۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

قهرمانان با پیوستگی و تلاش مستمر ساخته می‌شوند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، کاظم قلم چی واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) در همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه های تک رقمی کنکور سراسری 97 با طرح این پرسش که آیا قهرمانان زاده می شوند یا ساخته می شوند سخنرانی خود را آغاز کرد و به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه قهرمانان ساخته می شوند، 54 نفر از دانش آموزان رتبه تک رقمی سال جاری را که حتی یک جلسه غیبت هم در آزمون های برنامه ای نداشتند به عنوان قهرمان معرفی کرد و گفت: به این دانش آموزان نابغه یا نخبه نگفته ایم چراکه این ویژگی ها به استعدادهای ذاتی تاکید دارند ولی با به کار بردن ویژگی قهرمان، بیشتر مفهوم خودساختگی، زحمت و تلاش در ذهن متبادر می شود.
متولی بنیاد قلم چی با بیان این که برخی هوش و استعداد را صرفا عامل موفقیت رتبه های برتر می دانند، خاطرنشان کرد: موفقیت رتبه های برتر حاصل تلاش مستمر تؤام با تفکر آگاهانه، نقش موثر خانواده، مدرسه، معلمان، کتاب ها و همچنین مهارت های فراشناختی آنان است.
وی با اشاره به تفاوت میان زحمت و تلاش معمولی با زحمت و تلاشی که منجر به قهرمانی می شود ابراز داشت: دانش آموزانی که زحمت می کشند حتما موفق هم می شوند اما عاملی که باعث قهرمانی و موفقیت این دانش آموزان شده است حضور مستمر و بدون غیبت در آزمون ها و هدفگذاری های کوتاه مدت و مداوم در درس خواندن است.
وی افزود: در خصوص دو روش موثر در موفقیت دانش آموزان که امروزه در دنیا به اثبات رسیده است می توان به بازخورد دادن تلاش و فراشناخت یا مدیریت تفکر metacognetive Strategy و کشف روش مخصوص هر فرد اشاره کرد.
وی همچنین به طولانی ترین تحقیق در مورد توسعه انسانی که تاکنون بر روی هفتاد هزار انسان در 5 نسل متوالی از لحظه تولد انجام شده اشاره کرد و گفت: نتایج بسیار جالبی از این تحقیق به دست آمد که مهم ترین آن به نقش مهم والدین اشاره می کند و نشان دهنده تاثیر والدین در موفقیت فرزندان است. 
وی افزود: داستان خواندن و کتاب خواندن برای فرزندان، گفتگو کردن با آن ها و گوش دادن به صحبت های آنان و همچنین ارتباط اولیاء با مدرسه عوامل تعیین کننده ای از سوی والدین در موفقیت فرزندان در آینده شان است.
کاظم قلم چی در تقدیر از عبدالله رئیسی رتبه 2 انسانی که روستایی است، ریاضی را 100 درصد زده و ضمن تحصیل کار کرده است تصریح کرد: در موفقیت دانش آموزانی همچون عبدالله، علاوه بر زحمت و تلاش، مدرسه، مدیر و مسئولان دلسوز آموزش و پرورش، درایت و دانایی پدر او قطعا بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی در ادامه به مجامع خیرین مدرسه ساز کشور به عنوان سمبل افتخار خدمت به دانش آموزان اشاره کرد و بیان داشت: کشور ما از دیرباز مهد دانش، فرهنگ و ادب است و خیرین نسل به نسل سمبل گسترش و اعتلای این موارد در کشور هستند.
وی در پایان اظهار داشت: ایرانیان در حالی که به گذشته خود افتخار می کنند، منتظر آینده ای پرشکوه و پرافتخار هستند و این افتخار نزد علم و دانش و آگاهی است که نخبگان این جمع صاحبان آن هستند. 
لازم به ذکر است همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه های تک رقمی بنیاد قلم چی در کنکور سراسری 97، روز شنبه 20 مرداد 97، در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

 


نظرات : 0

ثبت نظر

85066