۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 3 مرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: تشخیص شخصیت افراد با ربات چهره‌خوان!  

یک تیم از محققان دانشگاه ملبورن در استرالیا نخستین سیستم هوش مصنوعی جهان را توسعه داده‌اند که می‌تواند میتواند شخصیت افراد را از روی چهره تشخیص دهد.

سیستم هوش مصنوعی مذکور، "آینه بیومتریک" نام دارد و می‌تواند با مقایسه داده‌های کاربر با هزاران تصویر دیگر که در پایگاه داده‌اش ذخیره شده، ویژگی‌های شخصیتی افراد را شناسایی و نمایش دهد.

آینه بیومتریک از ظاهر صورت افراد به عنوان داده استفاده می‌کند.

این سیستم اطلاعات جمعیت‌شناسی مانند سن و جنسیت و داده‌های روان‌سنجی مانند درجه جذابیت افراد، درجه مسئولیت و درجه ثبات احساسی آنها را نیز ثبت می‌کند.

.................

 

خبر: پوشش غذا از جنس چوب و خرچنگ ساخته شد! 

محققان دانشگاه جورجیا تک با استفاده از دور ریز چوب و پوست خرچنگ نوعی پوشش شفاف مانند پلاستیک ساخته اند که قابل بازیافت است و غذا را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.

پروفسور کارسون مردیث، همراه گروهی از محققان نانوکریستال های سلولزی چوب و نانوفیبرهای چیتین در پوسته سخت پوستان در آب را جدا کرده و سپس محلول را روی لایه پلیمری اسپری کردند. نانوکریستال های سلولزی با شارژ منفی به خوبی با نانوفیبرهای چیتین با بار مثبت پیوند برقرار کردند. هنگامیکه لایه مذکور خشک شد، یک لایه شفاف انعطاف پذیر به وجود آمد که قدرتمند و قابل بازیافت بود.

علاوه بر این موارد، پوشش جدید در مقایسه با پوشش های پلاستیکی معمول، بهتر از غذا محافظت می کرد.

این ماده در مقایسه با برخی از انواع PET ، حدود ۶۷درصد کمتر اجازه نفوذ به اکسیژن می داد. به عبارت دیگر غذا را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد. کاهش نفوذپذیری اکسیژن به دلیل وجود نانوکریستال هاست.

البته این پوشش نه تنها می تواند جایگزین پوشش های پلاستیکی فعلی شود بلکه از دور ریز چوب و پوسته خرچنگ نیز استفاده بهینه می کند.

..................

 

خبر: قابلیت تبدیل پیام صوتی به متن در گروههای واتس اپ! 

اگر شما نیز جز آن دسته از کاربران iOS اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ هستید، نسخه به روزرسانی شده این اپلیکیشن به همراه قابلیت جدید و جذاب آن می تواند در تسهیل انجام کارهای روزمره شما کمک کرده و خبر بسیار خوشایندی برایتان محسوب شود؛ چراکه تاکنون کاربران قادر بودند تنها در چت و مکالمات خصوصی، از دستیار صوتی سیری Siri اپل استفاده کنند و پیام خود را به صورت صوتی ارسال و تبدیل به پیام متنی کنند.

اکنون واتس اپ با به روزرسانی و آپدیت نسخه iOS خود، به کاربران واتس اپی آیفون این امکان را می دهد تا در گروههای این پیام رسان نیز بتوانند از دستیار صوتی سیری بهره مند شوند و در صورت داشتن مشغله و عدم توانایی در تایپ کردن و ارسال پیام های متنی، از این قابلیت جدید استفاده کرده و لذت ببرند.

در صورت استفاده از امکان ارسال دستور صوتی و تبدیل آن به پیام متنی در گروههای واتس اپ، دستیار صوتی سیری از شما تاییدیه ای مبنی بر اطمینان از ارسال آن به گروه موردنظر می خواهد و پیام شما تنها در صورت تایید، به افراد و گروه مدنظر شما فرستاده خواهد شد.

..................

 

خبر: «یو اس بی» که از هک رایانه جلوگیری می کند 

گوگل توانسته  از هک حساب کاربری کارمندان خود جلوگیری کند.

در همین راستا این شرکت از کارمندان خود خواسته تا از کلیدهای فیزیکی امنیتی یو اس بی استفاده کنند. در سال ۲۰۱۷ میلادی این شرکت کلیدهای امنیتی فیزیکی را به ۸۵ هزار کارمند خود داد. از آن زمان هیچ گزارش هکی از سوی کارمندان گوگل اعلام نشده است.

این کلیدهای امنیتی، یواس بی های ارزان قیمتی هستند که کاربر را ملزوم می کند با استفاده از پسورد و یو اس بی وارد یک وب سایت شوند.

به گفته سخنگوی این شرکت  کلیدهای امنیتی اکنون به مبنای دسترسی به تمام حساب های کاربری گوگل  برای کارمندان این شرکت تبدیل شده اند.

ایده اصلی چنین سیستمی که به عنوان احراز هویت دو مرحله شناخته شده، بدان معناست که اگر هکرها پسورد کاربر را هم بدانند نمی توانند وارد حساب کاربری او شوند مگر آنکه به موبایل یا کلید یو اس بی او دسترسی داشته باشند.

کلید امنیت گوگل از نوعی احراز هویت چندمرحله ای به نام Universal ۲nd Factor U۲F استفاده می کند که به کاربر اجازه می دهد فرایند ورود را به راحتی و با قراردادن یو اس بی و فشار دکمه ای در دستگاه انجام دهد.

در حال حاضر U۲F در کروم، فایرفاکس و اوپرا پشتیبانی می شود.

..................

 

خبر: آموزش رایانه برای درک احساسات انسان

پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی، یک مدل یادگیری ماشینی ابداع کرده‌اند که می‌تواند به رایانه‌ها در تفسیر احساسات طبیعی انسان کمک ‌کند.

الگوریتم ماشینی پژوهشگران ام.آی.تی، به سیستم‌های سنتی کمک می‌کند؛ این تغییرات کوچک در حالت چهره را بهتر درک کنند تا هنگام برخورد با هزاران تصویر چهره، تشخیص بهتری در مورد حالت‌های گوناگون داشته باشند.

این مدل با استفاده از داده‌های آموزشی می‌تواند به شکل کارآمدتر با گروه جدیدی از افراد سازگار شود.

هدف از ابداع این مدل، بهبود فناوری‌های محاسبه عاطفی موجود است.

این مدل جدید، روش خوبی برای بررسی حالات انسانی است. اگر بخواهیم ربات‌ها از هوش اجتماعی برخوردار شوند، باید به آنها کمک کنیم که مانند انسان‌ها، به حالات و احساسات واکنش هوشمندانه و طبیعی نشان دهند.

نظرات : 0

ثبت نظر

74424