۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

نمایشگاه CES چیست و چه اهمیتی دارد؟

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، نمایشگاه CES چیست؟ آیا همه مردم می‌توانند از آن بازدید کنند و اصلا چرا برایمان اهمیت دارد؟

 

 

نمایشگاه CES یا نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی همه ساله در ماه ژانویه و در شهر لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود؛ نخستین نمایشگاه CES بیشتر از 50 سال پیش برگزار شد.
هر ساله بیش از 182 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند؛ تعداد شرکت‌هایی که در این نمایشگاه محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند چیزی بیش از 4 هزار و 400 غرفه است.
این نمایشگاه بسیار بزرگ، تقریبا تمام وسعت شهر لاس‌وگاس را در برمی‌گیرد؛ دو طبقه خیلی بزرگ در مساحتی بالغ بر 2.75 میلیون مترمربع فضای این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها با برگزاری جلسات و همایش‌های خصوصی در هتل‌ها، آخرین محصولات خود را به‌نمایش می‌گذارند.

 

 
پس آیا همه می‌توانند از آن بازدید کنند؟
خیر! متأسفانه برخلاف نامی که برای آن انتخاب شده است، CES محلی برای بازدید مصرف کنندگان نیست. تمرکز این رویداد صنعتی بر وسایل الکترونیکی مصرفی است و جایی برای نمایش این وسایل برای مصرف کنندگان نیست.
در واقع این نمایشگاه مخصوص خبرنگاران حوزه فناوری، شرکت‌های بزرگ، استارت‌آپ‌ها، تأمین کنندگان، خریداران و سایر کسب‌وکارها است.

 

 
هدف از نمایشگاه CES چیست؟
CES یک همایش صنعتی است؛ این نمایشگاه فرصتی برای مشاهده طیف وسیعی از محصولاتی است که ممکن است طی سال میلادی پیش رو روانه بازار شوند. 
بسیاری از محصولات جدیدی که به‌ بازار ارائه می‌شوند ابتدا در نمایشگاه CES رونمایی می‌شوند.
علاوه بر این، CES فرصتی برای صنعت فناوری است تا با هدایت مذاکرات بتواند فناوری‌های جدید مانند 5G، اینترنت اشیاء، خانه هوشمند، خودروهای خودران، شهرهای هوشمند، پهپادهای خودران و تلویزیون‌های 8K را در مسیر درست رشد دهد.
مطمئنا در CES 2019 اخبار زیادی در خصوص 5G و گجت‌های وای‌فای 6 به‌گوش خواهد رسید؛ کسب‌وکارهای مختلف نیز در CES فرصت‌های خوبی را برای مذاکره و آغاز همکاری پیدا می‌کنند.
در این نمایشگاه با تأمین کنندگانی مواجه می شوید که با هزینه‌های پایین محصولات موردنظرتان را تولید می کنند.

 

 
اما چرا این نمایشگاه اهمیت دارد؟
اگر کسب‌وکار شما جدا از صنعت فناوری است پس CES اهمیت چندانی برای شما ندارد؛ نمایشگاه CES یک رویداد صنعتی است. CES منشأ اخبار و محصولات است. محصولاتی که شاید بیشتر آنها هیچگاه به‌بازار عرضه نشوند؛ از طرفی، لزوما همه آنها جذابیت ندارند. 
نمایشگاه CES 2019 از روز 8 ژانویه به طور رسمی آغاز می شود و تا 11 ژانویه ادامه خواهد داشت.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@ 

نظرات : 0

ثبت نظر

33309