۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 23 آبان

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: طراحی ربات ويژه برای فرود روی قمرهای زحل و مشتری 

شرکت اتودسک که شرکت نرم‌افزاری توسعه دهنده برنامه کاربردی اتوکد است، با آزمایشگاه پیشران جت ناسا (JPL) همکاری می‌کند تا روش‌های جدیدی برای ساخت یک فرودگر بین‌سیاره‌ای آزمایش کنند که بتواند در قمرهای زحل یا مشتری فرود بیاید.

اتودسک برای طراحی فرودگرهای جدید، به تکنولوژی یادگیری ماشین رو آورده تا بتواند سریع‌تر کار کند.

در تولید این فرودگر از تیتانیوم و آلومینیوم استفاده شده تا هزینه کار کاهش یابد و در عین حال کارآیی و تحرک آن نیز بیشتر شود.

ربات مذکور نسبت به نمونه های مشابه و حتی مریخ نوردهای دیگر تا 30 درصد کارآیی بیشتری دارد.

قرار است در ربات یادشده از فناوری خودآموز و هوشمند نیز استفاده شود تا این ربات بتواند در شرایط مختلف بدون نیاز به دخالت انسان تصمیم های مناسب و منطقی بگیرد.

اتودسک پیش از این، از فناوری هوشمند خود در نرم افزاری به نام Fusion 360 استفاده کرده بود تا خودروهای مسابقه ای بتوانند به طور خودکار تصمیمات بهتری بگیرند.

گفتنی است قمرهای دو سیاره مشتری و زحل به ترتیب 365 و 746 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارند و ارسال فضاپیما به آنها چالشی قابل توجه محسوب می شود.

..................

 

خبر: حساب کاربری گوگل در توئیتر هک شد

گروهی از کلاهبرداران که به دنبال سرقت بیت کوین افراد هستند، حساب کاربری G Suit گوگل را در توئیتر هک کرده اند؛ به این ترتیب گوگل نیز آخرین قربانی سوءاستفاده از پلتفرم های اجتماعی شد.

عصر سه شنبه، حساب کاربری G Suit، در پیام توئیتری اطلاعاتی درباره بزرگترین قرعه کشی ارز مجازی در جهان(biggest crypto-giveaway in the world ) را به اشتراک گذاشت.

فالوئرهای این حساب کاربری می توانستند با ارسال بیت کوین های خود به آن دسترسی یابند.

پیش از آنکه این پیام حذف شود، برخی کاربران توئیتری از آن اسکرین شات گرفتند و به اشتراک گذاشتند.

به گفته کارشناسان، قرعه کشی ارز مجازی که در لینک به آن اشاره شده اصلا وجود ندارد.

همچنین پست مربوط به قرعه کشی بیت کوین از حساب کاربری G Suit حذف شده است.

به گفته سخنگویان گوگل و توییتر، این دو شرکت مشغول همکاری برای تحقیق در عملیات هک این حساب کاربری هستند.

..................

 

خبر: اسلکت خارجی حمل بار برای استفاده کارگران طراحی شد

شرکت ژاپنی Innophys، اگزو اسکلتونی ساخته که می تواند بارهای سنگین را حمل کند.

این ابزار می تواند ۸ کیلوگرم را حمل کند و قدرت لازم برای بلند کردن ۳۰ کیلوگرم بار را دارد.

این اسکلت می تواند از فشار به ماهیچه های انسان بکاهد؛ همچنین با اجتناب از حمل بارهای سنگین، از خسارت به مفاصل جلوگیری کند.

ساختار این اگزو اسکلتون سبب می شود دست های فرد آزاد باشند؛ به همین دلیل مناسب کارگرانی است که در کارخانه ها به طور مداوم بارهای سنگین حمل می کنند.

اگزو اسکلتون مذکور با قیمت ۱۷۶۰۰ پوند در ماه جاری عرضه شده است.

..................

 

خبر: اسکنر مافوق صوتی که آلزایمر را پیش بینی می کند!

محققان دانشگاه لندن موفق به تولید یک اسکنر مافوق صوت شده اند که با بررسی وضعیت رگ های خونی گردن انسان قادر به پیش بینی احتمال وقوع اختلالات شناختی و آلزایمر در افراد از ۱۰ سال قبل است.

مطالعه برای تولید چنین اسکنری از سال ۲۰۰۲ آغاز شد و با بررسی وضعیت سلامت بیش از ۳۰۰۰ داوطلب میانسال این اسکنر مافوق صوت تولید شد.

اسکنر یادشده تنها با ۵ دقیقه حرکت بر روی رگ های خونی گردن و وضعیت شدت فشار حرکتی خون می تواند پیش بینی مذکور را انجام دهد.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد افرادی که جریان خون در رگ های آنها از شدت پالس بیشتری برخوردار است، ۵۰ درصد بیشتر احتمال دارد که تا یک دهه بعد با اختلال در توانایی های شناختی خود مواجه شوند.

در صورتی که افراد با مشکلاتی همچون چاقی، دیابت و شرایط قلبی نامناسب دست و پنجه نرم کنند، احتمال وقوع مشکلات شناختی به خصوص آلزایمر در آنها باز هم بیشتر می شود.

قرار است تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا بتوان این اسکنر را به دستگاه های ام آر آی هم اضافه کرد و از این طریق اطلاعات بیشتری در مورد بیماری های شناختی به دست آورد.

..................

 

خبر: کاربران خاورمیانه هم به اسپاتیفای دسترسی پیدا کردند

اسپاتیفای بعنوان یکی از بزرگترین سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی اعلام کرد که این اپلیکیشن برای کاربران خاورمیانه و آفریقای جنوبی نیز در دسترس قرار گرفت.

اسپاتیفای اعلام کرده است که به منظور تسهیل دسترسی کاربران در همه جای جهان، برای کاربران ساکن در مناطقی همچون خاورمیانه و شمال آفریقا نیز امکان دسترسی به این برنامه کاربردی و سرگرم کننده را فراهم کرده تا آنها نیز بتوانند همانند سایر کاربران به جستجو و گوش سپردن به موسیقی های موردعلاقه خود بپردازند و از امکانات آن بهره مند شوند.

در بیانیه اسپاتیفای همچنین آمده است که کاربران در کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مراکش و مصر در فهرست کشورهای تحت پشتیبانی اسپاتیفای قرار گرفته‌اند.

نرم‌افزار و اپلیکیشن اسپاتیفای که برای سیستم‌عامل اندروید، iOS، ویندوز و مک قابل استفاده و اجراست، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت کاملا قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به آن‌ها گوش بسپارند.

نظرات : 0

ثبت نظر

89748