۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

وقتی روبات ها خودروی شما را پارک میکنند!

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، اکنون صحبت از خودروهای خودرانی است که در یک پارکینگ خودروی اتوماتیک و کاملا جدید پارک می‌شوند؛ خدمات تحویل خودرو در این پارکینگ توسط روبات انجام می‌شود.

 


ایده ارائه شده توسط استارت‌آپ آمریکایی به‌نام U-Tron در شهر نیوجرسی، یک سیستم پارکینگ خودکار است که برای توسعه خانه‌های رده بالا و ساختمان‌های آپارتمانی طراحی شده است.

نحوه کار به‌این صورت است که راننده، خودرو را در خیابان پارک کرده و از آن پیاده می‌شود؛ سپس روبات سایر کارهای مورد نیاز را انجام داده و خودرو را در محل مشخصی در داخل پارکینگ پارک می‌کند.
برای تحویل گرفتن خودرو نیز، صاحب خودرو اپلیکیشن مربوطه را روی اسمارت‌فون بارگذاری می‌کند و بعد از آن خودرویی که می‌خواهد تحویل بگیرد را مشخص می‌کند. 
هنگامیکه در حال خارج شدن از خانه هستید این کار را انجام دهید و بدون تأخیر آن‌ را جلوی درب پارکینگ تحویل بگیرید.
«گلدبرگ»، مدیر اجرایی بخش فروش و مارکتینگ این استارت‌آپ می‌گوید: سیستم پارکینگ خودکار ما، شبکه‌ای از روبات‌های کنترل شده توسط کامپیوتر هستند که خودرو را تحویل می‌گیرد و آن ‌را در مکانی که مشخص می‌شود پارک می‌کند و برای تحویل آن به مالک، همین مراحل را طی می‌کند. همان‌طور که می‌بینید در این فرآیند انسان کوچک‌ترین دخالتی ندارد.
وی ادامه می‌دهد: این سیستم توسط نرم‌افزار مدیریت پارکینگ خودکار کنترل می‌شود که وظیفه آن هماهنگی بین روبات‌هایی است که مشغول کار هستند؛ نرم‌افزار مدیریت ما بالاترین سطح واسط کاربری و همچنین ارتباط با اپلیکیشن‌های مربوطه و سیستم‌های ساختمانی را فراهم می‌کند.
کاربرد سیستم‌های پارکینگ خودکار برای محیط‌های مسکونی، تجاری، خرده‌فروشی و اداری متفاوت است و برای هر کدام از آن‌ها یک راه‌کار جداگانه ارائه می‌شود.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@ 

نظرات : 0

ثبت نظر

52395