۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

پاسخ به سوالات فناورانه مهم در آستانه بازگشایی CES 2019

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از سی نت، در این میان نکات مهم‌تری هم وجود دارد که باید پاسخ داده شوند؛ سوالاتی که آینده فناوری در سال جاری میلادی را تعیین می‌کنند.

 

 
1 – 5G چگونه چشم‌انداز فناوری را تغییر می‌دهد؟

 شکی نیست که 5G یکی از فناوری‌های مهم و تأثیرگذار در سال 2019 خواهد بود؛ اما چه تعداد محصول می‌توان پیدا کرد که با این فناوری سازگاری داشته باشند؟ احتمالا بسیاری از شرکت‌های معتبر دنیای اسمارت‌فون اخبار رونمایی‌های خود را برای کنگره جهانی موبایل در بارسلون کنار می‌گذارند اما انتظار می‌رود که هوآوی خبرهای زیادی به‌همراه داشته باشد. اخباری که پیرامون فناوری 5G خواهد بود.

 

 

2 – آیا اینتل می‌تواند در برابر کوالکام، AMD و ARM مقاومت کند؟

 با اینکه اینتل سردمدار دنیای پردازنده‌ها است اما به‌نظر می‌رسد که رقبای آنها برنامه‌های بزرگی در سر دارند. کوالکام و اپل آماده عرضه چیپ‌های 7 نانومتر برای پی‌سی‌ها و آیفون‌ها هستند. حتی آمازون هم در حال طراحی و توسعه چیپ‌های سرور مبتنی بر ARM است؛ و اکنون نوبت اینتل است که برنامه‌های مهم خود برای سال پیش روی میلادی را اعلام کند.

 

 
3 – آیا انقلاب حوزه فناوری بهداشت و سلامت نزدیک است؟

 در چند سال گذشته شاهد افزایش تعداد محصولات حوزه بهداشت و تناسب اندام در نمایشگاه CES بوده‌ایم؛ اما باید منتظر محصولات مهم‌تری در نمایشگاه امسال باشیم. ظهور استارت‌آپ‌های کوچک‌تر در کنار شرکت‌های بزرگ باعث رشد و پیشرفت محصولات پوشیدنی مانیتور کننده فشار خون یا ماسک‌های خواب برای مبارزه با جت‌لگ و ساعت‌های هوشمندی که توسط گرمای بدن انرژی می‌گیرند، خواهد شد.

4 – گوگل چه برنامه‌هایی دارد؟

 فضایی که گوگل برای غرفه خود در نظر گرفته بسیار بزرگ‌تر از فضای سال گذشته است؛ معمولا این شرکت نشست خبری رسمی برگزار نمی‌کند اما باید منتظر اعلام خبرهای بزرگ و غافل‌گیرکننده باشیم.

5 – آیا هیچ‌کدام از ویدئو سرویس‌های بازار می‌توانند در سال 2019 نتفلیکس را پشت سر بگذارند؟

 به‌نظر می‌رسد که امسال، چالشی‌ترین سال در تاریخ حیات نتفلیکس باشد؛ رقبایی مانند دیزنی، وارنر و اپل سرویس‌های خود را آماده عرضه به‌ بازار کرده‌اند و انتظار می‌رود که رقابت برای تولید محتوای بهتر، جذاب‌تر و سرگرم کننده‌تر از همیشه گرم‌تر باشد.

 

 
6 – امنیت و حریم شخصی: آیا صنعت برنامه خاصی دارد؟

 بعد از رسوایی‌های فیسبوک در خصوص شرکت کمبریج آنالیتیکا، سال 2018 تبدیل به یکی از فاجعه‌بارترین سال‌ها در حوزه امنیت و حریم شخصی دیجیتالی شد.با اینکه CES همایش امنیتی نیست اما دستگاه‌های زیادی در این خصوص در آن عرضه می‌شود. اکنون باید دید که چه تمهیداتی برای جلوگیری از اتفاقات سال گذشته شده است.

 

 
7 – فناوری نمایشگرهای OLED و میکرو LED به کجا خواهند رفت؟

 شرکت ال‌جی با محصولات OLED حکمران بی چون و چرای صنعت تلویزیون است؛ اما سامسونگ با معرفی microLED در سال گذشته نشان داد که ال‌جی را به چالش دعوت کرده است. البته معلوم نیست که فناوری OLED تا چه اندازه جای پیشرفت دارد.از طرفی، تا زمانیکه سامسونگ راهی برای کوچک کردن اندازه نمایشگرهای microLED خود نداشته باشد نمی‌تواند حرف زیادی برای استفاده مصرف کنندگان در خانه‌ها داشته باشد.

 

 
8 – آیا کسی برای 8K TV ارزشی قائل است؟

 یکی دیگر از اخبار داغ CES 2018 تلویزیون‌های 8K بود؛ اما قیمت بالای آنها و همچنین در دسترس نبودن محتوای 8K عملا استفاده از این محصول را بی‌معنی کرد. به‌نظر می‌رسد که چالش اصلی این حوزه بیش از اینکه به‌فناوری مربوط شود، در رابطه با بازار مصرف کنندگان خواهد بود.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@ 

نظرات : 0

ثبت نظر

63979