntenin تنظیم می شود.

زمانی که این محققین بیانMDA-۹/Syntenin را بلوک کردند، سلول های بنیادی گلیومایی توانایی شان برای القای اتوفاژی محافظت کننده را از دست دادند و تسلیم آنویکیز شده و در نتیجه سلول سرطانی می میرد.

..................

 

خبر: فیسبوک پروژه دسترسی به اینترنت با پهپاد را متوقف کرد

فیسبوک پروژه فراهم کردن اینترنت به وسیله پهپاد در مناطق دورافتاده را متوقف کرد زیرا در حال حاضر شرکت های برتر هوافضا درحال توسعه ماشین های پرواز خود هستند و نیازی به این پروژه نیست.

این پروژه مربوط به توسعه پهپادهای خورشیدی به نام آکیلا بود که دسترسی به اینترنت را در مناطق دورافتاده فراهم می کرد.

درحال حاضر این شرکت طراحی و تولید پهپادهای آکیلا را متوقف و واحدهای مرتبط با آن در شهر بریج واتر انگلیس را تعطیل کرده است. در مقابل، این شبکه اجتماعی روی ساخت سیستم های دسترسی به اینترنت در ارتفاع زیاد تمرکز می کند.

..................

 

خبر: عرضه ال‌جیV40 با پنج دوربین

ال‌جی در حال کار روی ال‌جی V40 است که ظاهرا پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسخه قبلی این گوشی خواهد داشت.

این گوشی با دو دوربین در قسمت جلو و سه دوربین در پشت گوشی عرضه خواهد شد.

دوربین‌های جلو در V40 برای تشخیص چهره کاربر و عکس‌های سلفی استفاده خواهند شد، در این بین گفته می‌شود که ال‌جی ممکن است از فناوری 3D Mapping با استفاده از این دوربین‌ها برای باز کردن قفل گوشی از طریق تشخیص چهره کاربر کمک بگیرد.

ال‌جی V40 در قسمت پشت نیز به دوربین‌های پیشرفته‌ای مجهز خواهد بود و دوربین که به احتمال زیادی از لنزهای آلترا واید بهره خواهد گرفت را در پشت V40 شاهد خواهیم بود.

پردازنده اسنپ‌دراگون 845، تعبیه شدن دکمه فراخوانی دستیار صوتی گوگل در کنار دکمه‌های تظیم صدا و سنسور تشخیص اثر انگشت در پشت V40 را می‌توان از دیگر اطلاعاتی دانست که در حال حاضر در خصوص این پرچمدار جدید ال‌جی پیش‌بینی می‌شود.

..................

 

خبر: به استوری‌ اینستاگرام موزیک دلخواه اضافه کنید

اینستاگرام در آخرین آپدیت خود قابلیت اضافه کردن موزیک به استوری را فراهم کرده است. به این ترتیب می‌توانید بدون اپلیکیشن‌های جانبی آهنگ مورد علاقه خود را روی استوری قرار دهید.

گفتنی است موزیک‌هایی که می‌توانید از این راه روی استوری خود قرار دهید باید در آرشیو اینستاگرام موجود باشند.

برای استفاده از این قابلیت باید اینستاگرام را به آخرین نسخه (نسخه 51 یا بالاتر) آپدیت کرده باشید. همچنین این ویژگی هنوز برای کاربران همه مناطق عرضه نشده و شاید لازم باشد تا چند روز یا چند هفته صبر کنید.

نظرات : 0

ثبت نظر

99627