۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

خیرین مدرسه ساز نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور دارند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، محمدرضاحافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه های تک رقمی کنکور سراسری 97 با اشاره به فعالیت های خیرین مدرسه ساز در بیش از دو دهه گذشته گفت: خیرین ما در حال حاضر 650 هزار نفر در کشور و حدود یک هزار نفر در سراسر جهان هستند و بنیاد قلم چی نیز به طور جدی در زمینه مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی فعال عمل کرده و بستر مناسب را برای موفقیت دانش آموزان فراهم کرده است.
وی با اشاره به فعالیت های بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: این مجموعه همچنین دانشجویان علاقه مند و تلاشگری که به دلیل عدم توانایی مالی نمی توانند ادامه تحصیل دهند را شناسایی کرده و بورسیه می کند تا این سرمایه ها در کشور برکت و اثر وجودی داشته باشند، این کار خیر راه خدا و مسیر سازندگی است.
حافظی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حرکت خودمان را نه تنها در داخل کشور بلکه در سراسر جهان بسط و توسعه داده ایم اظهار کرد: حدود ده درصد مردم ایران در کشورهای دیگر اقامت دارند، با توجه به این موضوع اقداماتی را در خارج از مرزهای کشور آغاز کرده و ایرانیان را در آنجا تشویق به تاسیس مدارس ایرانی و توجه بیشتر به فرهنگ بومی کرده ایم تا با استفاده از معلمان ایرانی در آن مدارس، دانش آموزان با ملیت و زبان مادری خود بیگانه نشوند.
وی گفت: رهبری نیز بر پدیده مقدس مدرسه سازی و حمایت از امر تحصیل علم و دانش تاکید کرده و آن را امری مقدس و ارزشمند دانسته است.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در عین حال بیان کرد: کشوری که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز موفق و سربلند خواهد بود.
همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه های تک رقمی کنکور سراسری 97 توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام)، روز شنبه 20 مرداد 97، در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

 


نظرات : 0

ثبت نظر

22347